طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

تولید برق از چانه!

باسمه تعالی 
تولید برق از چانه!
از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان، ما همیشه خدا فکر می کردیم که «چانه» عزیزان پرچانه که از صبح کله سحر تا پاسی از شب، به حرافی و پرچانگی مشغول هستند، به درد لای جرز هم نمی خورد و به قول مولوی «نطق زبان را تَرک کن، بی‌چانه شو بی‌چانه شو …» اما چندی قبل متوجه شدیم نه تنها «چانه» مبارک این عزیزان بلا استفاده نیست، بلکه حتی می توان با آن، انقلابی در صنعت و اقتصاد مملکت ایجاد کرد. اصلاً این روزها کاربری بسیاری از وسایل و حتی اجزا و اعضای بدن دچار یک دگردیسی و تحول اساسی شده است و مثل سابق نیست. سابق بر این از بینی برای بوئیدن یا تنفس استفاده می شد ولی اخیراً این عضو بیشتر در فاز زیبایی مطرح است. پوست صورت، ابرو، گونه، چانه، مژه، لب و ... نیز در این فاز قرار گرفته اند و در ژانر های دیگری ایفای نقش می کنند. اما در این بین دانشمندان به نقشی دیگری از چانه پی برده اند که با سایر کارکردهای آن تومنی هشت صنار اختلاف بها دارد و پرداختن به آن در تولید ناخالص ملی و بالارفتن رشد اقتصادی مملکت و خروج از رکود هم، تاثیر مثبت دارد. این کارکرد همانا تولید برق به وسیله چانه است!  البته در گذشته تولید برق از سایر اجزای بدن نظیر چشم و رخسار و ... داشتیم مثل « برق ز رخسار تو جستن گرفت » و یا « برق چشمان تو از دور مرا می گیرد» و ... ولی خدا وکیلی تولید برق از چانه نوبر است... اما اصل خبر به روایت از جراید
«یک دانشمند ایرانی با همکاری محققان کانادایی «بند چانه» هوشمندی طراحی کرده‌ است که انرژی حاصل از حرکات فک و چانه را به برق تبدیل می‌کند! در واقع حرکات فک – در بین حرکات بدن – یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید برق محسوب می‌شود و به گفته محققان، تنها حرکات چانه در هنگام غذا خوردن معادل هفت میکرووات برق تولید می‌کند. دکتر «دلنواز» تأکید کرد: این میزان توان خروجی می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه‌های الکتریکی کوچک را تأمین کند. محققان امیدوارند در آینده از این دستگاه برای تولید برق از انرژی حاصل از غذا خوردن، جویدن و صحبت کردن استفاده کرد.» 
ملاحظه فرمودید. به نظر می رسد تا چند سال دیگر با این خلاقیتی که عزیزان دانشمند دارند، خلق الله همین طور راه بروند و از خودشان برق ساطع کنند و دیگر به بابا برقی و توصیه به صرفه جویی در مورد برق نیاز نخواهیم داشت. فلذا در همین راستا ما نیز بر اساس شیوه مالوف و رسم معهود، به ارائه چند رهنمود مدبرانه و سوفسطایی مشعشع اقدام می کنیم: 
الف) استخدام افراد پرچانه: با عنایت به بحران بیکاری درجامعه از یک سو و مشکل کم آبی در مملکت و زمزمه خرید آب و برق از کشور های همسایه از همان سو، پیشنهاد می شود وزارت نیرو با فراهم کردن زمینه استخدام «عزیزان پرچانه» از طریق برگزاری آزمون و مصاحبه حضوری، بخشی از برق مورد نیاز کشور را از طریق چانه این دوستان تامین کند! باور کنید با این رویکرد نه تنها برق مورد نیاز کشور تامین می شود، بلکه می توان برق کشور های همسایه را نیز تامین نمود.
ب) پنل چانه به جای پنل خورشیدی: دولت های گذشته تلاش کردند تا  پنل های خورشیدی را با قیمت چند میلیون تومان به خلق الله قالب کنند تا با تولید 100 کیلو وات برق در ماه ، مردم ماهانه 13 هزار تومان صرفه جویی کنند! پیشنهاد می شود از این پس به جای «پنل خورشیدی» از «پنل چانه» استفاده شود که هم در دسترس و ارزان است و هم نیاز به منبع ثانویه نظیر نور آفتاب ندارد. در ضمن با توجه به خصیصه ذاتی پرچانگی بانوان و مهارت برخی نسوان محترم در امر سخنوری مکرر و لاینقطع، هیچگاه دچار قطعی برق نخواهیم شد! شب تان پر فروغ و مهتابی...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد