طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

پراید tramp

باسمه تعالی

پراید در پسا ترامپ!

ما شنیده بودیم انتخاب رئیس جمهور آمریکا بر اقتصاد جهانی و قیمت دلار و طلا و ... تاثیر می گذارد، ولی خداوکیلی فکر نمی کردیم روی صنعت خودرو سازی ما به ویژه خودروی منحصر به فرد و جاویدان «پراید» تاثیر بگذارد. حقیقت امر این است که این چند روز که خلق الله مشغول پیگیری منازعات، تبلیغات و انتخابات کاندیداهای ایالات متحده و آشوب های پس از انتخابات بودند و یک عده از هول پیتزا داخل فر افتادند و زود تر از رسانه های بزرگ دنیا گمانه زنی کردند و عده ای دیگر پیروی ترامپ را پیروی ثروت و پوپولیسم بر خرد و تجربه(!) نامیدند، ما در حال بررسی تطبیقی جمله یکی از بزرگان با سخنان مدیر عامل یکی از غول های خودروسازی کشور بودیم. مستحضر هستید که مدیر عامل گروه خودرو سازی  سایپا در اظهاراتی شاذ به دفاع تمام قد از پراید پرداخته است و با بیان اینکه هیچ خودرویی توان رقابت با خودروی پراید را از نظر قیمت و کیفیت ندارد، گفته است: اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می کنیم! به نظر می رسد دوستان فرمایشات سهراب سپهری را خیلی جدی گرفته اند و به جای شستن چشم ها چشم هایشان را ضد عفونی کرده اند که از منظر آنها جنبه کیفی پراید، بر سایر خودرو ها تفوق و برتری چشمگیری پیدا کرده است و به قولی «صد زانتیا به گرد پرایدت نمی رسد!»

البته «عمو سیفی» سرایدار مفخم مدرسه ما که نظرات سوفسطایی ایشان در باب موضوعات اقتصادی، سیاسی، اقتصادی ، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و ... در عرصه های ملی و بین المللی زبانزد خاص و عام است و «با دو صد رساله فرسوده اندر انبانش»راهگشای منازعات عدیده ای بوده است در این خصوص نظر متفاوتی دارد و معتقد است: قطعاً نظر مدیران این شرکت عین درستی و واقعیت است و بی تردید هیچ خودرویی از حیث سهولت در سرقت و به راه انداختن کشتار دسته جمعی، توان رقابت با خودروی پراید ندارد!

علی ای حال از آنجا که در رفع سوء تفاهمات و کژتابی های موجود در صنعت و اقتصاد کشور، برای ما شهرام بابک ببخشید شهرام بهرام ندارد و همه را به یک چشم می نگریم، بسته پیشنهادی کم هزینه ای را در این خصوص ارائه می کنیم:

الف) سفر مطالعاتی و تحقیقاتی: به منظور آشنایی با صنعت جهانی خودرو سازی و مقایسه تطبیقی خودرو های خارجی با تولیدات داخلی، پیشنهاد می شود مدیران شرکت های سایپا و ایران خودرو، طی یک سفر تحقیقاتی و مطالعاتی چرخی در کشور های دور و بر و همسایه بزنند و از نزدیک با خودروهای روز دنیا آشنا شوند. البته کشور های دور تر را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم چرا که ممکن با مشاهده خودروهای کشور های دور تر از تعجب دچار دمانس عروقی شوند و خرج روی دست شرکت بگذارند!

ب) تست کیفیت: در برخی از کشور های خارج  بعد از بروز یک چالش اجتماعی نظیر  افزایش بیماری دامی، علی الاصول خلق الله تا مدتی از خوردن گوشت امتناع می کنند و اقتصاد دامپروری در آن کشور ها به خطر می افتد. فلذا بعد از کنترل بیماری، تعدادی از مسئولین با حضور در برنامه های تلویزیونی یا مکان های عمومی و صرف مقداری گوشت تازه به مردم اطمینان خاطر می دهند که از این پس مصرف گوشت خطری برای سلامت افراد ندارد. پیشنهاد می شود عزیزانی که در خصوص کیفیت پراید پیراهن چاک داده و فریاد وا پرایدا سر می دهند، در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کنند و با نشستن داخل خودروی پراید، با سرعت 10 کیلومتر در ساعت به صورت نمادین و به قول عادل فردوسی پور خیلی مِلو، با یک میله والیبالی، نهال درختی یا چیز مشابهی، تصادف مختصری داشته باشند؛ بعد اگر تمایل داشتند، در بیمارستان راجع به ایمنی و کیفیت خودروی مذکور اظهار نظر کنند! تندرست باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد