طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

سامانه پیشگیری از طلاق!

سامانه پیشگیری از طلاق! 

یکی از موضوعاتی  که چکش خور ملسی دارد و همه ادارات و سازمان ها و نهادها دوست دارند در این موضوع دخیل شوند و نخودی در این آش بیاندازند، معضل لاینحل طلاق است که متاسفانه روز به روز هم بر آمار آن افزوده می شود. تا جایی که عزیزان آمار گیر از رویکرد ارائه آمار طلاق سالیانه به به رویکرد ماهانه، هفتگی، روزانه و عجالتاً ساعتی روی آورده اند و آخرین آمار ثبت 19 طلاق در هر ساعت می باشد! 

البته طلاق در گذشته هم مسبوق به سابقه بوده ولی دلایل طلاق و نگاه بزرگان به طلاق در آن دوره متفاوت بود. هر چند ما نمی توانیم گناه کسی را شستشو دهیم ولی ظاهراً مولوی در مقاطعی چیزی مصرف می کرد که در جایی گفته: « مژده کسی را که زرش دزد برد . . . مژده کسی را که دهد زن طلاق!» 

بگذریم... بعد از روند رو به رشد و تصاعدی میزان طلاق در جامعه، سازمان‌ها و نهادهای مختلف آستین ها را بالا زدند تا برنامه‌هایی را در راستای کنترل و کاهش این آسیب اجتماعی اجرا کنند. در این میان آنچه کارشناسان بر آن تکیه دارند استفاده از روش‌هایی برای مقابله با طلاق است که با تغییرات زندگی هماهنگ باشند. بالاخره قرار نیست همیشه از ایمیل و پیامک و تلگرام و سایر ابزار نوین ارتباطی برای سرگرمی استفاده کنیم. این وسایل به درد کار جدی هم می خورند. 

به گزارش آرمان، به تازگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز به سازمان‌هایی اضافه شده است که قصد دارند در زمینه کنترل و کاهش طلاق فعالیت کنند. آنطور که یک مقام مسئول در این معاونت اعلام کرده است سامانه تلفنی 101 که پیش از این به بررسی مطالبات زنان می‌پرداخت به زودی مشاوره طلاق خواهد داد. ملاحظه فرمودید. بالاخره این سامانه یک جا به درد خلق الله خورد و مردم می توانند منبعد به جای طلاق گرفتن با یک تماس تلفنی کم هزینه مشکل خود را حل کنند و به کانون ولرم خانواده برگردند و دیگر نیازی به منت کشی از خاله خانباجی و سایر بزرگان فامیل نیست. هر چند ما به از هم پاشیده شدن زندگی هیچ کس راضی نیستیم و امیدواریم روزی آمار طلاق سیر نزولی در پیش گیرد و رویکرد مردم به این سمت تغییر کند « ناکسم گر به شکایت سوی سامانه روم . . . بعد از این دست من و زلف چو زنجیر نگار» و باقی داستان...

منتهی فعلاً این واقعیت تلخ در جامعه وجود دارد و هر نهاد یک گوشه کار را گرفته است و این نهاد با سامانه در صدد حل معضل برآمده است. در ضمن از آنجایی که به منظور خدمترسانی بیشتر مکالمات این سامانه ضبط می شوند شاید در آینده شاهد چنین مکالماتی هم در سامانه باشیم: 

- سلام خانم کارشناس. من می خوام از شوهرم طلاق بگیرم.

- سلام دخترم... واسه چی ؟

- شوهرم دست بزن داره...

- چه وقت هایی شما رو کتک می زنه؟

- هر وقت سیگار می کشه...

- چه وقتایی سیگار میکشه؟

- هر وقت مواد گیرش نمی آد...

- مگه مواد هم مصرف می کنه؟

- بله وقتی می خواد بره دزدی، میزنه تا سرحال بشه!؟

- مگه دزدی هم می کنه؟

- نه همیشه، وقتی طرح اراذل و اوباش اجرا می شه و نمی تونه خفت گیری کنه، شبا می ره دزدی!

- مگه خفت گیری هم می کنه؟

- آره وقتی اوضاع قاچاق مواد بی ریخت می شه، خفت گیری می کنه!

- دخترم این آدرسو یاداشت کن. خودم با سر دفتر هماهنگ می کنم!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد