طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

گدایان صاحب منال!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

فروش کباب سلطانی در بانک های عامل !

به منظور کنترل بازار گوشت و جمع آوری نقدینگی سرگردان مردم در کوچه و خیابان ، بانک مرکزی طی اطلاعیه ای ، فروش ، نگهداری و تهیه هر گونه گوشت چرخ کرده را غیر قانونی اعلام کرد و متقاضیان کباب کوبیده از این پس باید برای تهیه کباب کوبیده به بانک های عامل مراجعه کنند.( به نقل از خبر گزاری چی چی نیوز)
بعد از اجرای سیاست های پولی موفق در کنترل بازار سکه و ارز، بانک مرکزی در بخشنامه ای به تمام بانک ها و موسسات اعتباری اعلام کرده است از این پس بانک ها مجاز هستند با احراز هویت و ثبت دقیق و کامل مشخصات متقاضیان به هر میزان که کباب کوبیده نیاز داشتند به منظور مصارف خوراکی با نرخ بازار فرعی گوشت عرضه کنند. در این اطلاعیه همچنین آمده است که خرید و فروش گوشت چرخ کرده بدون فاکتور جرم است و دارندگان آن به عنوان قاچاقچی محسوب می شوند و گوشت آنها مشمول گوشت های آلوده می شود.
البته به منظور جلوگیری از خرید و فروش فاکتور صوری گوشت ، حسام الدین طرطوشه مسئول نظارت بر کنترل قیمت گوشت چرخ کرده اعلام کرد: افراد دارای گوشت چرخ کرده تا آخر همین ماه فرصت دارند نسبت به سپرده گذاری گوشت یا فروش آنها در شبکه بانکی از شمول قاچاق بودن خارج شوند. وی در خصوص قیمت خرید گوشت توسط بانکها گفت: توافق شده بانک ها با نرخ شناور بازار فرعی گوشت و قصابی های معتبر گوشت افراد را خریداری کنند و یا افراد می توانند در بانک های عامل سپرده گذاری کنند. در این بخشنامه آمده است که سود متعلقه به حساب های پروتئینی در سر رسید به صورت گوشت منجمد و قبل از سر رسید به صورت کوفته قلقلی و کتلت و با نرخ بازار گذر الله پلنگ و محله سر پیر قابل پرداخت است.
البته در روز های اخیر دو مقوله نگران کننده از سوی فعالان پرو تئینی و آشپزی نیز مطرح شده است. یکی اینکه برخی از بانکها در هنگام پرداخت سپرده به جای گوشت معادل پروتئینی آن نظیر سویا و نخود و لوبیا پرداخت می کنند. مسئله دوم اینکه بانک ها سود سپرده های پروتئینی را به قیمت بازار فرعی گوشت منجمد محاسبه می کنند که در حق سپرده گذاران گوشت گرم اجحاف می شود.