طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

جایگاه آموزش و پرورش در رسانه ملی

جایگاه آموزش و پرورش در رسانه ملی

در عصر حاضر که کشور های سلطه جو تمام تلاش خود را در متوقف ساختن جریان پیشرفت همه جانبه و تولید علم و ثروت در کشور های در حال توسعه ، متمرکز کرده اند ، اهمیت آموزش و تربیت نسلی آگاه و هوشمند در مواجهه با توطئه های سازمان یافته این کشور ها بر هیچکس پوشیده نیست. در این وادی ساده انگارانه است که اگر بیندیشیم فقط آموزش و پرورش و دانشگاه ها متولی تربیت نسل جوان هستند و هیچ مسئولیتی متوجه سایر دستگاه ها و نهاد ها نیست.  هر چند متولی و مجری اصلی این فرآیند و مسئول شکل دادن و نهادینه کردن ارزش های اخلاقی و علمی ، وزارت آموزش و پرورش است ولی ذکر این نکته نیز ضروری است که با توجه به هجمه های تبلیغاتی دشمن و حمله از تمامی جبهه های موجود و در دسترس ، نظیر گسترش شبکه های مبتذل ماهواره ای و اینترنتی ، افزایش چشمگیر و ضریب نفوذ بالای  فضای مجازی و ... مقابله با این حجم وسیع از ناهنجاریها ، توسط آموزش و پرورش محال است و دیگر نهاد ها نیز باید در این امر آستین بالا بزنند.

صدا و سیما می تواند در این گیر و دار با برنامه ریزی صحیح و انداختن طرحی نو، به عنوان یک نیروی کمکی و محرک بخشی از بار روانی دشمن را در تخریب شخصیت جوانان و انحراف آنان از مسیر سودمند علم آموزی و کسب معارف بکاهد و با ارائه الگوهای صحیح و ساخت برنامه های هدفمند ، به پیشبرد اهداف مقدس نظام آموزش و پرورش کمک کند.

اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد هستیم که سهم برنامه های آشپزی در صدا و سیما چند صد برابر برنامه های آموزشی می باشد و برنامه های آموزشی صدا و سیما نیز عمدتاً هدفدار و کنکور محور بوده و رنگ و بوی تجاری دارند و رد پای مافیای آموزشی کاملاً در این برنامه ها مشهمود و ملموس است.

در مجموع سهم آموزش و پرورش را از صدا و سیما می توان ، اعلام آغاز و پایان سال تحصیلی ، اعلام تعطیلی مدارس به دلیل آب گرفتگی و نزولات جوی ، زنگ های مختلف نظیر زنگ مسواک ، زنگ حجاب ، زنگ امداد و نجات و ... ، اعلام افزایش حقوق و آغاز نقل و انتقال فرهنگیان ، اسکان فرهنگیان در هتل مدارس بی ستاره  و اخباری از این دست دانست که به هیچ عنوان تناسبی بین اهداف آموزش و پرورش و استفاده بهینه از پتانسیل رسانه ملی دیده نمی شود. جا دارد مسئولان محترم رسانه ملی با برنامه ریزی صحیح و تولید برنامه های آموزشی مناسب ، آموزش و پرورش را به جایگاه واقعی خود برسانند و ذهنیت جامعه را نسبت به علم آموزی و واقعیت های پیش رو تغییر داده و با آگاهی بخشی فزاینده، فردایی روشن برای نسل جوان طراحی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد