طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

پوشاک سنتی

باسمه تعالی

رابطه لاغری و لباس های سنتی!

حقیقت امر این است که این ماجرای پوشاک و لباس هم در این سال ها برای خودش به سوق الثلاثاء (سه شنبه بازار)  تبدیل شده است و هر طرف آن را که می گیریم از طرف دیگر در می رود. ظاهراً کار از خرک در رفته که به این راحتی رگلاژ نمی شود! یک روز ساپورت مد می شود و خرد و کلان ساپورت پوش به خیابان ها می آیند تا جایی مجلسیان پیشنهاد مصادیق مجرمانه را علیه جماعت ساپورت پوش مطرح می سازند. جلوی ساپورت گرفته می شود، مانتوی شیشه ای پدیدار می شود آن هم بدون توجه به فرمایشات پادشاه سخن و شیخ ازل سعدی که می فرمود: تنک مپوش که اندام های سیمینت ... درون جامه پدیدست چون گلاب از جام! حرف ما را نمی پسندید لااقل حرف سعدی علیه الرحمه را گوش فرا دهید. جلوی پارچه قاچاق گرفته می شود،خود لباس قاچاق می شود.  اخیراً هم مد شده که برخی از جماعت نسوان البسه ای به تن می کنند که به اندازه یک بیلبورد روی آنها کلمات و جملات انگلیسی نوشته شده است و برای ترجمه متون فوق باید یک فرهنگ لغت همراه داشت. دردمندانه اکثر کسانی هم که از این البسه به تن می کنند از معانی این عبارات خبر ندارند و اگر داشتند چه بسا از آنها برای گرد گیری هم استفاده نمی کردند!

این لابلا فقط سر لباس های سنتی و بومی اقوام ایرانی بدون کلاه مانده است که هیچکس طرفدار آنها نیست و فقط باید آنها را موزه ها یا در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشن گندم و خرما و انگور و ... دید. شاید اگر می توانستیم یک بار که هم شده المپیک را در کشور مان برگزار می کردیم موقعیت خوبی برای معرفی فرهنگ پوشش و لباس های سنتی مان فراهم می شد. علی ای حال با وجود موانع و راهکار های اساسی در ایجاد رغبت عمومی در جامعه به استفاده از لباس های سنتی ، کما فی السابق بر اسا رسم معهود و شیوه مالوف چند پیشنهاد سوفسطایی و مدبرانه در این خصوص ارائه می کنیم:

الف) رابطه لاغری با لباس های سنتی: امروزه هر شرکتی که محصولاتش روی دستش باد می کند بلافاصله با گره زدن خواص محصولاتش به علم پزشکی، محصولاتش را در کسری از روز به فروش می رساند و خلق الله انبار هایش را نیز به توبره می کشند. در این خصوص هم می توان اعلام کرد پوشیدن لباس های سنتی به دلیل استفاده از ترکیبات گیاهی در لاغری افراد موثر است. اگر جلوی فروشگاه های لباس سنتی حماسه ای جدید خلق نشد، گردن شکسته حقیر...

ب) جوایز بانکی: پیشنهاد می شود بانکها در کنار جوایز عجیب و غریب نظیر یک کامیون پر از پول ، یک گاو صندوق پر از طلا، صندوقچه اسکناس و ... یک فرغون کتاب و یک کمد لباس سنتی هم به برندگان هدیه کنند. با این رویکرد علاوه بر انجام رسالت فرهنگی ، زمینه برای معرفی هر چه بهتر فرهنگ بومی و سنتی کشور فراهم می شود.

پ) تخفیف ویژه: این روزها ارائه تخفیفات ویژه در جلب مشتری تاثیر چشمگیری دارد. توصیه می شود تالار ها، هتل ها ، متل ها، مسافرخانه ها، مراکز گردشگری، شرکت های هواپیمایی و ... به مشتریانی که دارای پوشش سنتی و بومی هستند یک تخفیف اساسی و تپل بدهند.

پ) یارانه پوشاک: هر چند مردی که می خواست همه کار ها را یک تنه انجام بدهد و برای هر چیزی یارانه می داد الان نیست و سه سال است که رفته، ولی به یاد طرح های مدبرانه و فلک فرسای ایشان پیشنهاد می شود یارانه ای تحت عنوان یارانه پوشاک و البسه سنتی به مردم تعلق بگیرد.

ت) تشکیل کمپین: در خاتمه نیز پیشنهاد تشکیل کمپین که از کم هزینه ترین و کاربردی ترین راهکار های دولتی و خصوصی در حل مناقشات مختلف است، ارائه می شود. فقط خواهشاً این کمپین مثل کمپین نخریدن خودروی داخلی نشود که بعد از چند ماه صف خرید خودرو از صف سبد کالا هم شلوغ تر شده بود! دم همه شما گرم...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد