طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

امروز سیب زمینی زدم!

بدون تردید داشتن یک زندگی مرفه و سالم، شاد و مفرح، با درآمد مکفی، بدون دغدغه، بدون لک و پیس، بدون چاقی و لاغری و مفرط و داشتن تناسب اندام و موهای پرپشت و خلاصه هر آنچه که داشتنش عین صواب است و نداشتنش عین صلاح، آرزوی هر انسان سالم اندیش و ژرف نگر است. 

از سوی دیگر شاید با خودتان فکر کنید رسیدن به موارد فوق یا حتی گذشتن از حوالی موقعیت های ذکر شده به همین سادگی هم نیست و گلاب به رویتان برای رسیدن به آنها باید تلاش کنید، مطالعه کنید، درس بخوانید، ادامه تحصیل بدهید، پس انداز کنید، رژیم بگیرید، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنید، قند و چربی به اندازه بخورید، سوسیس و کالباس نخورید، دور فست فود ها را قلم بکشید، ورزش کنید و هزار و یک راه رفته و نرفته را طی کنید. اما زهی خیال باطل... ماجرا آنقدر هم که فکر می کنید پیچیده و تو در تو نیست. اصلاً هم نیاز به چارچوب شکنی و خرق عادت نیست. در واقع برای رسیدن به اتوپیای خدا بیامرز افلاطون و آرمان شهر سعدی علیه الرحمه کافی است بر اساس هَباء منثورا و و خُزعبلات برنامه های تبلیغاتی تلویزیون پیش بروید. باور کنید اگر درست عمل کنید راحت 200 سال عمر می کنید چرا که کد خوشبختی، کد خوشمزگی، کد سلامتی، کد آرامش، کد طول عمر، کد خوش تیپی، کد تناسب اندام، کد لاغری و چاقی، کد موفقیت و سایر کد های مربوط به زندگی ایده آل و آرمانی همه به صورت یکجا و فله ای بدون برچسب و هلو گرام در اختیار این شرکت ها است و کافی است از محصولات این شرکت های رنگارنگ خرید کنید تا دنیایتان متحول شود!

در این برنامه های تبلیغاتی روغن هایی به شما معرفی می شوند که علاوه بر تناسب اندام بعد از مصرف آنها، احساس سبکی و نشاط می کنید! پودر ها و کرم هایی تبلیغ می شوند که خود حلزون نگون بخت هم یادش نمی آید همچین خاصیتی داشته باشد! 

بر همین اساس کفش هایی اختراع شده اند که درمان همه امراض محسوب می شوند و روی هر چه رمال و کف بین را سفید کرده اند و می توان با آنها راه رفتن بدون خستگی را تجربه کرد!

یاد باب اسفنجی به خیر که می گفت: «ما دیگه پولدار شدیم پاتریک؛ قوانین فیزیک روی ما تاثیر ندارن! »

دنیای شامپو ها در این تیزر های تبلیغاتی  حال و هوای دیگری دارند و آدم را یاد آلیس در سرزمین عجایب می اندازند و اینکه چطور دوستان از هسته انار روغن می کشند، مافیای عصاری و استخوان ترکانده های این صنعت را به حیرت واداشته است! تنوع شامپو تا بدانجا رسیده است که اگر دو روز دیگر شامپو سیب زمینی ویژه موهای بی تفاوت هم تبلیغ شد جای تعجب نیست.

مخلص کلام اینکه تجربه دنیای زیر آب با آفتابه های شرکت ایشون و تجربه سفر به اعماق فضا با نوشابه شرکت اوشون و هزاران تجربه رویایی دیگر تنها با ارسال عدد یک به شماره های این شرکت ها محقق می شود. 

البته در این میان عزیزان صدا و سیما هم اصلاً نیازی به بررسی صلاحیت شرکت ها و صحت ادعاهای آنها در خصوص محصولات شان نمی بینند و همین که این شرکت ها سر کیسه را شل می کنند، جمال شان را عشق است و پرچم شان بالاست. یعنی اگر چند صباح دیگر آگهی تبلیغاتی « روغن مار صد در صد گیاهی » در رسانه ملی پخش شد، اصلاً تعجب نکنید و منتظر پخش مجدد آن نباشید. درست شنیده اید!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد