طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

صد زانتیا به گرد پرایدت نمی رسد!


حقیقتاً باید اذعان کرد صنعت خودرو سازی در کشور ما یکی از شاهکار ها و شگفتانه های نظام اقتصادی در سراسر دنیا محسوب می شود و به قولی« یَل خودرو سازان و شیران تویی» و باقی ماجرا...
حالا در این بین چطور عده ای شهامت به خرج داده و از این صنعت پر طمطراق و اسطقس دار گلایه می کنند، والله و اعلم... هر چند جای نگرانی نیست و جوابیه های مستند و علمی دوستان حسابی عرصه را بر کژاندیشان و کارشناس نما ها تنگ کرده است. شاهد این مدعی نیز جوابیه جناب مرتضی شفیعی، معاون مهندسی شرکت خودروسازی سایپا است که به صورت کاملاً مستدل و علمی، منتقدان را پاسخ گفتند.
معاون مهندسی شرکت خودروسازی سایپا در واکنش به منتقدان پراید گفت: « از قدیم گفته اند هر قدر که پول بدهید همان قدر آش می خورید. اما باید بگویم همین پراید در برخی تستها از جمله تست کرش از زانتیا بهتر جواب داده است. در ضمن استاندارد بسیاری از خودروهای داخلی و وارداتی در تصادفات، از خودروی پراید پایین تر است! » ( جام جم آنلاین)
عنایت فرمودید. اینجاست که باید به منتقدان گفت « چه گویی، چه سازی، چه پاسخ دهی ؟!» البته این که تست کرش چیست و چگونه در این تست، پراید خودروی زانتیا را به زانو در آورده بر ما هم پوشیده است. شاید منظور جناب معاون این بوده که آقای کرش( مربی تیم ملی فوتبال) این ماشین ها را تست کرده که این موضوع هم هنوز از سوی فدراسیون فوتبال تائید نشده است؛ ولی این بخش از داستان که «هر قدر بیشتر پول بدهید، همان قدر آش می خورید» کاملاً شفاف و قابل فهم است و بر اساس تحقیقات میدانی ما و مستندات علمی و اقتصادی نیز، بروز چنین پدیده ای امکان پذیر است!
در ضمن پیش خودمان بماند مقایسه زانتیایی که 20 سال قبل خودروی روز اروپا بوده و الان تولیدش متوقف شده است با پرایدی که امروز تولید می شود، چندان جالب نیست چرا که سه چرخه های امروزی هم از نظر برخی آپشن ها نظیر بوق، برچسب و سبد جلو، از بسیاری دوچرخه های کورسی 20 سال قبل پیشرفته ترند! فلذا از دوستان تقاضا داریم شما را به ارواح خاک دایملر( مخترع خودرو)، بابت موفقیت این یک تست، دیگر چیزی روی قیمت پراید نکشند! 
علی ای حال با عنایت به این که صنعت منحصر به فرد خودرو سازی در کشور یک صنعت نو پا محسوب می شود و با چهل سال قدمت هنوز تاتی تاتی می کند و نیاز به حمایت های همه جانبه دارد، ما هم از جانب خودمان حمایت بی دریغ و بدون چشمداشت خودمان را اعلام می کنیم و چند راهکار سوفسطایی و فلک فرسا در خصوص رونق این غول های عظیم خودروسازی افاضه می کنیم:
الف) مقایسه قطعه به قطعه: به منظور توجیه مردم در خصوص عدم تفاوت های ماهوی بین خودرو های داخلی و خارجی و استاندارد بودن محصولات داخلی ، پیشنهاد می شود در یک برنامه زنده تلویزیونی با حضور کارشناسان، تک تک قطعات مختلف این خودرو ها با یک خودروی چند صد میلیونی مثل بی ام و یا بنز، مقایسه شوند و مردم متوجه شوند که خودرو های تولید داخل هیچ چیز کمتر از خودروهای روز دنیا ندارند! از فرمان و بوق و ترمز و کوئل و دلکو گرفته تا صندلی و آینه و قالپاق و لاستیک زاپاس و جک و ... 
ب) شبیه سازی تصادف: در برخی از کشور ها بعد از بروز یک بیماری دامی، علی الاصول خلق الله تا مدتی از خوردن گوشت امتناع می کنند و اقتصاد دامپروری در آن کشور ها به خطر می افتد. ( من و شما هم باشیم همین کار را می کنیم!) فلذا بعد از کنترل بیماری، تعدادی از مسئولین با حضور در برنامه های تلویزیونی یا مکان های عمومی و صرف مقداری گوشت تازه به مردم اطمینان خاطر می دهند که از این پس مصرف گوشت خطری برای سلامت افراد ندارد. پیشنهاد می شود عزیزانی که در خصوص استاندارد پراید مدعی هستند «استاندارد بسیاری از خودروهای داخلی و وارداتی در تصادفات، از خودروی پراید پایین تر است» در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کنند و در حیاط رسانه ملی، با نشستن داخل خودروی پراید، با سرعت 10 کیلومتر در ساعت به صورت نمادین و به قول عادل فردوسی پور خیلی مِلو، با یک میله والیبال یا نهال یک درخت یا چیز مشابهی، تصادف مختصری داشته باشند؛ بعد اگر تمایل داشتند، در بیمارستان راجع به ایمنی خودروی مذکور اظهار نظر کنند! پدرام و تندرست باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد