طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

پخش زنده محاسبه نرخ تورم!

پخش زنده محاسبه نرخ تورم!

این روزها پخش زنده یا همان لایو استوری در فضای مجازی مد شده است و فقط کم مانده عزیزان از آروغ زدن، نخ دندان کشیدن یا گلاب به رویتان لباس شستن شان فیلم تهیه کنند و در فضای مجازی منتشر کنند تا خلق الله نظرات سوفسطایی شان را عاشقانه ابراز کنند و آنها را لایک کنند. این ویژگی بخصوص برای فوتبالیست ها، خواننده ها، ستارگان موسیقی و هنرمندان که اخیراً در فاز کار خیر و گردآوری ثواب قرار گرفته اند و در سیل، زلزله، طوفان، تشییع جنازه و مواجهه با سرطانی ها، کودکان کار و ... پای ثابت میدان تصویربرداری هستند، کاربرد بسیاری خواهد داشت!

در عرصه رسانه ملی هم پخش زنده از اعتبار خاصی برخوردار است تا جایی که مجری برنامه 90 می تواند یا به عبارتی می توانست در یک برنامه ورزشی به علی دایی تا 3 صبح وقت بدهد در خصوص طلبش از فدراسیون فوتبال افاضات کند، جایزه «اصغر آقا اسکار» ببخشید جایزه «اسکار اصغر آقا» را تبریک بگوید، ماجرای پلاسکو را آچار کشی کند و ... بعد هم که تریبون را بعد از بیست سال از دستش بگیرند، زمین و زمان را گاز بگیرد و به هم منگنه کند!

با این وجود هنوز جا دارد از این قابلیت رسانه ای استفاده های بیشتر و بهینه تری شود و از این ظرفیت در نحوه به دست آمدن برخی اعداد، ارقام و آمار های دولتی استفاده کرد. به عنوان مثال دوستان این ماه نرخ تورم را محاسبه کردند و پس از تلاش های گسترده و کلاسیک، به عدد مبارک و میمون 9/15 رسیدند که این عدد ممکن است از سوی عده ای که اطلاعات اقتصادی درست و حسابی ندارند مورد تشکیک واقع شود!

البته اینکه چطور با افزایش نجومی قیمت ها و چند برابر شدن برخی کالاها نرخ تورم، کماکان زیر عدد بیست در حال دست و پا زدن است از برکات دولت تدبیر است و جای تقدیر و قدردانی دارد. با این وجود پیشنهاد می شود عزیز یا عزیزانی که نرخ تورم را محاسبه می کنند یک بار هم که شده چرتکه و دفتر دستک شان را بردارند و در یک برنامه تلویزیونی زنده، نرخ تورم را در مقابل دوربین ها محاسبه کنند... باور بفرمائید این طوری بسیاری از سوء تفاهم ها در خصوص نحوه محاسبه آمارهای دولتی نظیر آمار اشتغال، بیکاری، ضریب جینی و منحنی لولرنز، شاخص فلاکت، نرخ تورم، خط فقر و ... از بین می رود و مردم فشارهای ناچیز اقتصادی را نیز راحت تر تحمل می کنند!  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد