طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کارت ملی هوشمند و دیوار حمام باب علی!

کارت ملی هوشمند و دیوار حمام باب علی!

قدیم تر ها که هنوز تلگرام، هات گرام، اینستاگرام، توئیتر و این قبیل جنگولک بازی ها اختراع نشده بود، یک عده از دوستان عاشق پیشه که اعتقادی به تلفن و نامه نداشتند روی در و دیوار برای معشوقه شان پیام انشاء می کردند و با کشیدن یک قلب خون چکان و یا نوشتن جملات عاشقانه با ذغال، مراتب ارادت قلبی خود را به مخاطب خاص شان ابراز می داشتند. هر چند این روش دیوار نویسی از مد افتاده است اما در ولایت ما هنوز هم هستند عده ای از دوستان که نه به فضای مجازی اعتقادی دارند و تلفن و نامه و کماکان از دیوار حمام مخروبه «باب علی» خدا بیامرز برای برقراری ارتباطات نوشتاری استفاده می کنند و با اسپری گند می زنند که به خدمات شورای شهر و شهرداری که هر ماه آنجا را رنگ آمیزی می کنند! در همین راستا قبل از عید بنده خدایی روی دیوار حمام باب علی نوشته بود «یا به تو خواهم رسید یا دنیا را زیر و خواهم کرد!» ظریفی هم در ذیل همین جمله نوشته بود:  داداش؛ الان زمستونه، هوا سرده ما رو آواره نکن! بذار واسه بعد از عید...

حالا حکایت برخی مسئولان است که ملت را از بی اعتبار شدن کارت های ملی قدیم می ترسانند. اصل خبر به روایت جراید... حدود ۱۰ میلیون نفر هنوز کارت ملی خود را تعویض نکرده اند تا با اتمام اعتبار آنها از دریافت خدمات بانکی و  دولتی محروم شوند. در همین زمینه سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اتمام مهلت کارت های ملی قدیمی، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیأت دولت کارت های ملی قدیمی از ابتدای امسال از اعتبار ساقط شده اند و هیچ خدمتی از جمله خدمات بانکی، صدور گذرنامه، پایان خدمت، گواهینامه و ... به افراد دارای کارت های ملی قدیمی داده نمی شود.( سپهر ایرانیان)

ملاحظه فرمودید که چطور ده میلیون نفر مفت و کالذی ( بی خرج و رنج چیزی را به دست آوردن) وردن)))از خدمات بزرگ دولت فخیمه محروم شدند و در این سال و ماه به این سختی برای خودشان چه مشکلات بزرگی را به جان خریدند. باز خوب شد که وعده حذف یارانه این عده را ندادند! (هر چند حذف یارانه خط قرمز دولت است و کسی نباید از حذف آن سخنی به میان آورد. چرا که تنها ثمره دولت احمدی نژاد است که هنوز می توان با آن شب هفت و شب چهل برگزار کرد و کلی از گرفتاری های مملکت را به آن نسبت داد!)

اما پیش خودمان بماند هر چند دوره مردی که می خواست همه کار ها را یک تنه انجام دهد و سه وزارتخانه را نیم ساعته ادغام می کرد گذشته است ولی باید خدمات عزیزان جان عارض شد الان دوستان سال هاست قصد دارند با برجام رونق اقتصادی ایجاد کنند که فعلاً سوئیفت قطع است. البته نه اینکه قطع شده باشد وصل است ولی از آن طرف فقط صدای فوت می آید! تصمیم داشتند یارانه ثروتمندان را قطع کنندکه متاسفانه هنوز در شناسایی ثروتمندان دچار تردید هستند؛ قرار بود بنزین را دوباره کارتی کنند که فعلاً بدنه کارت برای کارت ملی هوشمند پیدا نمی شود چه رسد به کارت سوخت، مقرر فرمودند چند تا صفر از پول ملی حذف شود که فعلاً این صفر ها به قیمت اجناس و دلار و طلا اضافه شده اند... حذف کنکور و مشق شب و سایر وعده وعید ها پیش کش ... حالا شما خودتان حساب کنید کی نوبت به حذف این ده میلیون نفر از خدمات دولت فخیمه فرا می رسد؟! 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد