طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

خط ملی مشاوره اختلاس!

باسمه تعالی

خط ملی مشاوره اختلاس!

از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان ، ما هر وقت که حقوق غیر نجومی مان در اوایل ماه واریز می شود به جای سر فرو بردن در فیش حقوقی مان، سر در جیب تفکر فرو می بریم و با خودمان می گوئیم این دوستانی که به جای سر فرو بردن در جیب تفکر، سرشان را در صندوق بیت المال فرو می کنند و چند هزار میلیارد ناقابل پول فرهنگیان و غیر فرهنگیان را هاپولی می کنند، با این مبالغ چه می کنند!؟ مگر یک نفر و خاندانش در طول حیات به چه مقدار نقدینگی نیاز دارد و اساساً با این نقدینگی چکار نمی توان کرد؟! هر چند وقتی درآمد خودمان را با میزان اختلاس های نجومی مقایسه می کنیم یاد ماجرای آن دو درویش می افتم که یکی از دیگری پرسید: به نظر تو شاه چه می خورد؟ دومی گفت: فکر کنم شاه هر روز خالص دنبه می خورد!

علی ای حال با وجود اینکه هنوز روزنامه های زنجیره ای رابطه ای بین اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان و دولت قبل پیدا نکرده اند تا آن را رسانه ای کنند، ولی ما از وظیفه ذاتی مان که همانا سیراب کردن ذهن جستجوگر مخاطبان است غافل نمی شویم و کما فی السابق ضمن پرداختن به این مقوله اقتصادی بزرگ سعی می کنیم ابعاد آن را از منظر دیگری آچار کشی کنیم و نظرات سوفسطایی خودمان را ارائه کنیم.

به عقیده حقیر اختلاس فی نفسه پدیده بدی نیست. البته خود اختلاس که نه ، تبعات اختلاس... نه خیر سرمان به جایی نخورده و دچار زوال عقل یا دمانس عروقی هم نشده ایم. الحمد الله چار ستون بدن مان هم سالم سالم است. حقیقت ماجرا این است که برخی دوستان در پست ها و مناصب مختلف به هیچ عنوان نمی توانند با حقوق دریافتی و یارانه چهل و پنج هزار تومانی دولت، امورات شان را بگذرانند. فلذا به منظور کسب درآمد بیشتر و شرمنده نشدن نزد زن و بچه و حفظ آبرو جلوی در و همسایه، اقدام به مختصری زمین خواری، دریا خواری ، جنگل خواری، کویر خواری، ساحل خواری، بیابان خواری، کوه خواری، معدن خواری، موقوفه خواری، رانت خواری، ویژه خواری، ( نفسم گرفت) واردات کالاهای تاریخ گذشته، تولید محصولات تقلبی و بی کیفیت، قاچاق کالا و مواد مخدر و هزار و یک فساد اقتصادی دیگر می کنند که هر کدام از آنها تبعات منفی و جبران ناپذیری برای آحاد جامعه دارد. از ورشکستگی و تعطیلی واحد های تجاری و بیکاری کارگران گرفته تا بیماری و خطرات جانی برای شهروندان با مصرف محصولات تقلبی و تاریخ گذشته. افزایش اعتیاد، رشد طلاق، دزدی و سایر تبعات حاصله هم که جای خود دارند. اما عده ای هم این لابلا به حقوق شهروندی افراد جامعه احترام می گذارند و از حطام بی ارزش دنیا، یک نموره اختلاس می کنند که قطعاً در بحث اختلاس هیچ کدام از تبعات منفی صدر الاشاره وجود ندارند. فی المثل در آخرین ورژن اختلاس به مبلغ 8000 میلیارد تومان، آب از آب تکان نخورد و دیناری از مبلغ سپرده فرهنگیان جابجا نشد و کماکان فرهنگیان محترم می توانند سود ماهیانه و وام های 2 میلیون تومانی را دریافت کنند و برای پراید قسطی 36 میلیونی لیزینگی ثبت نام کنند تا در قرعه کشی شرکت داده شوند! در واقع از برآیند گفتار فوق چنین بر می آید که هیچ کدام از عوارض آشکار و خطرناک سایر معضلات و مفاسد اقتصادی در پدیده اختلاس حتی در مقیاس وسیع دیده نمی شود.

فلذا به منظور گسترش فرهنگ اختلاس سازگار با حقوق شهروندی که در مقایسه با سایر گرفتاری های اقتصادی از عوارض و تبعات کمتری برخوردار است، به شیوه معهود و رسم مألوف چند پیشنهاد مدبرانه و منطق محور ارائه می شود:

الف) ایجاد صندوق های ذخیره در همه ادارات : بدون شک یکی از محسنات صندوق های ذخیره گرد آوری منابع مالی کلان بدون دردسرهای رایج شبکه بانکی می باشد. وقتی با کسر چند ده هزار تومان از حقوق فرهنگیان در ماه و راه اندازی صندوق ذخیره می توان یک بستر مناسب برای اختلاس چند هزار میلیاردی فراهم کرد، پیشنهاد می شود این صندوق های ذخیره در همه ادارات و نهاد ها تاسیس شوند تا دوستانی که علاقه مند به اختلاس در مقادیر معتنا به و تپل هستند، دچار سردرگمی و اتلاف وقت نشوند. در ضمن به منظور ایجاد عدالت اقتصادی می توان مدیران مخلس(!) و توانمند در این عرصه را به صورت ادواری جابجا کرد تا در حق کسی اجحاف نشود و زمینه برای بروز تخلفات اقتصادی مشابه فراهم نشود. 

ب) علم بهتر است یا اختلاس: به منظور آشنایی با پدیده اختلاس و جلوگیری از اظهار نظرات غیر اقتصادی و کژتابی های رایج در جامعه در مواجهه با پدیده اختلاس ، پیشنهاد می شود موضوع انشاء با عنوان « علم بهتر است یا اختلاس» از سوی دبیران محترم ادبیات در مقاطع مختلف تحصیلی مطرح شود تا دانش آموزان از همان اوان کودکی با ابعاد مختلف پدیده های اقتصادی کلان آشنا شوند.

پ) خط ملی مشاوره اختلاس: دوستان در ستاد مبارزه با مواد مخدر خطی را با عنوان خط ملی مشاوره اعتیاد راه اندازی نموده اند که همه روزه آماده پاسخگوئی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد و سایر موارد مربوط به اعتیاد، اطلاعات تخصصی می خواهند. در همین راستا می توان به منظور جلوگیری از چندگانگی و پراکندگی آراء ، «خط ملی مشاوره اختلاس» را راه اندازی کرد تا دوستانی که در خصوص اختلاس، تبعات، ابعاد و سایر مختصات و مخلفات آن ( به ویژه بعد از دستگیری) نیاز به مشاوره دارند، سردر گم نشوند.

 

ت) تاسیس وزارت اختلاس: چندی قبل به منظور گسترش فرهنگ ورزش در کشور هندوستان «وزرات یوگا» تاسیس شد. پیشنهاد می شود با تاسیس وزارت اختلاس و تخصیص منابعی جهت اختلاس های منطقی و هدفمند، جلوی اختلاس های ریز و پاش گرفته شود تا افراد مجبور نباشند برای دو ریال اختلاس آواره دیار غربت شوند و جوابگوی پلیس اینترپل و ... باشند. مردم آبروی شان را که از جوی آب پیدا نکرده اند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد