طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

هر لحظه خدا را شکر!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

کیروش

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

اردیبهشت و این همه برف!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

کسری بودجه و رابطه آن با سایز شکم افراد

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

مافیا و مرغ سیاه بی نفس!؟

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

استاد زبان

 

مهران دالوندی کارشناس زبان انگلیسی و مدیر آموزشگاه زبان شایان گنبد:

نقش خانواده ها در یادیگری زبان انگلیسی دانش آموزان انکار ناپذیر است

امروزه یادگیری زبان انگلیسی به یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها بدل شده است و اکثر خانواده در خصوص یادیگری زبان انگلیسی توسط فرزندان شان شیوه های متعددی را   آزمایش می کنند. ثبت نام در آموزشگاه ها، به کار گیری معلم خصوصی، خرید سی دی و فایل های آموزشی، خرید تبلت و لپ تاپ و ... بخشی از فعالیت های خانواده ها در این مسیر است. البته تفاوت های فرهنگی و اقتصادی در مدارس نیز یکی از مشکلات خانواده و حتی دبیران است.

 

فرآیند یادگیری هیچ گاه در خلأ اتفاق ﻧﻤﻲافتد و محصول پایانی دربرگیرندۀ تعاﻣﻞهای مختلف فراگیر با دنیای اطراف است. در بیشتر مواقع، زبان آموز در قالب یک رابطۀ دو طرفۀ معلم- زبان آموز سنجیده ﻣﻲشود و در این محدوده، محیط آموزشگاه و کلاس درس، اولین و آخرین ﻧﻘﻄﻪای است که به آن نگریسته ﻣﻲشود. بررسی نحوه تعامل مؤثر بین زبان آموز و خانواده، چگونگی و مقدار دسترسی به کالاهای فرهنگی از قبیل رایانه و اینترنت و تأثیر آن در یادگیری و میزان ارزﺵگذاری خانوادﻩها نسبت به یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است. یکی از مواردی که انگیزۀ این مطالعه را به وجود آورد، این است که هوش و استعداد تنها عوامل شکست و موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی نیستند و ممکن است مغایرتی بین هدﻑگذارﻱهای مؤسسه های زبان و خانواده وجود داشته باشد. به منظور اشنایی بیشتر با راهکارهای منطقی و بررسی نقش خانواده در کمک به فرزندان شان  در خصوص یادگیری زبان انگلیسی گفتگوی کوتاهی با «مهران دالوندی» از اساتید و دبیران با دانش و مجرب زبان انگلیسی استان گلستان انجام داده ایم. ایشان که افتخار شاگردی اساتیدی چون خادمی و در محمدی را در کارنامه دارند در حال حاضر سرگروه دبیران زبان انگلیسی گنبد کاووس و مدیر  آموزشگاه زبان های خارجه شایان است.

در مورد مدارسی که دانش آموزان سطوح مختلفی دارند،چه باید کرد؟

در برخی مدارس فراگیران تجانس فرهنگی ندارند ،بنابراین با تشکیل کلاسهایی برای خانواده‌ها می توان این معضل را حل نمود.در برخی موارد فراگیران همگن نیستند که این مورد نیز با تشخیص وتریاژ آنها یعنی سه بخشی کردن آنان، سپس گروه بندی اصلاح می گردد.با بکارگیری این روشها می توان بهره وری آموزشی را ارتقا داد و باعث بهداشت آموزشی شد.

آیا دبیران زبان انگلیسی از تدریس خود،لذت می برند؟

پر واضح است که اگر اصل تنوع را رعایت کنند قطعا لذت خواهند برد؛یعنی یک نوع روش تدریس نداشته باشند .در جلسات متفاوت از روشهای مختلفی استفاده کنند و در یک جلسه نیز از ترکیبی از روشهای تدریس متنوع بهره ببرند.به نظر من اگر دبیر با انرژی وارد کلاس نشود ،فراگیر ان نیز گرفتار رخوت می شوند و پژواک    آن نیز به دبیر و به تبع آن به فراگیران بر می گردد.با به کار بردن اصل زیبایی شناسی می توان تدریس عالی نمود.با توجه به اینکه با فقر انگیزه فراگیران زبان انگلیسی نیز مواجه هستیم.می توان به روشهای ذیل در آنها تولید انگیزه نمود.۱-طرح مطالب زبان انگلیسی به صورت پرسش های جالب ۲-ایجاد احساس نیاز در فراگیر ۳- استفاده از کلماتی چون آفرین،خوب،مرحبا و...4- باید کاری کرد که موفقیت را فراگیر احساس کند چون هیچ چیز مانند خود موفقیت به موفقیت کمک نمی کند.کلام آخر اینکه دبیران بایستی نقش تسهیل کننده را داشته باشند.این امر نیز با روش کدینگ و تصویر سازی ذهنی میسور میباشد.دبیران زبان انگلیسی بایستی مانند یک میزانه شمار عمل کند.نقش آنها ریل گذاری است.

اگر مطالب زبان انگلیسی به صورت اینفوگرافی مطرح شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

قطعاً مطالب بیشتر در فراگیران تثبیت و تعمیق می شود.فراگیران برای فهم بهتر مطالب زبان انگلیسی،اگر به صورت عملی تکالیف را انجام دهند،قطعا بهتر نتیجه می گیرند.در این صورت هر دو نیمکره مغز به کار گرفته شده و عملکرد یاددهی-یادگیری بهتر میشود ؛ مثلا می توان حروف الفبا را با اسپری روی حیاط مدرسه نوشت که باعث شادابی فراگیران و تعمیق یادگیری شود.

سخن پایانی

در مدارس به دلیل تفاوت های فردی ، اجتماعی و علمی فاحش معلم نمی تواند از شیوه های به روز و منابعی غیر از منابع معرفی شده استفاده کند و سطح تدریس و نوع امتحان باید متوسط به پائین باشد. ولی در آموزشگاه می توان با غربال علمی و اصولی زبان آموزان ، روند و سرعت یاد گیری را تنظیم و کم و زیاد کرد.

استفاده از وسایل و تجهیزات سمعی و بصری ، انتخاب سرفصل با توجه به استعداد و سطح علمی زبان آموز، استفاده از اساتید مجرب و با سابقه، تعیین دقیق سطح علمی زبان آموز، می تواند در کنار همراهی و همدلی خانواده ها و تلاش دانش  آموزان نقش مهمی در یادگیری زبان ایفا می کند.

 

 

 

علم تاج 106

باسمه تعالی

تابناک: بانک مرکزی اعلام نرخ تورم را موقتاً متوقف کرد

علم تاج: کار خوبی کرد. چرا که توهین به شعور مردم هم اندازه ای دارد!

تابناک: هزینه هر دقیقه جلسه علنی مجلس چقدر است؟

علم تاج: گلابی: کیلویی ۱۵ هزار تومن ، تخمه آفتابگردان: کیلویی ۲۸ هزار تومن ، هزینه چاپ بنر و طومار: هر بنر حدود ۱۰۰ هزار تومن
مقاله علمی پژوهشی: کپی از آلمانی یک و نیم میلیون کپی از انگلیسی یک و دویست!

تابناک: طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد: با شجاعت عذرخواهی می‌کنیم.

علم تاج: ولی در مورد استعفا با من ازین شوخی‌ها نکنین ؛ ولایتی تعداد شغل هاش بیشتره از اون بخوایین از یکیشون استعفا بده!

تابناک: مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش برکنار شد

علم تاج: تنها مدیری که از چکی جان ضربه خورد همین بنده خدا بود!

همدلی: دانشجویان در تجمع اعتراضی خواستار شدند: عذرخواهی، برکناری، دادگاهی

علم تاج: این بندگان خدا فکر کردن اینجا ژاپن است!

هفت صبح: شیر الاغ لیتری 90 هزار تومان

علم تاج: ببینید می توانید رقابت بین گاو و الاغ پیدا شود و از فردا شیر گاو هم نایاب شود؟!

اعتماد: رئیس جمهور: صدا و سیما فکر می کند تعریف از دولت مکروه است

علم تاج: خدا وکیلی جایی هم برای تعریف و تمجید گذاشته اید؟!

جام جم: خشم وزارت علوم از بده بستان گاج با علم و صنعت

علم تاج: دم مافیای کنکور از آستین علم و صنعت بیرون زد؟!

سپهرایرانیان: با بانک ملی کار خیر کنید

علم تاج: فقط خدا کند در نهایت کارهای خیر منجر به شکل گیری خاوری ها نشود!

سپهرایرانیان: فردای روز فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی می افتد

علم تاج: هیچ اتفاق خاصی نمی افتد چون خلق الله همه فیلتر شکن دارند!

سپهرایرانیان: برای چند درصد سود بیشتر  ریسک نکنید

سپهرایرانیان: نظرتان چیست بانک شما بگذاریم تا یکجا اختلاس شود!

ایسنا: ٩ خودروی ارزان‌تر از پراید را بشناسید

علم تاج: به حق چیزهای ندیده و نشنیده!

ایسنا: راضی به این همه خشونت در مورد آقای نماینده نبودیم

علم تاج: لابد انتظار داشتید والدینش را به مجلس احضار کنند و از نمره انضباطش کم کنند؟!

ایسنا: حسین کلانی پیشکسوت پرسپولیس: کسی در تلویزیون مانع کراواتم نشد

علم تاج: چه عجب؟!

جام جم: رد یابی 3 میلیون و 309 هزار شغل جدید که رئیس جمهور از آنها رونمایی کرد

علم تاج: هر وقت به سر نخ رسیدید ما را هم مطلع کنید!

هفت صبح: خشم نوبخت از وزیر بهداشت: هزینه روبان هایی که هر 5 شنبه به عنوان افتتاح بیمارستان پاره می شود از کجا تامین می شود؟

علم تاج: به خاطر دو متر روبان با هم کل کل نکنید!

تابناک: افشاگری همسر مدیر سابق شبکه کیش از یک توطئه!

علم تاج: حتماً پای آمریکا در میان بوده!

 

نصیحت دوستانه به روزگار!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

دکتر "علیرضا اسفند یاری مقدم" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول: استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه ها با رویکرد پژوهش محور در ایجاد توسعه پایدار امری اجتناب ناپذیر است

 

آسا خبر/ وحید حاج سعیدی:/ در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود. سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است. دانسته‌های بشر یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌های گوناگون، به دست می‌آید.

اگر این دانسته‌ها بر پایه نتایج پژوهش‌های قبلی باشد، در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات و تحلیل‌های جاری باشد، تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است؛ بنابراین، منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید در واقع حاصل فعالیت‌های پژوهشی است که انجام می‌گیرد. پژوهش در هر موضوع، و با هر بینشی که صورت پذیرد، تلاشی منسجم و نظام‌مند در راستای توسعه دانش موجود درباره موضوعات مختلف است. در حقیقت پژوهش کوششی است برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی نوین برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است. پژوهشگر با نگاهی عمیق و مبتنی بر نیاز های جامعه به پیرامون خود می‌نگرد و برای رفع مشکلات جامعه و ارائه بهترین راهکارهای عملی، اطلاعات موثقی در اختیار متولیان امور می‌گذارد تا راهکار های جدید برای معضلات پیدا شود یا راهکارهای فعلی با شتاب و سهولت بیشتری پیگیری شوند.

به منظور آشنایی بیشتر با مقوله پژوهش و نقش کاربردی آن در ایجاد تحول، توسعه پایدار و پیشرفت جامعه گفتگوی کوتاهی با دکتر "علیرضا اسفند یاری مقدم "رییس دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول انجام داده ایم که حاوی نکات ارزشمندی است.

دکتر اسفندیاری که عضو بنیاد علمی نخبگان است در هفته گذشته برای دومین بار موفق به کسب رتبه نخست  پژوهشگر برتر کشور در حوزه علوم انسانی در ششمین جشنواره فرهیختگان سراسر کشور گردید.

 

این استاد دانشگاه همچنین در یازدهمین جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر کشور به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده و تاکنون رتبه های فراوانی را در عرصه علم و پژوهش کسب نموده است. مقاله برتر سال 2007 در حوزه Information Studies در پایگاه  Emerald(انگلستان)،

عضو شبکه علمی پایگاه  Emerald(انگلستان)، مولدترین نویسنده علم اطلاعات و دانش­شناسی ایران در ISI بر اساس تحلیل پایگاه Web of Science، کسب عنوان پُرخواننده­ترین مقالات بین­المللی طبق گزارش پایگاه معتبر Sage ، عضو هیات تحریریه چندین نشریه داخلی و خارجی، تالیف 11 جلد کتاب و ... بخشی از عناوین و افتخارات ایشان است.

 

اهمیت پژوهش از دیدگاه تان را بیان بفرمائید.

پژوهش یا به تعبیر دیگر کسب علم و دانش از مناظر مختلفی قابل تعبیر است. در قرآن کریم و دین مبین اسلام بار ها به مقوله دانش اشاره شده است و قرآن افرادی را که می دانند با افرادی را که نمی دانند برابر نمی داند. پیامبر اعظم (ص) نیز کسب علم حتی در چین را امری واجب بر می شمارد. فلذا ضرورت توجه به مقوله دانش و کسب آگاهی امری اجتناب ناپذیر است. با همین رویکرد باید بپذیریم هر جامعه ای که از دانش و آگاهی بیشتری برخوردار باشد، زمینه توسعه، پیشرفت و ترقی در آن کشور ، فراهم است.

نقش پژوهش در ایجاد تحول در جامعه را چگونه ارزیابی می کنید؟

بدون شک در جامعه صنعتی و علمی امروز داشتن نگاه سنتی و غیر علمی، باعث خسران و عقب ماندگی قابل ملاحظه ای می شود و از سویی برداشتن هر قدم با تفکر، تعقل، نگاه پژوهش محور و استفاده از خرد جمعی باعث توسعه ، ایجاد تحول و به تبع آن توسعه پایدار می شود. یکی از این ظرفیت ها استفاده از توان علمی و فنی اساتید و دانشگیاهان در عرصه های مختلف است. در واقع داشتن نگاه کاربردی به علم، باعث پویایی جامعه و خروج از رکود علمی می شود و جامعه نیز از مزایای علم به صورت عملی برخوردار می شود. داشتن نگاه تئوری و کتابخانه ای به علم دردی از جامعه را درمان نخواهد کرد و هر قدر علم از درون کتاب ها، کتابخانه ها، دانشگاه ها ، حوزه ها، مدارس و سایر حوزه های علمی به متن و بطن جامعه تسری پیدا کند و نقش هویتی در جامعه پیدا کند، پیشرفت حاصل می شود.

چه راهکاری یا توصیه ای در خصوص توسعه استان یا شهرستان با این رویکرد دارید؟

ظرفیت های استان سر سبز و رویایی گلستان بر همگان آشکار است و هر گونه سخن در این باب زیره به کرمان بردن است. استفاده از این ظرفیت ها، برند سازی در بحث گردشگری، تغذیه، ورزش، ابنیه تاریخ و مذهبی ، استفاده از ظرفیت های علمی استان و شهرستان ، نیازمند استفاده از خرد جمعی، نیاز سنجی، ترسیم افق کوتاه و بلند مدت و شناسایی ظرفیت های شهرستانی، استانی و ملی است. در واقع اگر بخواهیم با نگاه پژوهش محور با این موضوع نگاه کنیم باید بپذیریم داشتن یک نگاه و رویکرد پژوهش محور در تعیین و تببین شاخصه های توسعه استان و شهرستان یک ضرورت است که متاسفانه در طول سال های اخیر مغفول مانده است. نگاه های جزیره ای و مقطعی باعث شده تا روند جذب سرمایه های داخلی و خارجی، رسیدن به اهداف توسعه ای، ایجاد اشتغال، استفاده از ظرفیت های بالقوه و ... در این منطقه به کندی صورت گیرد تا جایی که در برخی موارد حتی متوقف شده است. فلذا ایجاد کارگروه های پژوهشی به منظور شناسایی ، برنامه ریزی و ترسیم افق های متعدد با استفاده از مدیران دارای انگیزه و نیروهای جوان و تحصیل کرده در این مورد بیش از پیش احساس می شود.

 

سخن پایانی

استان گلستان یک استان نو پا و جوان است که اگر بخواهیم منتظر رسیدن به دوران میان سالی یا سالمندی این استان برای توسعه بمانیم فرصت های بی شماری را از دست خواهیم داد و باید برای توسعه استان تلاش جدی و علمی کرد. وحدت حوزه و دانشگاه و در مجموع وحدت اهالی خرد و دانایی در استان به عنوان گام اول می تواند در استفاده عملی از علم و دانش  دانش آموختگان استان موثر واقع شود.

امید است با همگرایی اندیشه ها و استفاده از ظرفیت های فکری، علمی و فنی اهالی خرد و دانش در سطح استان و منطقه شاهد روزها و ایام پرباری در استان سر سبز گلستان باشیم و همه با هم برای رسیدن به توسعه پایدار و داشتن جامعه ای آرمانی و کشوری پویا تلاش کنیم.

 

 

 

 

 

«مبین هیوه چی » پاسور نوجوان خوش آتیه و آینده دار گلستانی: دوست دارم روزی در تیم ملی بازی کنم.

والیبال در ترکمن صحرا یک بازی یا یک سرگرمی نیست؛ مردم صحرا والیبال را می فهمند و آن را چونان رقص خنجر، دار قالی ، اسب و اسب سواری قدر می نهند. این ورزش در کنار سایر رسم و رسوم محلی صحرا، جایگاه ارزشمند و رفیعی پیدا کرده است و در اکثر مراسم شادی جمعیت زیادی از دور و نزدیک برای تماشای مسابقات والیبال که در زمین های خاکی برگزار می شود گرد هم می آیند.

در واقع اگر قالی و قالی بافی را سند هویت زنان ترکمن بدانیم اسب سواری و والیبال را می توان سند هویت مردان ترکمن صحرا نامید و کمتر ترکمنی را می توان یافت که به والیبال علاقه مند نباشد.

والیبال در صحرا سن و سال نمی شناسد و کوچک و بزرگ در این دیار والیبال را می شناسند و هر کس آن را از دریچه نگاه خود می نگرد و از آن لذت می برد.

صحرا والیبالیست های زیادی را به ورزش کشور تحویل داده است و بزرگان والیبال صحرا کم نیستند ولی سال های سال پان تهرانیسم و شهرستان کشی در والیبال مانع از شناسایی واقعی گنج های ورزشی صحرا شد و هیچگاه پیشکسوتان والیبال صحرا به حق واقعی خود در والیبال نرسیدند. هر چند بعد از ورود مربیان خارجی به کشور، تابوی ممانعت از حضور بازیکنان سایر شهر ها در تیم ملی تا حدود زیادی شکست و حضور بازیکنانی چون قائمی و کاظمی در تیم ملی بزرگسالان موید این است.

البته صحرا «فرهاد ها» و «صابر های» جوان زیادی دارد که باید برای معرفی آنها به والیبال کشور تلاش کرد. یکی از این جوانان آینده دار والیبال استان گلستان « مبین هیوه چی» پاسور خوش آتیه و نوجوان تیم اوچ یلدیز آق قلا است که با وجود سن کم، پاس های دیدنی و تماشایی روانه تور می کند.  

هیوه چی در کنار درس والیبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند و امید وار است در تیم های مطرح کشور بازی کند. سقف آرزوهای ورزشی مبین بازی در تیم ملی است که امید وار  است با تلاش خود، حمایت خانواده و دوستان و همراهی اهالی والیبال به این مهم دست پیدا کند.

مبین هیوه چی والیبال همانند بسیاری از بازیکنان ترکمن از زمین های خاکی روستای بدراق نوری آغاز کرده است. به منظور آشنایی بیشتر با این نوجوان آینده دار  والیبال گفتگوی کوتاهی با ایشان انجام دادیم:

والیبال را از چه سالی و از کجا آغاز کردید؟

والیبال را از دوران ابتدایی و از زمین های خاکی روستای بدراق نوری آغاز کردم. حمایت جدی والدینم باعث شد به والیبال علاقه مند شوم و آن را به صورت جدی و حرفه ای دنبال کنم.

تا کنون در چه تیم هایی بازی کرده اید؟

در تیم های منتخب نوجوانان علی آباد کتول ، المپیاد دانش آموزی علی آباد کتول  و تیم مدرسه دانیال نبی بدراق نوری بازی کرده ام. در حال حاضر هم در تیم  اوچ یلدیز آق قلا کانون مسعود آزمون بازی می کنم.

تاکنون در چه رقابت هایی شرکت کرده اید و چه  مقام هایی کسب کرده اید؟

حضور در مسابقات بین روستا و جام رمضان روستای کورد، کسب مقام قهرمانی آموزشگاه های شهرستان در سال 96 و کسب مقام نائب قهرمانی آموزشگاه های علی اباد کتول در سال جاری از افتخارات بنده است . امسال هم در لیگ استان گلستان در حال بازی هستم.

تاکنون چه مربیانی داشته اید؟

آقایان مسعود آزمون، حسین دوجی از گنبد ، حسن طعنه و حاج امان سن سبلی از آق قلا و علی محمودی و حسن کمر از علی آباد کتول مربیان بنده در طول این سال ها بودند و امیدوارم قدردان زحمات آنها باشم.

الگوی ورزشی شما چه بازیکن یا چه بازیکنانی هستند؟

الگوی ورزشی من حاج امان سن سبلی و فرهاد قائمی هستند و سبک بازی آنها را واقعاً دوست دارم .

از مسئولین چه انتظاری دارید؟

ورزش والیبال در روستا ها یکی از سرگرمی ها بچه های ترکمن صحرا است و هر قدر به این ورزش بیشتر بها داده شود، علاوه بر پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان ، زمینه برای حضور آنان در تیم های مطرح بیشتر فراهم می شود. برگزاری منظم لیگ های ورزشی در سنین مختلف نیز از دیگر خواسته های جوانان ترکمن صحرا است.

سخن پایانی

در پایان ضمن تشکر از پدر و مادرم که همواره مرا در این راه همراه و یاور بودند، از مربیانی که در طول این سال ها چیزهای زیادی به من آموختند تشکر ویژه دارم و امیدوارم روزی با بازی در تیم های مطرح و کسب عناوین مختلف بتوانم زحمات بیدریغ آنها را جبران کنم.



نائب قهرمانی در مسابقات آموزشگاه شهرستان علی اباد کتول در سال 97

علم تاج

تابناک: زنده شدن مُرده در زواره اردستان تکذیب شد

علم تاج: لابد انتظار داشتید تائید شود و مرده محترم ماه رمضان در برنامه ماه عسل هم شرکت کند؟!

 

تابناک: وزیر کشور: یارانه‌‌ سه دهک جامعه حذف می‌شود

علم تاج: همه جان گردد اگر آب و هوا در تن سرو . . .  جانشین قد یارانه نگردد هرگز!

تابناک: آیا ایبوپروفن و ژلوفن با هم فرق می کنند؟

علم تاج: از خانم مهناز افشار بپرسید!

تابناک: ‍ احتمال سقط جنین با عبور از ساحل بندرعباس به دلیل عرضه قلیان!

علم تاج: بگذاریم چهار نفر نون بخورند... یکی با عرضه قلیان یکی هم با عرضه ماسک!

تابناک: ‍ دستگیری عامل آتش زدن مجسمه «آریوبرزن»

علم تاج: عجب!

تابناک: زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن قرار می‌دهیم

علم تاج: یک وقت مدل جدید زمین خواری از کار نیاید؟!

تابناک: خودکشی گردشگر اروپایی در تهران

علم تاج: فقط همین یکی را کم داشتیم! مرد حسابی این همه کشور چرا اینجا باید خودت را از بالای ساختمان پرت کنی؟!

الف: هدف برجام اقتصادی نبود

علم تاج: اخر در سایر اهداف هم چندان دستاوردی نداشت! داشت؟!

الف: وزیر بهداشت: سرعت خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه در دنیا بی‌نظیر بود

علم تاج: از این لحاظ یا از اون لحاظ!؟ یک وقت تیکه نمی اندازید که؟!

الف:
آیا احمدی‌نژاد جلیقه زرد می‌پوشد؟

علم تاج: نه فعلاً همون کاپشن معروف را پوشیده است!

الف: علی مطهری هم در گفت‌وگویی با رادیو تلویحا از نماینده سراوان حمایت کرد، از تقطیع فیلم گفت و انتشار این کلیپ را مصداق اشاعه فحشا دانست!

علم تاج: اشاعه فحشا؟!

الف: دختر 14ساله با پسرخاله 10ساله اش از خانه فرار کرد!

علم تاج: به حق چیزهای ندیده و نشنیده

رسانه ملی: با تن تاک جزو شیک پوشان باشید.

علم تاج: باز خوبه نگفتید با تن تاک جزو لاکچری پوشان باشید! 

جشنواره مطبوعات خزر، گامی نو در احیای مطبوعات خزر

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

یک دریا پر از رویا!‏

یک دریا پر از رویا!‏

آیا رویای انتقال آب خزر به سمنان ‏به واقعیت می پیوندد؟! ‏

 به قلم وحید حاج سعیدی

 مسئله آب و یا به بیانی «مشکل کم آبی » در سال های اخیر یکی از چالشی ‏ترین موضوعاتی است که به جهت درجه اهمیت و جایگاه اقتصادی آن ‏بخش های متعددی را درگیر خود می کند ، مشکلی که برای حل آن راه ‏حل های متعددی وجود دارد .‏

زمانی که کشور هلند با بحران کم آبی مواجه شد، دانشگاهیان هلند موظف ‏شدند تمامی پایان نامه های خود را در راستای حل معضل کم آبی و ‏خشکسالی متمرکز کنند و این مختص رشته های کشاورزی و باغی نبود. ‏بلکه همه رشته های دانشگاهی با ارائه راهکار های فنی، فرهنگی، ‏اقتصادی، مکانیکی و ... دست به دست هم دادند تا این مشکل در بازه ‏زمانی چند ساله زمانی حل شد.‏

اما در کشور ما که عمدتاً دانشگاه را کارخانه تولید مدرک می دانیم خبری ‏از ارائه راهکار برای خروج از بحران نیست و سعی می کنیم با راهکارهای ‏سوفسطایی مشکل را حل کنیم. در حال حاضر نیز رویای انتقال آب دریای ‏خزر به سمنان یکی از راهکارهای سوفسطایی است که روحانی وعده ‏تحقق آن را به سمنانیان داده است. هر چند در دوره احمدی نژاد نیز این ‏طرح به گونه ای دیگر رقم خورده بود و قرار بود سالانه 500 میلیون متر ‏مکعب آب خزر در قالب بزرگ‌ترین طرح استفاده از آب‌های غیرمتعارف ‏در خاورمیانه‎ ‎‏ به سمنان محقق شود! ‏

البته به نظر مشکل از خود دریاست که پر از رویاهای رنگارنگ است تا ‏جایی که کشورهای حاشیه این دریا نیز در سر رویاهای مختلف می ‏پرورانند که فقط جناب ظریف از میزان و مختصات آن رویاها خبر دارد! ‏

در خاتمه ذکر این نکته ضروری است اجرای طرح های بزرگ و چند ‏جانبه نیاز به مطالعات گسترده و علمی دارد و  برهم زدن اکو سیستم یک ‏منطقه به منظور احیای یک منطقه دیگر چندان با مزاج طبیعت سازگار ‏نیست و ممکن است همان بلایی که سر دریاچه ارومیه و سایر تالاب های ‏کشور آمد، سر دریای خزر هم بیاید. ‏

طبق اعلام سازمان ملل تنها 3 درصد از آب موجود در کل جهان قابل ‏شرب است و باقی‌مانده، آب‌شور و غیرقابل‌شرب است. سهم ایران از این ‏منابع در سطح پایین‌تری قرار دارد و تنها 0.3 درصد است، درحالی که ‏یک ‌درصد از جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند. با توجه به بالا ‏بودن متوسط دما در ایران از مجموع 413 میلیارد مترمکعب بارندگی ‏سالانه در کشور 66‌ درصد آن پیش از رسیدن به رودخانه‌ها تبخیر ‏می‌شود‎. ‎

شاید بازنگری جدی در سیاست های رشد و توزیع جغرافیایی جمعیت ، ‏مرفه سازی کشاورزان و جوامع روستایی با اعطای امتیازات بیشتر و سرمایه ‏گذاری در بخش کشاورزی به منظور افزایش بهره وری اقتصادی از طریق ‏مدرنیزه کردن این بخش ، بازبینی الگوهای کشت در سراسر کشور با در ‏نظر گرفتن امنیت غذایی ملی و بر اساس میزان دسترسی به منابع منطقه ای ‏و بهره وری اقتصادی بهتر از طرح هایی نظیر انتقال آب دریای خزر و ‏طرح های مشابه باشد‎ . ‎با طبیعت کمی مهربانانه تر و غیر رویایی برخورد ‏کنیم...‏