طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

راه اندازی رشته گمانه زنی در دانشگاه ها!

 

راه اندازی رشته گمانه زنی در دانشگاه ها!

در طول سال های اخیر با وجود اینکه بیکاری بلای جان مردم شده است و اکثر خانواده ها چه خودشان چه فرزندان شان با این بلیه کمر شکن و استخوان خرد کن دست به گریبان هستند، ولی باز جای شکرش باقی است که مشاغل جدیدی در حال شکل گیری هستند. البته منظور از مشاغل جدید پوشیدن لباس کمیک و ایستادن در جلوی پیتزا فروشی، داد زن جلوی ترمینال و عکاسی، پلاک مخفی کن در محدوده زوج و فرد ترافیک، نصاب ماهواره، گریه کن و مجلس پر کن، شیر دوش مار سمی، جمع آوری و فروش عقرب، سین کار تلگرام، فالوئر فروش و ... نیست. منظور حقیر شغل شریف گمانه زنی است. گمانه زنی و نیت خوانی بر اساس مستندات و منابع رسمی و غیر رسمی از جمله شغل های پست مدرن و نو ظهور است که فرد با هر منصب و مقامی و یا با هر مدرک تحصیلی می تواند نسبت به تصدی آن اقدام کند و در خصوص مسائل کلان مملکت و یا حتی سایر بلاد دنیا اظهار نظر کند و ساعت ها، روز ها، ماه ها و سال ها تلاش محققان و کارشناسان را مثل چای نپتون در گازوئیل لیتری فلان قدر تومان بزند و بیرون بیاورد!

مثلاً دولت برای فشار نیامدن به اقشار مرفه و بدون درد و خونریزی در حال برنامه ریزی در خصوص حذف تدریجی و لایه لایه به یارانه است ولی این جماعت گمانه زن و نیت خوان، معتقدند دولت کریمه برای از دست ندادن رای افراد ثروتمند یارانه آنها را قطع نمی کند! به حق چیزهای ندیده و نشنیده! در مبحث مسائل اقتصادی برخی از این افراد که تفاوت ساختاری ال سی و ال سی دی و سوئیفت و سوئیچ، ریمیل و ایمیل را نمی دانند، بعد از برجام در خصوص باز و بسته بودن سوئیفت اظهار کردند و فتوحات پسابرجامی دولت را زیر سوال بردند و به گفته برخی رسانه های ماجرا جویی پسابرجامی کردند. در صورتی که سوئیفت باز است اما اینکه چرا کشورها جرات نمی کند با ما قرارداد ببندد از نفهمی خودشان است؛ شاید هم چون فکر می کنند فقط باید به ایران صادرات داشته باشند، باز و بسته بودن سوئیفت برایشان چندان مهم نیست. چون به اندازه کافی پول ایران نزدشان بلوکه شده است!

البته این روزها گمانه زنی در لایه ها و ژانر های مختلفی دیده می شود و هر ژانر نیز طرفداران و منتقدان خاص خودش را دارد. گمانه زنی در ژانرهای نظیر ژانر تخریبی، تاریخی، تدریجی، خیالی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، آموزشی، بهداشتی، انتخاباتی و ... که پرداختن به آنها از حوصله این مقال خارج است. علی ای حال از آنجا مشکل بیکاری در مملکت فراگیر شده است و دولتمردان همگی در تلاشند تا آمار اشتغال را یک تکان اساسی بدهند پیشنهاد می شود رشته گمانه زنی در دانشگاه ها راه اندازی شود. با این شیوه علاوه بر کلاسیک شدن مقوله گمانه زنی، دانشگاه ها هم از نظر مالی رونق می گیرند. این طوری هم چرخ آموزش می چرخد هم زبان یک عده که منبعد کلاسیک گمانه زنی می کنند و درباره بالا و پائین شدن نرخ دلار و سکه، قیمت خودرو، آپارتمان و ... فله ای آمار نمی دهند! 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد