طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

مسئولان که هر یک گنج ملکند!

باسمه تعالی

چه مسئولان که هر یک گنج ملکند!

این روزها با وجود تدبیر هواشناسی و درایت مسئولان محیط زیست در خصوص برچیدن بساط آلودگی هوا و سفید پوش شدن کوی و برزن با برف پائیزی که صد البته ما راضی به زحمت دوستان در این حد نبودیم و همان چند نات (knot) باد کافی بود، باز هم یک عده شکر نعمت به جای نمی آورند و در دفتر اعمال و خدمات سفید دولت، دنبال سیاهی ها و پلشتی ها می گردند. اصلاً شنیده اید که می گویند گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه . . . با پودر چهار آنزیم هم سفید نتوان کرد ! این حکایت همین افراد است که همواره دنبال سیاه نمایی و پیدا کردن نقاط منفی و ناخوشایند در مملکت و زیر سوال بردن خدمات مسئولان هستند آن هم «چه مسئولان که هر یک گنج ملکند!»

البته باید در مقاطعی به این دوستان حق داد چرا که ضعف در سیستم اطلاع رسانی باعث بروز برداشت های منفی از برخی اخبار می گردد و خدمات ارزشمند دولت زیر سوال می رود. به عنوان مثال چند روز قبل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در جهت نیل به اهداف خود که همانا مالیدن پوزه تورم به آسفالت داغ و توسعه اقتصادی مملکت است و به همین منظور اقدام به گردآوری و تهیه طیف وسیعی از آمارهای اقتصادی می‌کند که این آمارها بطور عمده شامل انواع شاخص‌های قیمت، گزارش بررسی بودجه خانوار، آمارهای صنعتی، آمار فعالیت‌های ساختمانی و آمار فعالیت‌های خدماتی نموده است؛ خبری در خصوص کوچکتر شدن 8 درصدی سفره ایرانیان  منتشر کرد و بساط دلواپسی عده ای فراهم شد. این در حالی است که با وجود کوچکتر شدن 8 درصدی سفره مردم، باز هم 65 درصد مردم اضافه وزن و چاقی مفرط دارند! یعنی هنوز سفره ایرانیان با سفره استاندارد تفاوت معنا داری دارد و ظاهراً با وجود کوچکتر شدن سفره محتویات سفره پر و پیمان تر هم شده است و فقط ملت سر سفره کمی مهربان تر می نشینند!

فقط یک نکته مبهمی در این ماجرا به چشم می خورد این است که عزیزان بانک مرکزی که در نهایت دقت و ظرافت مراقب اوضاع هستند و به عبارتی مو را از ماست بدون پالم بیرون می کشند و حتی لقمه های من و شما را نیز می شمارند و از ریز قیمت های خرده فروشی های تهران، محتویات جیب و سفره مردم و سایر آمار های صنعتی و خدماتی و اقتصادی مطلع هستند، چطور متوجه افتتاح موسسات مالی غیر مجاز ، حقوق های نجومی برخی از مدیران عامل بانکها، دلالی و بنگاه داری بانکها، کارشکنی در پرداخت وام ازدواج، بلوکه کردن بخشی از تسهیات اعطایی، دستکاری نرخ سود بانکی و مختصر اختلاس های میلیاردی و چند هزار میلیاردی در بانک ها و صندوق های زیر مجموعه شان نمی شوند؟! خدا وکیلی اگر محاسبه نرخ تورم و اندازه گیری سفره مردم و این امورات ریز و پاش، وقت دوستان را می گیرد و از انجام وظایف اصلی باز می مانند، مدیون هستند اگر نگویند چرا که ما راضی به تحمل این همه زحمت و فشار توسط دوستان نیستیم! ما اگر سفره مان یک وجب کوچکتر یا بزرگتر شود زیاد مهم نیست؛ دور هم یک لقمه می زنیم و بلند می شویم می رویم سر کار تا بتوانیم سفره بعدی را پهن کنیم. ولی شما که آنجا نشسته اید ترا به خدا مراقب بیت المال باشید! خیر از جوانی تان ببینید...