طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

پیاز

باسمه تعالی

پیاز مهربان!

بعد از فراگیر شدن گوشی های هوشمند در دنیا و سر به زیر مردم ما بر این باور بودیم که دیگر دانشمندان هم حال و حوصله تحقیق و مطالعه و ابداع و اختراع ندارند و آنها هم مطالب سایر دانشمندان را کپی و فروارد می کنند. غافل از اینکه اوضاع در بلاد دیگر با ولایت ما تومنی 8 صنار تفاوت دارد و عزیزان دانشمند  مثل ما نیستند که منتظر یارانه سر برج و اضافه کاری و پاداش، افزایش حقوق و تعریف و تمجید و « ای که دستت می رسد کاری بکن» و ... باشند و به وظیفه خود آشنا هستند. نمونه تازه خوری و نوبرانه آن هم تولید پیاز مهربان! بله دانشمندان ژاپنی پیازی تولید کرده اند که با غدد اشکی مهربان است و کاری به کار آنها ندارد. اصل داستان به روایت جراید ....

دانشمندان ژاپنی با استفاده از فناوری پیشرفته، یک نسخه بدون اشک از پیاز را تولید کرده‌اند که آشپزی با آن را ساده‌تر خواهد کرد. به گزارش سرویس علمی ایسنا، محققان ژاپنی، تولید ماده قدرتمندی که پیاز در زمان بریده‌شدن منتشر می‌کند را غیرفعال کردند که در نتیجه، گازهای تند عامل اشک‌آلود شدن چشم توسط آن کاهش یافت.

دانشمندان در روش جدید، از یون‌های تحت تابش برای کاهش سطوح آنزیم مذکور استفاده کردند. آنها در آزمایشات خود دریافتند که آنزیم مذکور در زمان وجود آنزیم دیگری موسوم به آلیناز شکل می‌گیرد که معمولا در سیر وجود دارد. اگر یکی از این سه جزء در واکنش حذف شود، سطوح آنزیم عامل lachrymatory کاهش خواهد یافت.

محققان این شرکت در سال 2013 توانسته بودند جایزه ایگ‌نوبل (Ig Nobel) را برای کشف خود در مورد فرآیند بیوشیمیایی عامل به گریه افتادن افراد توسط پیاز دریافت کنند. ایگ‌نوبل جایزه‌ای است که به دستاوردهای مسخره اعطا می‌شود. ( اطلاعات)

حقیقتاً دست مملی ... باید به این دانشمندان خوشفکر یک دست مریزاد حسابی گفت و یارانه آنها را هم سه برابر کرد! حالا اینکه چرا می خواهند به آنها جایزه دستاورد های مسخره اعطا کنند، خودشان می دانند ولی خدا وکیلی این مدل پیاز انقلابی در پخت و پز و صنایع غذایی ایجاد می کند.

علی ای حال از آنجا که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست و تعمیم امورات صواب امری لازم و واجب، چند پیشنهاد برای دوستان دانشمند ژاپنی داریم و اگر امکان دارد تا پرونده این پروژه را در زونکن نگذاشته اند، نیم نگاهی به سفارشات ما داشته باشند.

الف) ایجاد رای غیر قابل خرید و فروش:

از آنجایی که در سال های اخیر خرید و فروش رای به امری عادی بدل شده است و به قول عمو سیفی «هر که پولش بیش رایش بیشتر»، پیشنهاد می شود، دوستان روی تولید رای غیر قابل خرید و فروش هم کار کنند، جای دوری نمی رود!

ب) حساب بانکی ضد اختلاس

یکی دیگر از گرفتاری این دوره و زمانه جا ساز کردن پول است. خلق الله اگر پول را دست همسرشان بدهند، خرج می شود. اگر در بانک بگذارند، اختلاس می شود. در موسسات سپرده گذاری کنند، درب آنجا را گل می گیرند و هیچ کس هم پاسخگو نیست. در بورس سرمایه گذاری کنند، آخر و عاقبتش معلوم نیست! سهام کارخانه بخرند، تکلیفش معلوم نیست چرا که در ولایت ما بعد از بعد از 13 سال هنوز کارخانه پتروشیمی جانمایی نشده است و دوستان دنبال جای مناسب می گردند! فلذا اگر برای دوستان امکان دارد یک حسابی ، عابر بانکی، کارتیف دفترچه ای چیزی اختراع کنند که کسی نتواند به آن دستبرد بزند! چشمان تان پر فروغ...

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد