طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

جلوگیری از قاچاق سوخت و سر شیلنگی یک بار مصرف!

   راستش را بخواهید ما از همان بچّگی فکر می کردیم قاچاقچیان معمولاً آدم های بدخیم و خفنی هستند که ظاهری  مخوف و نخراشیده دارند که بسیار خطرناک هستند و با دیدن ماموران پلیس هم فلنگ را بدون واشر می بندند! در مورد کالای قاچاق هم تصور می کردیم منظور همان کالایی است که توسط اسب و الاغ دست آموز از کوه و کمر به صورت قاچاقی و یواشکی به کشور وارد یا از کشور خارج می شود. البته ظاهراً در هزاره سوم معنای کالای قاچاق و قاچاقچی عوض شده است و دیگر نیازی به دست آموز کردن اسب و الاغ و قاطر نیست و روزانه کلی کالا و مواد خیلی شیک و مجلسی به صورت قاچاق دارد و یا خارج می شود. شیوه برخورد مسئولان با پدیده قاچاق در نوع خودش بی نظیر است. مثلاً چند سال قبل که روزانه 6 میلیون لیتر گازوئیل به خارج از کشور قاچاق می شد، مسئولان وقت جلسات و همایش های زیادی برگزار کردند و بالاخره بخشنامه ای مصوب کرده اند تا جلوی قاچاق سوخت را با خود اظهاری بگیرند!

   «بر اساس آن مصوبه خودروهایی که قصد خروج از مرز را داشتند، باید نسبت به حجم سوخت درون باک خود فرم خود اظهاری پر می کردند!» (به نقل از روزنامه جوان آن موقع – الان احتمالاً میانسال باشد )

   ما آن روز ها هر قدر چرتکه انداخیتم که چطور این حجم گازوئیل از طریق باک کامیون ها قاچاق می شود، چیزی دستگیرمان نشد و به ناچار پذیرفتیم و قانع شدیم اخبار مربوط به کشف لوله های 11 و 24 کیلومتری و اظهارات مسئولین راجع به تخلفات برخی مدیران میانی و ... ربطی به قاچاق ندارد و احتمالاً لوله های کشف شده ... بگذریم ...

علی ای حال از آنجایی که ممکن این شیوه مرضیه دوباره برای جلوگیری از قاچاق سوخت راه اندازی شود و بعد از برگشت از سفر، رانندگان موظف شوند مازاد گازوئیل اظهارشده را با شیلنگ کشیده، به انبار های ذخیره سازی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باز گردانند چند نکته در جهت ایمنی افراد پیشنهاد می گردد:

    در جریان هستید  که کشیدن سوخت از باک به وسیله شیلنگ و احتمال بلعیدن آن خطرات جانبی زیادی دارد و در صورت بروز حادثه موارد زیر حتماً رعایت گردد:

   الف) به هیچ عنوان فرد گازوئیل خورده را وادار به استفراغ نکنید و لاواژ معده توصیه نمی شود مگر این که همراه با هیدروکربنها ترکیبات خطرناک دیگری مانند فلزات سنگین یا حشره کش خورده شده باشد..

   ب) خوردن یک لیوان شیر توسط فرد مسموم توصیه می شود.

پ) از دادن روغن زیتون و روغن های معدنی پرهیز کنید چون در صورت آسپیراسیون آنها پنومونی افزایش می یابد.

   ت) بلافاصله فرد مسموم به اولین مرکز درمانی ارجاع شود.

ث) در صورت لزوم CPR اولیه و پیشرفته آغاز شود

ج) تجویز هیدروکورتیزون وریدی هم بد نیست

 

   در ضمن توصیه می شود برای تمیز کردن سر شیلینگ از دست کشیدن یا فوت کردن خودداری کرده و هر مامور حتماً شیلنگ شخصی همراه خود داشته باشد و یا مثل عزیزان قلیانی از این سر شیلنگی های یک بار استفاده کنند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد