طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

زمین متری در جنگل آمازون!

باسمه تعالی

زمین متری در جنگل آمازون!

گاهی اوقات با شنیدن برخی اخبار روح انسان تاول می زند. ما که خوابمان سنگین است ولی بنده در عجبم این گروه های مردم نهاد و حامی محیط زیست بعد از خواندن این خبر چطور خوابشان می برد!؟ کدام خبر؟ شما مثل اینکه کلاً اخبار محیط زیست را فقط در محدوده «جنگل ابر» جستجو می کنید و به جنگل ها و محیط زیست سایر نقاط دنیا کاری ندارید. برادر من اکوسیستم بزرگترین جنگل دنیا را دارند نابود می کنند که در فهرست «عجایب هفتگانه جدید» قرار دارد و به قول شاعر« جنگلی پیر تر از دهر سپنج» آن وقت شما تازه می پرسید چه اتفاقی افتاده است. اصل خبر به روایت جراید

«ساخت خط آهن در جنگل هاى آمازون صنعت گردشگرى  8کشور منطقه آمریکایى جنوبى را متحول مى کند. به گزارش فارس، این خط آهن علاوه بر اتصال برزیل و پرو به یکدیگر، با عبور از دل جنگل هاى آمازون از 6 کشور دیگر منطقه آمریکاى جنوبى شامل ونزوئلا، اکوادور، گویان، کلمبیا، بولیوى و سورینام عبور مى کند. این خط آهن با حدود  5هزار و 200 کیلومتر طول که توسط یک شرکت چینى ساخته می شود، نقش بسزایى در افزایش رشد اقتصاد کشورهاى منطقه آمریکاى جنوبى و به ویژه صنعت گردشگرى آنها خواهد داشت.» (روزنامه همدان پیام – 30 خرداد 94)

 

ملاحظه فرمودید. حقیقتاً مایه تاسف است که عده ای در آن سوی دنیا محیط زیست و اکو سیستم جنگل های بکرشان را فدای رشد اقتصادی، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال می کنند. باور کنید ما اینجا نفر داریم برای جلوگیری از ساخت 8 کیلومتر جاده در مسیر جنگل ابر آسمان و زمین را به هم می بافد و قضیه طوری جلوه می دهد که اگر این جاده ساخته شود اکوسیستم چهار پنج استان به هم می خورد! آن وقت عزیزان چینی با خیال راحت مشغول ساخت 5 هزار کیلومتر راه آهن در جنگل شده اند. خدا به داد لاک پشت ها و جَک و جانور های جنگل برسد. پیمانکاران چینی وزارت نفت به «لاک پشت های فراتی» که یکی از گونه های در معرض انقراض و با ارزش تالاب هورالعظیم است رحم نکردند و آنها را شکار کردند و خوردند، حیوانات آمازون که جای خود دارد. البته خدا را شکر در آمازون تنوع گونه های جانوری زیاد است و نسل حیوانات با خطر انقراض مواجه نیستند!

علی ای حال با عنایت به اینکه ما همه جنگل ها را به یک چشم نگاه می کنیم و به صورت درهم دلواپس  محیط زیست هستیم پیشنهاد می کنیم از چند نفر از عزیزان که تابحال حتی اسم جنگل آمازون را هم نشنیده اند در خواست شود مقالاتی در خصوص مذمت ساخت راه آهن و اثرات زیست محیطی آن بر اکوسیستم قاره آمریکا، عدم نیاز به وجود راه های مواصلاتی نوین در جنگل و تردد با اسب و الاغ، وجود پشه جنگلی و رونق کم گردشگری، شل بودن خاک منطقه، وجود جاده یا راه آهن های دیگر در این کشور ها و ... بنویسند و افکار عمومی را نسبت به جلوگیری از ساخت راه آهن تهییج کنند. البته قطع به یقین افرادی در این کشور ها هستند که در این جنگل زمین متری دارند و قصد دارند با کشیدن راه آهن در جنگل، ارزش مالی زمین های خود را بالا ببرند! وگرنه ساخت جاده آن هم در دل جنگل هیچ توجیهی ندارد!

وحید حاج سعیدی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد