طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رئیس جمهور و کابینه فضایی!

رئیس جمهور و کابینه فضایی!

به قلم وحید حاج سعیدی

محرم نجف پور در کتاب "خوابهای یک دیوانه" چنین سروده است: «آمپول هایی تزریق کرده ام که برای خواباندن یک فیل نر کافی بود/ اما مرا نخواباند/ قرص هایی خورده ام که می توانستند ضربان قلب زرافه ای را کند تر کنند/ اما ضربان قلب مرا نه/ تست های بیشماری داده ام که با کمترین خطا می توانستند نوع بیماری خر مگس ها را مشخص کنند/ اما بیماری مرا نتوانستند تشخیص دهند/ پیش دعا نویسان هم رفته ام/ آنها هم کاری از دستشان بر نیامد/ دکتر معتقد است فقط یک چیز می تواند مرا نجات دهد!»

حالا حکایت ماست که در چند ماه اخیر چیزهایی دیده و شنیده ایم که اگر مارکوپولو برای هموطنانش تعریف می کرد، از شست پا آویزانش می کردند یا بلای گالیله را سر او می آوردند!

باز هم خدا پدر دکتر را بیامرزد که درمانی برای شاعر پیدا کرده است و فقط به خودش گفته است! ما اینجا از سر حیرت ، دیگر انگشت سالمی برایمان نمانده است که گاز بگیریم و با اعداد و ارقامی سر و کار پیدا کرده ایم که سابق بر این فقط برایم محاسبه اجرام آسمانی استفاده می شد!

یعنی به قول آن بازیکن ملی پوش تیم سپاهان رفته به رفته داریم به سمتی پیش می رویم که باور کنیم برخی از اعضای دولت آدم فضایی هستند و حسن معجونی و سایر دوستان در سریال مسافران پر بیراه بازی نکرده اند. خدا وکیلی کدام رئیس بانک مرکزی شش ماه بعد از انفصال خدمت هنوز می تواند به گل کاری روی تپه های اقتصادی مملکت ادامه بدهد و دلار را تا مرز 20 هزار تومان و سکه را تا 5 میلیون تومان  هل بدهد؟! به جز یک مدیر فضایی چه کسی می تواند پرایدی که باید درب کارخانه اش را احمد نجفی گل بگیرد تا مرز40 میلیون تومان برساند! رب سه هزار تومانی بدون دخالت دست کدام فضایی به 18 هزار تومان می رسد؟!

البته این یک بعد داستان است و روی کاغذ امکان رخ دادن چنین پدیده های نادری محتمل بود؛ ولی خدا وکیلی انجام یک و نیم میلیون عمل چشم آن هم توسط وزیر مملکت که به جز عمل چشم به امورات روبنایی و زیر بنایی اقتصادی هم نیم نگاهی داشته است، این فرضیه فضایی را تا مرز اثبات پیش می برد! در جریان هستید که صدا و سیما در رپرتاژی مفصل با وزیر بهداشت مصاحبه کرد و در گفت‌وگویی که در آن وزیر از خاطرات کودکی اش شروع کرد، کار به این پرسش رسید که بهترین جراح چشم کشور کیست و وزیر در نهایت تواضع، گلویی صاف کرد و اظهار کرد که در طول عمر کاری خود قریب یک میلیون و پانصد هزار عمل جراحی انجام داده است !

یعنی اگر دکتر از ۲۹ سالگی عمل جراحی را شروع کرده باشد و ۳۰ سال هم سابقه عمل چشم خلق الله را داشته باشد، باید سالانه ۵۰ هزار عمل جراحی کرده باشد. ۵۰ هزار عمل در هرسال یعنی به عبارت دیگر با تقسیم بر ۳۶۵ روز، وزیر محترم باید روزانه حدود ۱۳۷ عمل جراحی چشم کرده باشد. هر ساعت شش عمل!

به عبارت دیگر وزیر مودب و مردمدار دولت در تلویزیون ملی چشم در چشم مردم دارد می‌گوید من هر ده دقیقه یک عمل چشم انجام می دهم. تازه این در حالی است که ایشان از ۳۰ سال پیش تا بحال اصلا یک ربع هم نخوابیده باشد و گلاب به رویتان شبانه روزی در حال عمل کردن مردم باشد! البته ایشان شاید فوت کردن در چشم برای خارج کردن مژه را نیز، جزو اعمال جراحی محاسبه کرده باشد وگرنه در حالت استاندارد  این تعداد عمل نیاز به 342 سال زمان بی وقفه دارد!

به قول شاعر شباهت عجیبی بین من و تو وجود دارد/ با این تفاوت که تو داخل کابینه هستی و من داخل زندگی! 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد