طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

علم تاج 101

به نام خدا

تابناک: آیا حکم ارتداد تتلو صادر می شود؟

علم تاج: ذات بد نیکو نگردد زانکه بنیادش بد است!

تابناک: سایت فروش طلا و سکه مجوز ندارند

علم تاج: مگر سایت های فروش سایر اقلام مجوز دارند؟!

تابناک: توقیف موتور های چند صد میلیونی توسط پلیس

علم تاج: والا دیگر 100 میلیون در این مملکت از علف خرس هم کمتر شده است!

تابناک: چرا نفر دوم کنکور می خواهد معلم شود

علم تاج: به دور از چشم هر دشتی بساط پرنگار آید!

قانون: دوزخ بازنشستگی برای تشنگان خدمت

علم تاج: بی پست نفس کشیدنم دشوار است!

بشارت نو: همه مسئولان برای تورم اقتصادی مقصرند

علم تاج: یعنی می فرمائید مردم بی تقصیرند؟!

جوان: صدور 150 هزار تومانی برای 10 میلیون نفر

علم تاج: چیزی معادل 700 گرم پسته!

خراسان: خلف وعده مسئولان ؛ سه برابر بدتر از تحریم ها

علم تاج: سه برابر؟!

رسالت: اگر اینستاگرام همکاری نکند به سرنوشت تلگرام دچار می شود

علم تاجک مگر خدای ناکرده برای تلگرام اتفاقی افتاده است؟! سی میلیون خوش و خرم با فیلتر شکن شبانه روز در تلگرام فعال هستند!

ستاره صبح: مردم باید کار آفرین باشند و منتظر دولت نمانند

علم تاج: مگر تا الان غیر از این بوده است؟!

رجا نیوز: هفت خاصیت سلبریتی‌ها؛ سلبریتی‌ها جاده صاف‌کنِ نامزدهای انتخاباتی بی‌لیاقت هستند؟!

علم تاج: پس چندان بی خاصیت هم نیستند؟!

سولانا: اروپا به خاطر ایران مقابل آمریکا نمی‌ایستد!

علم تاج: غیر از این هم انتظار نمی رفت!

عصر رسانه: تمام فرودگاه های کشور زیان ده هستند.

علم تاج: این که مشکلی نیست؛ از ترمینال ها یاد بگیرند. چهار نفر دم در فرودگاه داد بزنند... مسافر تو راهی سوار کنند... راهرو هواپیما چهار پایه و فیلتر هوای کامیون بگذارند و مسافر سوار کنند!

خبرگزاری مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی: میزان حاصلخیزی خاک کشور کاهش یافته است.

علم تاج: و بلاشک ریشه این تغییرات را باید در دولت قبل جستجو کرد!

تابناک: مواد اولیه کوبیده ارزان قیمت پوست مرغ است.

علم تاج: ضرر پوست مرغ هر چه باشد از تاج خروس سوسیس و کالباس، تفاله پومس روغن زیتون، اسید سیتریک آبلیمو، روغن پالم لبنیات و ... کمتر است!

سایت الف: ابتکار: بالا نرفتن شاخص آلودگی هوا نتیجه اقدامات دولت است!

علم تاج: قانعیم بیشتر از این چه بخواهیم از تو . . . اینکه شاخص نرود سمت تباهی کافیست!

نسیم آنلاین: صفایی فراهانی: با برجام همین اندازه که سفره مردم خالی‌تر نشده، اتفاق مهمی است!

علم تاج: جاده دزد زده تا چهل روز ایمن است!

سایت الف: کانال پرداخت وام در بانک‌های بزرگ بسته شد.

علم تاج: البته برای مشتریان عادی بانکها!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خودروسازی مملکت

به نام خدا

بانک خودروسازان!

صنعت خودروسازی در ایران را می توان یکی از عجیب و غریب ترین صنایع دنیا قلمداد کرد تا جایی که عده ای معتقدند این صنعت ظرفیت جابجایی با یکی از عجایب هفت گانه دنیا را داراست!

در حالیکه امروزه هیچ کدام از صنایع بزرگ خودروسازی در دنیا با ارائه به روز ترین و مناسب ترین خودروها، توان پیش فروش خودروهای تولیدی خود را ندارند، در این صنعت بیش از 6 میلیون نفر برای پیش خرید خودرویی به سایت ثبت نام هجوم می آورند که سالانه چندین هزار نفر از شهروندان را یک تنه راهی قبرستان و بیمارستان می کند و در محافل عمومی گلاب به رویتان از آن به فرغون یا لگن یاد می شود!

یا در مدل دیگری از ثبت نام که یادآور محصولات شرکت مفخم لپ لپ است، خریداران بدون آگاهی قیمت قطعی، نوع خودرو، رنگ خودرو، زمان تحویل و ... ملزم به پیش خرید می شوند که این امر نیز باعث حیرت کارشناسان فروش اکثر شرکت های بزرگ خودروسازی شده است.

از قرار گرفتن زه بدنه خودرو در لیست آپشن، 11 هزار کارگر مازاد سایپا، بنگاه داری و ساخت و ساز و خدمات منحصر به فرد پس از فروش و سایر اقدامات سوفسطایی این دو شرکت فاکتور بگیریم در می یابیم این دوستان برای کسب درآمد بیشتر و پرداخت حقوق و پاداش نجومی به مدیران و تامین حقوق و مزایای کارگران مازاد خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند و دائم قیمت محصولات را افزایش می دهند. بی تعارف زور شورای رفاقت ببخشید شورای رقابت ، سازمان حقوق مصرف کننده و تولید کننده و وزرات صمت به آنها نمی رسد.

از سویی مردم نیز به خودرو نیاز دارند و نمی توان با فرمول علی کریمی و پرویز پرستویی هر روز کمپین تشکیل داد و محصولات صفر خودرویی را تحریم کرد یا موتور سوار شد و قس علی هذا.... فلذا به منظور جلوگیری از شکل گیری مدل های عجیب و غریب پیش فروش خودرو، جلوگیری از ساخت ماشین های بی کیفیت و کشت و کشتار بیشتر مردم و سایر حوادث غیر مترقبه ، پیشنهاد می شود مجوز تاسیس یک بانک یا موسسه مالی بزرگ به این دو شرکت اعطا شود و مردم به جای پیش خرید خودرو، وجوه خود را در این بانک سپرده گذاری کنند. بدون شک اکثر افرادی که برای ثبت نام پراید به سایت مراجعه کردند قصد استفاده شخصی از این خودرو را نداشتند و برای خرید و فروش اقدام به مراجعه به سایت نموده بودند. قطعاً اگر سود مناسبی در این بانک به سپرده گذاران اعطا شود، با استقبال چند میلیون نفری همراه خواهد شد. حتی می توان اعلام کرد سپرده گذاران می توانند به جای سود سپرده، خودرو دریافت کنند که در این صورت نقدینگی در جامعه به 50 سال باز می گردد!

در حال حاضر بیش از 1480 هزار میلیارد تومان سپرده در بانک های کشور وجود دارد که اگر 10 درصد از سپرده ها به بانک خودروسازان منتقل شود، تمام مشکلات عدیده این شرکت در پر کردن چاله چوله ها حل می شود و شاید عزیران برای بالا بردن کیفیت تولیدات، خروج زه از آپشن، حذف گمرک از خودروهای وارداتی، نصب کیسه هوا و ... قدم های اساسی برداشتند. اصلاً خدا را چه دیدید ممکن است با مزه کردن بانکداری در زیر زبان شان، دست از سر خودروسازی مملکت بردارند و واردات خودرو آزاد شود!

فقط مسئولان بانک مرکزی در جریان باشند اگر چند صباح دیگر این دو شرکت درخواست کردند که سیستم بانکی باید در انحصار ما باشد، تعجب نکنند چرا که سیستم گوارش و ذائقه این دوستان بر مبنای انحصار تنظیم شده است و کلاً نسبت به داشتن رقیب حساس هستند! از ما گفتن بود...

نقش جیب در اقتصاد!

 

نقش جیب در اقتصاد!

امروزه واژه ها در دنیای اقتصاد نقشی بسیار حیاتی و کلیدی ایفا می کنند و بسیاری از مناسبت های اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داده اند. قدیم تر ها که اوضاع مملکت هنوز کشمشی نبوده و هر چیزی سر جای خودش بود، در حوزه اقتصاد فقط گرانی بود و احتکار و ... آخر داستان هم چهارنفر را در ملاء عام شلاق می زدند بقیه ماست ها را کیسه می کردند و تمام. اما امروزه علم اقتصاد آن هم در این دوره پسابرجامی با گذشته تومنی 8 صنار تفاوت دارد و واژه ها برای خودشان امپراتوری باز کرده اند، دلالان و قاچاقچیان و مفسدان اقتصادی که جای خود دارند! واژه هایی نظیر تورم نقطه به نقطه، تورم شهری و روستایی، تورم مصنوعی، تورم مطلق و شبه تورم، تورم حاد و خزنده، ضریب جینی، فقر مطلق، خط فقر، خط بقاء، ضریب فلاکت، گرانی منطقی، گرانی حبابی و ...

هر چند در طول این سال ها مردم با این عبارت و اثرات و مختصات شان آشنایی کامل پیدا کرده اند و خودشان را با آنها وقف داده اند ولی این لابلا مشکلی که کماکان لاینحل باقی مانده است « عدم هماهنگی جیب مردم با برخی آمارهای اقتصادی منتشره »است! یعنی اگر در گذشته ملاک اوضاع اقتصادی سرخی صورت افراد بود و خلق الله با سیلی صورت خود و زن و بچه را سرخ نگه می داشتند الان شرایط پشت رو شده است و صورت جای خود را به جیب داده است. البته این تحلیل تنها نظر حقیر سراپا تقصیر نیست و حتی بزرگان مملکت نیز چنین نظری دارد. جناب آقای حسن روحانی، رئیس جمهور در آغاز به کار در دولت خود جمله ای گفت که تا به امروز یکی از جملات معروف رئیس جمهور به شمار می رود که البته گاهی اوقات درد سر هایی را نیز برای دولت نیز فراهم کرده است. روحانی در این جمله معروف بیان داشته بود: «ملاک گرانی جیب مردم است نه آمار و ارقام نهادهای دولتی» و بعدها نیز دوباره تأکید کرد که «معیار سنجش تورم باز هم جیب مردم است و بنده همچنان قبول دارم که در زمینه گرانی، ارزانی و زندگی ملاک جیب مردم است.»( به نقل از جراید)

ملاحظه فرمودید اوضاع از چه قرار است. یعنی این وعده ها و آمارهایی که دوستان در خصوص کاهش نرخ تورم و سایر موارد عنوان می کنند چندان با مذاق جیب ملت سازگار نیست و به قولی « جیب اگر جیب من و وعده اگر وعده توست آنچه البته به جایی نرسد آمار است!»

علی ای حال از آنجایی حقیر در ارائه راهکار هایی سوفسطایی و کشیدن نقشه راه ید طولائی دارد، به شیوه مالوف و رسم معهود چند رهنمود ارزنده و مدبرانه در این خصوص ارائه می کنیم:

الف) طراحی جیب واحد: پیشنهاد می گردد با هماهنگی صنف محترم خیاطان و دوستان اداره استاندارد یک جیب واحد به اندازه مکفی، دارای قابلیت سازگاری با آمار های دولتی و غیر دولتی طراحی شود تا منبعد در صورت کاهش تورم یا رشد آمار های مثبت دولت مردم هم اثرات آن را درک کنند. در حقیقت با اجرای این طرح مردم تکلیف خودشان را با جیب شان مشخص می کنند و دولت نیز می تواند بر اساس جیب مردم برنامه ریزی اقتصادی داشته باشد.

ب) درز گرفتن برخی جیب ها: ظاهراً جیب برخی از افراد خاص در جامعه و به عبارتی « از ما بهترون» با چاه ویل یک قرابت و خویشاندی دارد که هر قدر هم اختلاس می کنند باز هم اشتهای مالی دارند و حتی حاضر به انصراف از یارانه 45 هزار تومانی هم نیستند. تا جایی که طرف از کانادا پیام داده است: جل الخالق! من از بزرگترین بانک مملکت فقط سه هزار میلیارد اختلاس کردم شما چطور از یک صندوق هشت هزار میلیارد بالا کشیدید؟! فلذا پیشنهاد می شود طرح درز گرفتن جیب ها نیز در دستور کار قرار گیرد. خدا را چه دیدید. شاید با درز گرفتن این جیب ها، بتوانیم برخی چاله چوله های مملکت را پر کنیم...


کاسه گشاد کن و قوانین بانک مرکزی!

کاسه گشاد کن و قوانین بانک مرکزی!

مردی از دیاری می گذشت. از خستگی روی سکوی خانه ای نشست. در این میان کسی از خانه بیرون آمد و وقتی بیگانه ای را روی سکو دید، فهمید که از مردم این شهر نیست و حتماً گرسنه و تشنه است. پس از سلام و احوال پرسی به خانه بازگشت و برای مرد غریبه بادیه ای آش شب مانده آورد.

کاسه خیلی بزرگ بود اما درون آن به اندازه یک ترشی خوری بیشتر جا نبود! مرد از فرط گرسنگی با چند هُرت آش را سر کشید و متوجه شد از روزی که درون این کاسه غذا خورده اند آن را نشسته اند و ته مانده های غذا روی هم مانده و خشک شده و کاسه تنگ شده است. بعد از خوردن آش بادیه را لب جوی آب برد و ریگ مال و گل مال کرد و پاک و پاکیزه شست  و نزد مرد صاحبخانه برد. مرد که از فلسفه شستن کاسه و ضرورت آن بی اطلاع بود از دیدن ظرف تعجب کرد. وارد خانه شد و داد زد: « کاسه گشاد کن آمده؛ خانه آباد کن آمده!»

حال حکایت قوانین بانک مرکزی مملکت است که 50 سال بدون تغییر و دست نخورده مانده اند تا جایی یک نفر به خود اجازه می دهد 3000 میلیارد از پول بیت المال را هاپولی کند و با هواپیما و صندلی VIP راهی کانادا شود و در قمارخانه ها و کازینوهای بلاد کفر از نبود کاسه گشاد کن در سیستم بانک مرکزی به ما پوزخند بزند. آش در این دیگ تنگ سیستم آن قدر شور است که با دستگیری مفسدان اقتصادی برخی عزیزان بانک مرکزی نامه نگاری می کنند که این فرد برای بانک مرکزی فعالیت می کرده و پس از بازنشستگی با همان فرد اقدام به تاسیس یک صرافی گل و گشاد می کنند که سر و ته آن چندان مشخص نیست. بابک زنجانی ها، شهرام جزایری ها ، باقری درمنی ها و ... در این سیستم نا کارآمد نیاز به کاسی لیسی نداشتند و آشَ را با جایش بردند! فساد اقتصادی و اختلاس به قدری راحت شده است که عزیزان در شورای شهر بابل دیگری نیازی به وقت گذاشتن برای اختلاس نداشتند و به امورات مهمتری پرداختند! در عرض چند ماه 33 بخشنامه ارزی صادر می شود ولی کماکان نرخ دلار و رام نشده است و هنوز در حال رم کردن است. رشد قارچ گونه موسسات مالی، تعیین نرخ های دستوری، بنگاهداری و دلال بازی، عملیات بانکی شبانه، اختلاس های آن چنانی و حقوق و مزایای آن چنانی تر و ... بخشی از ثمرات و تبعات ظرف ناشوری بانک مرکزی در طول این سال ها بوده است ولی همواره از مردم انتظار رفتار عاقلانه تر داشته و داریم و آنها را از حباب برحذر می داریم. در مقطعی رئیس بانک خانه اش را فروخته بود و در موسسه مالی سپرده گذاری کرده بود؛ بعد از مردم انتظار داریم در مواجهه با موسسات مالی کمی محتاطانه تر عمل کنند.

البته این همه داستان نیست و دوستان چندان هم بیکار ننشستند چرا که طرح اصلاح قانون بانک مرکزی که پس از نیم قرن در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته بود، بالاخره به تصویب رسید. به گزارش ایرنا، محمدرضا پور ابراهیمی روز سه شنبه گفت: جلسات مستمر کمیسیون اقتصادی در دو شیفت کاری صبح و عصر در هفته تعطیلات مجلس برگزار شد و بعد از حدود ۱۰۰ ساعت جلسه تخصصی، اعضای کمیسیون مواد مربوط به طرح اصلاح قانون بانک مرکزی را مصوب کردند.

یعنی ظرفی که 50 سال آن را نشسته بودند، اعضای کمیسیون اقتصادی 100 ساعته گل مال و ریگ مال کردند و پاک و پاکیزه شستند و تحویل بانک مرکزی دادند! خدا به خیر بگذراند...

یک صدمین علم تاج هم نوشته شد. تقدیم به دوستان با عشق...


کیهان: بانک مرکزی گزارشی از اقتصاد ایران اعلام کرد که در آن جزئیات آمار و نرخ رشد اقتصادی اعلام نشده و جای نرخ رشد اقتصادی، نقطه‌چین قرار داده است.

علم تاج: من بودم و تو بودی و آمار و نقطه چین . . . وقت غروب و چای و قلیان و نقطه چین /   ترس قشنگ ما که خلائق خبر شوند . . . از این گزارش آخر سال و نقطه چین ...

کیهان: رئیس سازمان مالیاتی خبر داد: بدهی مالیاتی 30 میلیارد تومانی یک لحاف دوز و 12 میلیارد تومانی یک سبزی فروش

علم تاج: رونق اقتصادی را ملاحظه می فرمائید؟!

آفتاب یزد: عبدالله ناصری : هیچ گزینه ای حاضر نیست جایگزین وزیر اقتصاد شود

علم تاج: اختیار دارید؛ مگر شهرام جزایری مرده است؟!

شرق: جهانگیری: مدیرانی که نق می زنند، افراد این دوره نیستند

علم تاج: بله احتمالاً مربوط به سلجوقیان هستند! وگرنه مدیری که حقوق نجومی دارد و پاداش و وام میلیاردی دارد که نباید نق بزند!

اطلاعات: از شرایط فعلی عبور خواهیم کرد

علم تاج: بر منکرش لعنت!

ایران: خسته ایم اما برای جهانی انرژی داریم

علم تاج: خسته ایم ولی عمراً اگر بگذاریم کسی جایمان برود و مسابقه بدهد

کلید: صبا کمالی: تلویزیون به اولویت های مردم نمی پردازد

علم تاج: اختیار دارید. تبلیغ شبانه روزی دیگ و پاتیل و قابلمه مگر اولویت مردم نیست؟!

ایران: انحلال 8 شورا و سلب عضویت 283 عضو شورا

علم تاج: بعد ما گیر داده بودیم به سپنتا!

ایران: تنبیه مالیاتی خریداران انبوه سکه

علم تاج: البته به شرطی که مالیات را قبل از تحویل سکه ها اخذ کنید!

آهنگ: رئیس جمهور: کسی گمان نکند با تخریب دولت می تواند برای 1400 رای جمع کند

علم تاج: نظرتان چیست قانون را کمی تغییر بدهیم و شما تا 1404 هم رئیس جمهور بمانید؟!

رجا نیوز: دفاع«حسین فریدون» از پایان نامه دکترا بدون حضور داور!

علم تاج: توی این هیر و ویر، فریدون دکتری می خواد چکار؟!

رجا نیوز: ادعای بی‌نیاز کردن مردم از یارانه و زمزمه بازگشت به کوپن

علم تاج: والا از یارانه که بی نیاز شدیم چون بود و نبودش چندان توفیری در زندگی ندارد!

رجا نیوز: «همین که هست»! پاسخ مطالبات اقتصادی مردم نیست

علم تاج: فعلاً که هست!

رجا نیوز: دست تلویزیون در محرم امسال هم خالی است

علم تاج: اختیار دارید: «شب دهم»، «مختارنامه»، «روز واقعه»، «بانو»، «سفر سبز» و «معصومیت از دست رفته» و ...

فارس: معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران: سرعت کامیون‌ها در بزرگراه‌ها 20 کیلومتر کاهش می‌یابد

علم تاج: سرعت افزایش قیمت کامیون ها چقدر کاهش می یابد؟!

ایران: بطحایی: باید از ظرفیت بخش غیردولتی در حوزه حقوقی وزارت آموزش و پرورش استفاده کنیم

علم تاج: منظورتان از حوزه حقوقی، خدای ناکرده حقوق معلمان که نیست؟!

تابناک: آمار تکان دهنده درباره بازیکنان دودی لیگ برتر

علم تاج: هر که را می نگرم در بر او قلیان است!

 

 

 

 

 

 

 

علم تاج 99

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

فیلم سیاه در شورا و اقیانوس شیر!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

اقتصاد

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

تحول بزرگ بانکی با مسدودی 70 درصد سپرده ها!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

علم تاج 98

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

ناهار

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

علم تاج 97

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

تبلیغات دروغین پرورش رتبه های برتر کنکور در رسانه ملی!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

مقداری پول پیدا شده است !

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.