طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

شورا ها

باشمه تعالی

شورای شهر و رویکرد حسن یزدانی!

ریا نباشد خوی و منش پهلوانی ما اقتضا می کند قبل از اینکه وارد عرصه نقد و نقادی بشویم و  «خشت نو از قالب دیگر بزنیم» اول یک خدا قوت و خسته نباشید به اعضای شورای اسلامی دوره چهارم حواله کنیم و یک خوش آمد و تبریک خدمت اعضای محترم شورای اسلامی دوره پنجم...

و اما بعد ... حضور با کمالات و منور شما عزیزان عارض شوم بالاخره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا با همه حواشی و مخلفاتش به پایان رسید و مراسم تحلیف، حنا بندان، عروسی، پاتختی و ... هم به خیر و خوشی برگزار شد و عزیزان شورای دوره جدید وارد کارزار شدند و مردمی که « به امید یه هوای تازه تر» این دوستان را انتخاب کردند منتظر روزهای شاد تر و پویا تر در شهر هستند.

هر چند انتخاب شهر دار حق مسلم اعضای شورا است و نیازی به مذاکرات محرمانه ، npt، برجام و ... ندارد و اعضای شورا حق دارند شهردار قبلی را ابقا کنند و یا شهردار جدید انتخاب کنند ولی خدا وکیلی رویکرد برخی دوستان در عزل شهر دار خیلی سرعتی بود و قبل از اینکه شهردار فرصت فکر کردن یا اتخاذ تاکتیک داشته باشد، همچون برق و باد زیر یک خمش را گرفتند و بنده خدا را ضربه فنی کردند!

فی الواقع عزیزان ما را یاد جهان پهلوان «حسن یزدانی» دلاور جویباری انداختند که طوری کشتی می گرفت که انگار واجبی در تهران دارد و زودتر باید به ایران برگردد. یعنی اصلاً به این موضوع توجه نداشت که ممکن است یک عده بستنی، میوه ، تخمه و یا حتی روم به دیوار قلیان آماده کرده بودند تا در این شش دقیقه چهار تا فن اصیل ایرانی ببینند و به قولی لذت ببرند. اما این شیر پاک خورده ( شاید هم دامداران یا میهن خورده) تمام مسابقاتش را در کمتر از دو دقیقه به پایان رساند و اصلاً نگذاشت رقبا نفس بکشند.

علی ای حال از آنجایی که ما در اتخاذ مواضع مان به آنچه که به عدالت و صواب نزدیک تر است می اندیشیم و برایمان شهرام بابک ببخشید شهرام بهرام ندارد چند نکته کلیدی افاضه می کنیم:

الف) دقت در انتخاب شهردار: در عصر کنونی انتخاب افراد و یا استخدام به سان گذشته نیست و تومنی هشت صنار با ایام ماضی تفاوت دارد. همین آموزش و پرورش خودمان که همیشه هشتش گرونه است برای استخدام معلمان جدیدالورود شرایط سفر به مریخ را گذاشته است! نداشتن لهجه، توانایی ادای همه حروف، نداشتن لک و پیس در صورت، نداشتن دست و پای مصنوعی، توانایی شنیدن نجوا از شش متری، نداشتن بیماری های قلبی ، عروقی، دیابت و ... بخشی از آئین نامه جدید آموزش و پرورش برای استخدام معلم است. فلذا دوستان شورا نیز عنایت داشته باشند شهرداری انتخاب کنند که علاوه بر دانش فنی و سواد علمی و عملی ، خدا ترس هم باشد، اهل زد و بند نباشد، رضای خدا و خلق را بر رضای اطرفیان ترجیح دهد، در حفظ بیت المال بکوشد، به خرد جمعی احترام بگذارد و منافع اغنیا را بر منافع ضعفا ارجح نداند.

ب) شهردار توانمند تر: هر چند چاله چوله های شهر، خیابان ها و کوچه های قدیمی، قوانین دست و پا گیر مربوط به گذشته و کمبود بودجه و سایر گرفتاری های روتین ضریب خدمت رسانی به مردم را می کاهد و رضایت کامل مردم از شهرداری حاصل نمی شود ولی خدا وکیلی انتظار می رود شهردار جدید بالتبع قوی تر و توانمند تر از شهردار قبلی باشد. چون اگر این طور نباشد در حق مردمی که با امید های تازه این شورا را انتخاب کردند یک نموره اجحاف می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد