طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

روغن پالم و شوخی با سلامت مردم!


راستش را بخواهید ما با اینکه در بسیاری از علوم ارضی، سماوی و بحری تبحر داشته و داریم و نزد یکی از بزرگ ترین مکتبخانه داران شمال شرق کشور تلمذ نموده ایم و در اکثر این علوم دارای سبک و نظریه و ایده و فرضیه هستیم، باز در درک و فهم برخی مسائل ساده و پیش پا افتاده در می مانیم.یکی از سوالاتی که در طی این سال ها همواره ذهن مشوش و دلواپس ما را درگیر کرده، این است که چطور می شود که قیمت یک کیلو تخمه آفتابگردان 16 هزار تا 20 هزار تومان است ولی یک لیتر روغن آفتابگردان که به مراتب عصاره بیش از چند کیلو گرم تخمه می باشد، به قیمت 4 تا 5 هزار تومان به فروش می رسد! البته شما ذهن تان را درگیر این موضوع نکنید چون به گفته رئیس سازمان غذا و دارو مصرف روغن پالم مشکل فوری ایجاد نمی کند اما مصرف بیش از اندازه آن توصیه نمی شود!  

و اما شیر ... چند وقتی است شایعه وجود پالم یا همان روغن نباتی در برخی شیر های پر چرب به گوش می رسد. در این رابطه مانند موارد دیگر برخی شرکت های لبنی توپ را در زمین دامداری ها انداختند و برخی هم گردن گرفتند. «دکتر دلاوری رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت با اشاره به این که تا سال گذشته میزان واردات روغن پالم 50 درصد روغن های مصرفی را تشکیل می‌داده است، ادامه داد: از آنجایی که روغن پالم فاکتوری به نام "اسید پالمتیک" دارد و این اسید به عنوان یک فاکتور ایجاد کننده تصلب شرایین محسوب می شود و با توجه به این که روغن پالم میزان اسید چرب بالای 50 درصد دارد، روغن مناسبی برای مصرف نیست.» هر چند شرکت های متخلف نیز شناسایی شده اند ولی به گفته معاون وزیر بهداشت اگر بخواهیم بیش از تخلف با آنها برخورد کنیم، از نظر شرعی درست نیست!( به نقل از جراید)

البته با وجود مقادیر معتنابهی سرب در هوا، آرسنیک در برنج، نیترات 5 برابر استاندارد در پیاز، وجود 48ppm نیترات در آب، افزودنی های غیر مجاز در سوسیس و کالباس و ... بدن ما به حد کافی مقاوم و پر زور شده است و چهار تا قاشق روغن پالم در شیر برای ما محلی از اعراب ندارد. اما از آنجایی که اکثر علما و دانشمندان بر این باورند که «شیر تا بخوای مفیده ... مانند برف سفیده» و در هفته های اخیر میزان مصرف شیر چرب در جامعه به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است، چند توصیه کاربردی افاضه می کنیم:

الف)  برخورد با شرکت های متخلف در حد مجاز: پیشنهاد می شود به منظور رفع نگرانی مردم از مصرف شیر های پالم دار، علاوه بر معرفی شرکت های متخلف، در یک برنامه زنده تلویزیونی با استفاده از قیف به صورت کاملاً دوستانه و مسالمت آمیز چند شیشه روغن پالم خالص به خورد مدیران عامل این شرکت ها بدهند!

ب) شوخی با سلامت مردم: هر چند ایرانی ها اصولاً انسان های شوخ طبعی هستند و خیلی زود با افراد شوخ ارتباط برقرار می کنند، ولی پیشنهاد می کنیم در صورت صلاحدید دولتمردان جلوی افرادی را که با سلامت مردم شوخی می کنند، بگیرند و نگذارند با آینده و سلامت نسل بعد شوخی کنند. آدم یاد آن ضرب المثل می افتد« شرکت ها شوخی شوخی روغن پالم به شیر اضافه می کردند و مردم جدی جدی مریض می شدند!» پدرام و تندرست باشید!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد