طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کف بینی

باسمه تعالی

تبلیغات کف بینی و رمالی در رسانه ملی!

وحید حاج سعیدی

 

ما همیشه خدا فکر می کردیم در هزاره سوم و جامعه کنونی امروز، داشتن یک زندگی رویایی حتی یک پله بالاتر از رویاها، بدون دغدغه و استرس، با درآمد مکفی ( البته غیر نجومی)، و حتی بدون یک لک و پیس روی صورت، با اندام متناسب و مو، مژه و ابروهای پرپشت و قس علی هذا ... که آرزوی هر انسان سالم اندیش و ژرف نگر است چندان ساده و راحت نیست و برای رسیدن به آن، باید بلاتشبیه زور زد و حسابی تلاش کرد، ریاضت کشید، درس خواند، ادامه تحصیل داد، پس انداز کرد، رژیم گرفت، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کرد، قند و چربی به اندازه خورد، دور سوسیس کالباس و فست فود ها را قلم گرفت، باشگاه رفت، ورزش کرد و هزار و یک راه رفته و نرفته را طی کرد.  اما ماجرا آنقدر هم که فکر می کنید پیچیده و تو در تو نیست و برای رسیدن به یک زندگی آرمانی اصلاً هم نیاز به زور زدن و ریاضت و یا خدای ناکرده اختلاس، زمین خواری، جنگل خواری، دریا خواری، رانت خواری، موقوفه خواری و دریافت املاک و حقوق های نجومی و وام های میلیاردی بلاعوض و ... نیست. در واقع برای رسیدن به شهر رویا ها حتی یک ورژن بالاتر از اتوپیای خدا بیامرز افلاطون و آرمان شهر سعدی علیه الرحمه کافی است بر اساس هَباء منثورا و و خُزعبلات برنامه های تبلیغاتی تلویزیون خودمان پیش بروید. باور کنید اگر درست عمل کنید و کد های اعلام شده را به خاطر بسپارید، شیرین 200 سال عمر می کنید چرا که کد خوشبختی، کد خوشمزگی، کد سلامتی، کد آرامش، کد موفقیت، کد طول عمر، کد خوش تیپی، کد تناسب اندام، کد رویش مو، کد لاغری و چاقی و سایر کد های مربوط به زندگی ایده آل و آرمانی همه به صورت یکجا و فله ای بدون برچسب و هلو گرام در رسانه ملی یافت می شود و کافی است عدد های اعلام شده و مختص محصولات این شرکت های رنگارنگ را پیامک کنید تا دنیایتان در کوتاه مدت متحول شود. جالب اینکه قدیم تر ها قرار بود رسانه ملی تبدیل به دانشگاه شود اما این طوری دوستان فرمانش را گرفتند و هدایت کردند آن را تا حد یک مدرسه کپری دو سه کلاسه نزول دادند و امروزه نه تنها نکات آموزشی در بطن آن یافت نمی شود بلکه اخیراً دوستان وارد فاز رویا پردازی و جسارتاً دروغ پردازی شده اند. فقط ما مانده ایم این لابلا چگونه به سوالات کودک 5 ساله مان در خصوص  نخریدن شامپوی تقویت مو و رویش مجدد مویمان پاسخ دهیم!

این روز ها در رسانه ملی روغن هایی به شما معرفی می شوند که با قلب و سایر امعاء و احشاء شما رفاقت سی ساله دارند و علاوه بر تناسب اندام بعد از مصرف آنها، احساس سبکی و نشاط می کنید! کفگیر و دیگ هایی به شما معرفی می شوند که اگر ورزشکار باشید می توانید با استفاده از آنها، رکورد های جهانی را جابجا کنید و اگر طالب علم و تحصیل، قبولی در سخت ترین امتحانات، بخشی از خواص این ظروف هشت پارچه محسوب می شود. پودر ها و کرم هایی تبلیغ می شوند که خود حلزون نگون بخت هم یادش نمی آید همچنین خاصیتی داشته باشد!  دنیای شامپو ها هم در این وادی طعم و خوشمزگی خودشان را دارند و شامپوهایی تبلیغ می شوند که کله طاس شما را مثل روز اول پر مو می سازند طوری که از روزهای جوانی هم موهایتان بیشتر شود و اطرافیان شما نشناسند!

بر اساس همین رویکرد سوفسطایی کفش هایی اختراع شده اند که درمان همه امراض محسوب می شوند و مثل باب اسفنجی می توان با آنها راه رفتن بدون خستگی را تجربه کرد! یاد باب اسفنجی به خیر که می گفت: «ما دیگه پولدار شدیم پاتریک؛ قوانین فیزیک روی ما تاثیر ندارن!»

 

ظاهراً در این سال ها کفگیر صدا و سیما بد جوری به ته دیگ خورده است که دوستان حاضرند برای دو ریال کسب درآمد بیشتر به هر خفتی تن در بدهند و داستان ها و خاطرات رویایی هر شرکتی را بدون در نظر گرفتن تبعات و عوارض آن روی آنتن ببرند و برای ما تعریف کنند. جالب تر اینکه در بحث تبلیغات هم نیازی به بررسی صلاحیت شرکت ها و صحت ادعاهای آنها در خصوص محصولات شان دیده نمی شود و همین که این شرکت ها سر کیسه را شل می کنند، جمال شان را عشق است و پرچم شان بالاست. یعنی اگر چند صباح دیگر آگهی تبلیغاتی «شامپوی سیب زمینی مخصوص موهای بی تفاوت»، «راحتی را با پیژامه های ما تجربه کنید.»، « داروی طول عمر ملا نصر الدین » و « کف بینی و رمالی استاد طرطوشه» در رسانه ملی پخش شد، اصلاً شک نکنید و منتظر پخش مجدد آن نباشید! شما درست دیده اید...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد