طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

موسسات اعتباری و مهرداد پولادی!

این حکایت تعیین تکلیف موسسات اعتباری شده مثل حکایت رتبه بندی فرهنگیان یا تعرفه گذاری خدمات پرستاری که سال هاست مصوب شده اند ولی سوزن شان در همان تراک تصویب گیر کرده و وارد فاز اجرا نشده است. اصلاً آدم را یاد سربازی رفتن جناب پولادی می اندازد. اول اعلام شد دَم جام جهانی خوبیت ندارد بازیکن تیم ملی را ببریم سربازی تا آش بخورد؛ بعد از جام جهانی هم گفتند شما که این همه صبر کردید، 6 ماه هم روش، ماشاء الله به چشم و ابروش، بگذارید جام ملت های آسیا هم را روی سر ببریم؛ شما مهرداد جان را بعد از گرفتن عکس یادگاری از روی همان سکوی قهرمانی ببرید صفر پنج کرمان! بعد از جام ملت های آسیا و ... ( آقا جان مطلبت را بنویس داری قصه تعریف می کنی...) بله عرض می کردم. قرار بود تا پایان سال 93، چهارده موسسه اعتباری و مالی تعیین تکلیف شوند که ظاهراً هنوز تعیین تکلیف نشده اند. 

البته این ماجرا برای ما کارمندان که پولی برای سپرده گذاشتن و دو دو تا چار تا کردن نداریم، چندان توفیر نمی کند ولی خدا وکیلی تکلیف ملت را مشخص کنید. چون با چند نفر از سپرده گذاران که صحبت کردیم ادعا نمودند که «زورق صبرشان ز بادبان فراق» افتاده است ( ظاهراً بیمه هم نبوده است) و معتقدند دیگر تحمل این همه استرس و نگرانی را ندارند؛ چرا که با وجود فعالیت چند ساله موسسات اعتباری در کشور هنوز مشخص نیست کدام موسسات معتبر هستند و کدام موسسات قرار است درب شان کاه گل گرفته شود!

علی ای حال با عنایت به رویه خدمتگزارانه ای که در این سال ها در پیش گرفته ایم، کما فی السابق به رسم معهود و شیوه مالوف چند رهنمود اقتصادی و مدبرانه در این خصوص ارائه می کنیم. 

الف) نهضت گِل گرفتن: چند وقت پیش در بانک ها نهضتی با عنوان «نهضت وصول» راه افتاده بود و به دنبال بازپس گیری معوقات بانکی بودند. ( البته معوقات میلیونی، چون معوقات میلیاردی که نیاز به باز پس گیری ندارند و دوستان هر موقع صلاح دانستند، پول بیت المال را پس می آوردند. چه عجله ایه!)

پیشنهاد می شود در خصوص تعیین تکلیف موسسات بانکی نیز با راه اندازی نهضت « گِل گرفتن» و یا کمپین« من گِل می گیرم» ، این مشکل را یک بار برای همیشه حل کنند. هزینه چندانی هم ندارد و مایه آن چند تا استمبولی دسته دوم و یک ارابه خاک است.

ب) استفاده از تجارب بچه های سد معبر شهرداری: استفاده از تجارب دیگران یکی از ویژگی های انسان های خردمند است. پیشنهاد می شود در خصوص جمع آوری موسسات غیر مجاز از دوستان سد معبر شهرداری کمک بگیریم. بالاخره ما که نگفتیم از قدیم گفته اند « تجربه فوق العلم» یعنی تجربه از علم بالاتر است. این کار هم هزینه چندانی ندارد و یک صبح تا غروب می شود بساط تمام موسسات غیر قانونی را جمع کرد و با وانت به بانک مرکزی برد. بعد هم می توان از روسای این موسسات تعهد گرفت که دیگر جلوی بانک های دولتی بساط سود های بالاتر از نرخ مصوب راه نیندازند!


گمانه زنی در خصوص چاله!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

شهامت مسابقه مالیات

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.