طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

نماز اولین هدیه خداوند به بشریت

نماز هدیه معنوی خداوند به بشریت

یکی از چالش های اساسی بین مذاهب، ارتباط با خالق هستی است. ادیان مختلف راه های گوناگونی را برای اتصال به آفریننده آسمان ها و زمین نماز بیان کرده اند که در بسیاری از انها دشواری ها و سختی هایی نهان است. اما در بین ادیان الهی تنها دین اسلام است که بی تلکف ترین و ساده ترین راه ارتباطی با معبود را معرفی کرده است. بله نماز.... نماز را می توان اولین، مهم ترین، عمومی ترین و در یک کلام اساسی ترین طریقت خدا شناسی و ارتباط با معبود قلمداد کرد. سادگی و بی تکلف بودن این طریقت باعث شده تا انسان ها در زمان گرفتاری و غم به نماز روی بیاورند و با خدای خود راز و نیاز کنند. از سویی لذت ارتباط با خدا باعث می شود تا بندگان صالح در زمان خوشی و شادی نیز روی به خالق بی همتا آورده و نماز شکر به جای آورند.

داشتن ظاهری آراسته و تمیز در زمان ارتباط با خالق هستی، توجه به حضور در مکان مناسب و عدم پذریش نماز در مکان غصبی، دوری از زشتی ها و گناهان به واسطه پذیرش منویات نماز و دیگر اثرات مثبت این نیایش باعث شده تا نماز به یکی از محبوب ترین اعمال دینی تبدیل شود. نشاط روحی و جسمی و آرامش معنوی این راز و  نیاز بی تکلف باعث  شده تا حتی گناهکاران در اولین قدم بازگشت به سوی معبود، نماز را به عنوان اولین گام ، تجربه کنند.

جالب اینکه هر قدر نماز عارفانه تر و با حضور قلب بیشتری انجام شود، اثرات آن تا ساعت ها یا روز ها در وجود آدمی تجلی و ماندگاری دارد و در نوع نگاه ، رفتار و حتی کلام آدمی تاثیر گذار است.

در یک کلام نماز را می توان هدیه ای الهی برای نسل بشر و شاه کلید معراج انسان خاکی تا اعلی ترین درجات و جلسات  دانست. بزرگان دین هم نماز را سدی در برابر گناهان، توشه مومنان در روز جزا، حصاری در برابر منکر و در یک کلام سیره اساسی پیامبران می دانند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد