طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رانندگی با کاور!


یکی از مشکلات عدیده در جوامع صنعتی، نیمه صنعتی، سنتی، نیمه سنی و سایر جوامع مدنی و غیر مدنی، شیوه رانندگی نا مناسب برخی رانندگان و تبعات ناشی از تصادفات و تخلفات رانندگی است. 
البته این موضوع چالش جدیدی نیست و ظاهراً در زمان های دور هم برخی ساربانان ها سرعت مجاز را رعایت نمیکردند تا جایی که سعدی علیه الرحمه خطاب به اینگونه ساربان ها می فرمود:« ای ساربان آهسته رو!» انگار شتر های قدیم 180 کیلو متر در ساعت سرعت داشتند. بگذریم...
هر چند دلایل فراوانی در بروز رفتار های پرخطر در رانندگی متصور است ولی به نظر داشتن خودروی ارزان نیز یکی از عمده دلایل افزایش تخلفات رانندگی است؛ چرا که مالک خودرو نگران خسارت به خودرو نیست و در صورت بروز تصادف، یک خودروی جدید خریداری خواهد کرد! 
شاید افزایش دو سه برابری قیمت خودرو در یکی دو سال اخیر به همین علت بوده که خلق الله بالاخره قدر وسایل نقلیه خودشان را بیشتر بدانند و از آن استفاده بهینه کنند ولی در بحث کنترل حوادث و کاهش تخلفات رانندگی از طریق افزایش قیمت خودرو، هنوز راه درازی در پیش داریم! 
هر چند هنوز عده ای به اهمیت و ضرورت اجرای این طرح پی نبرده اند ولی جا دارد دوستان خودروساز در قیمت گذاری های جدید، به رویکرد فرهنگی و اجتماعی داشتن خودروی گرانقیمت بیشتر توجه کنند. به هر حال از قدیم گفته اند رانندگی و برازندگی! در خصوص جرایم رانندگی هم باید به عرض برسانیم که درست است بعد از چهل سال تغییرات اساسی حاصل شد و دو ریال به مبلغ جرایم رانندگی اضافه شد، ولی با توجه به نزدیکی ایام نوروز و افزایش سفر های نوروزی و لزوم کاهش تخلفات رانندگی، عجالتاً چند راهکار عملیاتی و کم هزینه در خصوص کاهش تخلفات رانندگی ارائه می کنیم:
 الف) رانندگی با کاور: پیشنهاد می شود به منظور معرفی و شناساندن رانندگان پر خطر و بی مبالات به مردم، رانندگانی را که نمره منفی شان از حد مجاز می گذرد، مجبور به پوشیدن کاور قرمز در هنگام رانندگی کنیم تا سایر رانندگان متوجه شوند که این راننده پر خطر است! در ضمن همانطور که در گواهینامه برخی هموطنان عبارت «رانندگی با عینک» درج شده، در گواهینامه این رانندگان عبارت «رانندگی با کاور» قید شود!  
ب) ایجاد تغیرات درخودرو رانندگان متخلف: همانطور که خودروهای انتظامی یا امدادی دارای شاخص و نشانه هایی هستند که از دور قابل شناسایی هستند، پیشنهاد می شود رانندگان متخلف را مجبور کنیم کاپوت جلو و عقب و در های خودرو هایشان را به رنگ قرمز یا نارنجی نقاشی کنند تا علاوه بر قابل تشخیص بودن از دور، برای سایر رانندگان نیز درس عبرتی شود. 
ج) کتابخوانی اجباری: گواهینامه رانندگان پر خطر را ضبط کنیم و آنها مجبور کنیم کتابهایی در خصوص رعایت حقوق اجتماعی دیگران و نحوه صحیح رانندگی بخوانند و بعد از آنها امتحان بگیریم. در صورت قبولی در امتحان گواهینامه شان را پس بدهیم.
د) گرانی خودرو ما به ازای نمرات منفی: هر چند گران کردن خودرو نیازی به توصیه و پیشنهاد ما ندارد ولی توصیه می شود در موقع خرید خودرو توسط رانندگان پر خطر، به ازای هر نمره منفی ، مبلغ یک میلیون تومان به قیمت خودرو اضافه شود! 
پدرام و تندرست باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد