طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

چالش روزنامه های باطله

باسمه تعالی

چالش روزنامه های باطله

شاید خیلی ها بر این باور باشند که روزنامه آن هم از نوع باطله فی نفسه خطری برای بشریت محسوب نمی شود و تازه به درد شیشه پاک کردن و قرار دادن زیر جعبه های توت فرنگی و گیلاس و آلبالو هم می خورد. البته در خشک شویی و نقاشی هم کاربرد دارد و به همین دلیل کیلویی 2500 تومان در بازار غیر رسمی مبادله می شود.

اما داستان به همین جا نمی شود و گاهی اوقات دردسر روزنامه باطله و بیات از روزنامه تازه و داغ بیشتر است! چرا که اگر یک نفر آدم بیکار آن هم از ورژن آدم های نو سواد و نهضتی  که هر نوشته ای تا بیخ می خوانند، بخواهد اخبار و وعده های مسئولان را که در جراید منتشر شده اند، پیگیری کند، سنگ روی سنگ بند نمی شود.

 

نمونه اش همین روزنامه فرهیختگان به شماره مسلسل 2833 مورخه اول آذر 1395 صفحات 1 و 2 و 15 و 16 که عمو سیفی از ته جعبه توت فرنگی بیرون کشیده است و کماکان در حال آچار کشی و آنالیز ستون های مختلف آن  است! در صفحه اول چند خبر امید بخش از لزوم برخورد قاطع با مدیران مختلف از سوی وزیر کشور و لزوم جلوگیری از گسترش بی رویه موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی از سوی وزیر علوم به چشم می خورد که یقیناً این برخورد قاطع در صورت وجود مدیر متخلف صورت گرفته است! در همین صفحه نیز از خبری مبنی بر وجود  7/1 میلیون صندلی خالی در دانشگاه های کشور رونمایی شده است که به نوعی نشان دهنده توان و ظرفیت کشور در تولید صندلی و رسیدن به خودکفایی در این عرصه است!

در صفحه دوم نیز مطلبی در خصوص تشکیل کمیته حقیت یاب برای رسیدگی به سرقت علمی بعد از افشاگری مجله نیچر در مورد حذف 58 مقاله پژوهشی از صفحات این مجله به چشم می خورد. البته ما دور این مطلب را کلاً درز می گیریم و معتقدیم نیازی به تشکیل کمیته حقیقت یاب نیست که اگر این کمیته تشکیل شود، خیلی ها باید ...

بگذریم. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد هم فرمودند: بودجه پژوهشی صرفاً باید در زمینه پژوهشی مصرف شود! ظاهراً ایشان از حسابرسی دانشگاه بعد از 35 سال مطلع بودند که چنین هشداری را افاضه نمودند!

در صفحه آخر هم از ضرورت برخورد با کارمند شهرداری فومن که یک زن دستفروش را مورد ضرب و شتم قرار بوده بود نوشته شده بود که حتماً تا کنون برخورد شده است و این سیاه نمایی ها و زیر سوال بردن خدمات شهرداری دیگر خریداری ندارد به ویژه که انتخابات هم تمام شده است!

ستونی هم به ضرورت مصرف شیر در مدارس اشاره داشت و یادآور شد  که در فنلاند قبل از شروع درس قند دانش آموزان کنترل می شود و در صورت پائین تر بودن از حد مجاز از حضور آنان در کلاس درس جلوگیری به عمل می آید. غافل از اینکه در کشور ما به گفته مسئولان 70 درصد از دانش آموزان اصلاً صبحانه نمی خورند! البته ما چون خودمان در مدرسه حضور داریم، در خصوص توزیع شیر در مدارس اطلاعات دقیق داریم و کسانی که از قطع سرانه شیر دانش آموزی می گویند قصد تخریب دولت و سیاه نمایی دارند چرا که امسال دست کم دو مرحله در مدرسه ما شیر توزیع شد و اسناد آن نیز موجود است!

البته مطالب دیگری نظیر در آمد 132 میلیارد تومانی کلش آو کلنز از کاربران ایرانی، پختن باقلا قاتق، تهمت و افترا برای چند لایک بیشتر، تهدید دانش آموزان توسط برخی معلمان، نجات یک گربه از لای دیوار و ... هم در همین چهار صفحه منتشر شده است که چندان مهم نیست!

آچار کشی و آنالیز مابقی صفحات روزنامه های باطله هم با خودتان ... بیل که به کمرتان نخورده است؟! 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد