طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

تسهیلات سفر به ماه!

تسهیلات سفر به ماه!

درست است در هزاره سوم سفر به سایر کائنات چه به صورت مجازی و چه به صورت واقعی امری طبیعی است و از شنیدن اخبار سفر فضانوردان به سایر کرات کسی انگشت حیرت به دندان نمی گیرد ولی وقتی در جراید می خوانیم و می شنویم سفر به کره ماه برای هموطنان ما نیز امکان پذیر شده، کمی تعجب می کنیم. فی الواقع تا دیروز اگر خلق الله « وز دور بوسه بر رخ مهتاب می‌زدند» و یا مثل سهراب « به بوئیدن یک سیب یا بوته بابونه خوشنود بودند و به یک آینه وابستگی پاک داشتند،» الان اوضاع توفیر کرده و مردم به کمتر از بیست هزار فرسنگ زیر دریا و چند هزار پا روی هوا رضایت نمی دهند! 

خدا وکیلی اگر ما می دانستیم این لغو تحریم ها و ورود به عصر پسا برجام این چنین مایه خیرات و مبرات خواهد شد، کمتر حرص می خوردیم و این قدر از خطر حذف یارانه ، رکود، گرانی، بیکاری و ... دم نمی زدیم و دامنه خواسته هایمان را به دور دست ها پرواز می دادیم. حتماً می پرسید: سفر به ماه چه صیغه ای است؟! شوخی فضایی است! دروغ 13 است! شما مثل اینکه اصلاً جراید مملکت را تورق نمی فرمائید؟! نکند زبانم لال نکند شما هم احساس خوش صدایی می کنید و فقط شبکه های ... بر شیطان رجیم لعنت... بگذریم ...

و اما سفر به ماه ... قصه از این قرار است که شرکت گردشگری علیصدر گردشگر به کره ماه می فرستد و به قول شاعر «صبا گر مایه داری، وقت وقت است!» اصل خبر به روایت جراید...

« مدیر بازرگانی شرکت سیاحتی علیصدر از دریافت مجوز انحصاری تور ماه‌گردی ایران توسط این شرکت خبر داد. مصطفی عزیزیان در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: از هم‌اکنون می‌توانیم علاقه مندان را از طریق تور خارج از جو به کره ماه اعزام کنیم. وی با بیان اینکه سفر به کره ماه از طریق کشور آمریکا صورت می‌گیرد، افزود: در تور خارج از جو یکروزه فرد به مدت 6 ساعت بالا میرود و در تور 17 روزه فرد یک شب در ایستگاه فضایی اقامت کرده و دور کره ماه را میزند. وی تصریح کرد: البته انجام این امر بستگی به توانایی جسمانی افراد دارد به طوری که باید از وزارت ورزش تأییدیه سلامت جسمانی آورده شود سپس افراد در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و در صف انتظار می‌مانند تا با فضاپیما به کره ماه سفر کنند. وی با بیان اینکه تور ماه‌گردی متقاضی زیادی دارد، عنوان کرد: قیمت یک‌ روزه تور خارج از جو 350 میلیون تومان و 17 روزه، 4 میلیارد تومان است.» ( روزنامه همدان پیام – 3 بهمن 94) 

خدا را شکر ما در این سال ها رژیم غذایی سالمی داشتیم و ورزش را هم فراموش نکردیم و الان لنگ تائیده سلامت جسمانی از وزارت ورزش نیستیم. وگرنه معلوم نبود الان برای گرفتن این تائیده باید به چه کسانی رو می زدیم. دوره آموزشی و ایستادن در صف هم خوراک ماست. فقط بحث مالی سفر پیش می آید که قطع به یقین دولت تدبیر و امید فکری هم برای خروج صنعت گردشگری از رکود خواهد کرد و تسهیلات سفر به ماه را ردیف خواهید کرد. 


فقط عزیزانی که عزم شان را برای سفر به ماه جزم کرده اند تا دو روز دیگر به در و همسایه پز بدهند؛ در جریان باشند، به احتمال قوی یکی از آیتم های حذف یارانه خانوارها، سفر به ماه خواهد بود و بعید نیست دولت یارانه افرادی که در سال یک یا دو بار به ماه و سایر سیارات سفر کنند، قطع کند! از ما گفتن بود! 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد