طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رفتی و آمدنت رویا شد!

باسمه تعالی

رفتی و آمدنت رویا شد!

البته هنوز نرفته است... یعنی حالا حالا ها رفتنی نیست و تا ما را کفن نکند ، دست از سر ما بر نمی دارد! در واقع رفتنش برای ما رویا شده است. جالبتر اینکه دوستان با وجود خالی کردن جیب خلق الله هنوز هم به قیمت های فعلی راضی نیستند و از زیان ده بودن خودروی "پراید" با قیمت‌های فعلی خبر می دهند و ظاهراً قرار است پراید در اوج خدا حافظی کند!

یادش به خیر ... انگار همین دیروز بود ملت تا اراده می کردند خودرو بخرند، به یکی از نمایندگی های غول های بزرگ خودرو سازی کشور مراجعه می کردند و با پرداخت وجهی مختصر و ارائه چند چک یکی دو ماهه، خودروی مورد نظر خود را خریداری می کردند آن هم با شرایط ویژه و کاملاً استثنایی( به من چه مربوط این عین عبارت تبلیغات خورو ساز ها در جراید بود) در واقع با توجه به شرایط اقتصادی آن روز ها و قیمت ها خودروها، مردم می توانستند با چند سال پس انداز، حذف برخی از هزینه های جاری زندگی، مقداری قرض و قوله از دوستان و آشنایان و دریافت چند وام با بهره های مردانه و اسطقس دار به راحتی صاحب خودروی مورد نظرشان شوند! آن هم خودرو هایی که دارای انواع و اقسام آپشن ها بودند: از بوق و ترمز و گلگیر گرفته تا رادیو ضبط و برف پاکن و راهنما... اما الان دوره زمانه پشت رو شده و در این آشفته بازار اقتصادی و اوضاع حسین قلی خانی صنعت خودرو، با وجود اینکه «راه ملت را می خواند»، ملت نمی توانند همان خودروهای مناسب(!) را نیز خریداری کنند و به ندای درونی «راه» پاسخ دهند !

چند روز قبل هم جناب تقوی زاده معاون مفخم بازار یابی فروش سایپا ( ما متوجه نشدیم ساپیا معاون بازار یابی می خواهد چکار) فرمودند: هنوز ابلاغیه شورای رقابت به این شرکت ارسال نشده اما به محض دریافت مجوز، افزایش قیمت ها را بر روی محصولات پراید، تیبا و تندر 90 اعمال خواهند شد. وی با اعلام اینکه پراید با قیمت‌های فعلی زیان ده است، گفته است: استراتژی ما کاهش تدریجی تولید پراید است، به همین دلیل به دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین سودآوری را هم برای شرکت کسب کند. ( به نقل از تابناک) 

با توجه به این صحبت ها بازار خودرو باید ظرف روزهای آینده شاید افزایش قیمت سه محصول شرکت سایپا باشد. البته پراید و تیبا در حالی مجوز افزایش قیمت را کسب کردند که همچنان در رده تک ستاره درجا زده و خبری از افزایش کیفیت در آنها نیست. در واقع قرار بود سیاست جدی برای جریمه تولید خودروهای تک ستاره و بی کیفیت اتخاذ شود نه اینکه برای بی کیفیت بودن جایزه هم بگیرند. علی ای حال خدا کند مسئولان صنعت خودرو حالا حالا ها به فکر توقف خط تولید پراید نیفتند چرا که دوستان اگر به حافظه تاریخی یا جغرافی خود مراجعه کنند نیک به خاطر خواهند آورند که همین تندر 90 که الان بالای 40 میلیون تومان قیمت دارد و برای ما کارمندان حکم شاسی بلند مجازی دارد قرار بود جایگزین پیکان شود و با قیمتی کمتر از ده میلیون تومان به فروش برسد!

ما می ترسیم پراید هم از رده خارج شود و خودروی جایگزین پراید برای خلق الله دست نیافتی بشود و آن وقت باید دو دستی بر سر بزنیم و فغان کنیم که « رفتی و آمدنت رویا شد!»

روزگارتان انوشه...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد