طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

تاریخ انقضای پراید!

باسمه تعالی 

تاریخ انقضای پراید!

چارلی چاپلین در جایی گفته است: « نقاش کامل آن است که از هیچ، برای خودش سوژه بسازد.» ما هم امروز قصد داریم بلانسبت از ماست سوژه درست کنیم! چه ایرادی دارد. این همه از موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، هنری و ... نوشتیم؛ این بار می خواهیم از ماست بنویسیم. و اما ماست...

شنیده اید که می گویند« گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه . . . با پودر چهار آنزیم هم نتوان کرد سفید!» این حکایت برخی افراد است که همیشه نیمه خالی لیوان و نقاط تاریک و سیاه را می بینند؛ حتی در مقولات و موضوعات سفیدی نظیر ماست و لبنیات. 

زمانی که به هزار و یک دلیل، دو ریال به قیمت لبنیات افزوده شد، این دوستان با سیاه نمایی و جار و جنجال دولت را به چالش کشیدند و فریاد وامصیبتا، والبنیاتا و واکلسیما سر دادند و در باب کاهش مصرف لبنیات و افزایش پوکی استخوان و ... در کشور چه نوحه سرایی ها که نکردند؛ حالا که این محصولات با تخفیف 40 تا 45 درصدی عرضه می شوند، صدایی از کسی بر نمی خیزد. نه پدر آمرزیده... شوخی کجا بود. شما مثل اینکه اصلاً با جراید بیگانه هستید و روزنامه نمی خوانید. اصل خبر به روایت جراید...

علی رجبی رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کاهش مصرف محصولات لبنی مدتی است به عنوان یکی از مشکلات مطرح شده که دلیل عمده آن ظاهرا کاهش قدرت خرید مردم است. وی افزود: با توجه به این موضوع، صاحبان این صنایع برای فاسد‌ نشدن محصولات خود برخی از آنها را با تخفیفاتی عرضه می‌کنند که در این میان ماست و پنیر با 40 تا 45 درصد، بیشترین تخفیف را دارند. رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات در عین حال بیان کرد: با توجه به این‌که ماست و پنیر از پرمصرف‌ترین لبنیات به‌شمار می‌روند، اعمال تخفیف در این محصولات به دلیل مصرف زیاد آنهاست. رجبی درباره‌ شیر نیز اینگونه گفت که تخفیفی در زمینه‌ عرضه شیر اعمال نمی‌شود چون زمانی‌ که شیر به پایان تاریخ مصرف خود نزدیک شود می‌توان آن را به شیر خشک یا سایر محصولات لبنی تبدیل کرد! ( به نقل از جراید) 

عنایت فرمودید. یعنی اگر تا دیروز ملت به ماست آب اضافه می کردند برا ی ساخت دوغ الان باید به آب ماست اضافه کنند و اگر نان را با پنیر می خوردند، الان باید پنیر را با نان بخورند و قس علی هذا ... فقط این وسط ما متوجه نشدیم این تخفیف به نفع خلق الله است که لبنیات بخورند و چاق و چله شوند یا به سود تولید کنندگان که مانع از ضرر و زیان شان شود. به هر حال از هر طرف که به قضیه نگاه کنیم برد – برد است! فقط بعد از این ماجرا ما کلی حسرت خوردیم که چرا همه محصولات کارخانجات تاریخ تولید و انقضاء ندارند. مثلاً اگر محصولات شرکت های خودرو سازی تاریخ انقضای 45 روزه یا دو ماهه داشت، نور علی نور بود. چرا که ملت چند روزی دست نگه می داشتند و ماشین نمی خریدند آن وقت پراید 20 میلیونی می شد، 10 میلیون!  


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد