طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

تولید بنزین معطر!


نور به قبرشان ببرد! الهی عاقبت به خیر شوند! باور کنید اگر بسته خروج از رکود اقتصادی و نوسانات نرخ ارز و طلا اجازه بدهد، جا دارد فرمایشات این بزرگان را با آب طلا روی بنر بنویسند و از بیلبورد های بزرگراه های استان آویزان کنند! کدام بزرگان!؟ مسئولین؟ نه پدر جان... مسئولین که به حمدالله زنده هستند و در حال تلاش از رکود اقتصادی و به خاک مالیدن پوزه تورم هستند. منظور حقیر قدیمی ها و اجداد روی در نقاب خاک کشیده من و شما است که هر جمله شان صد ها معنی داشت. حتماً شما هم این عبارت قدیمی ها زیاد شنیده اید که «فلانی بوی پول به دماغش خورده!»

ما هم مثل شما همیشه فکر می کردیم این عبارت یک ضرب المثل یا یک اصطلاح است. اما نگو در ورای این عبارت، یک نکته علمی و مهم نهفته است که ما از آن غافل بوده ایم و پول واقعاً دارای رایحه و بو است! اما اصل خبر به روایت جراید....

به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان دریافته‌اند که اسکناس دلار آمریکا رایحه منحصر به فردی دارد. آنها با استفاده از این ویژگی توانسته‌اند دستگاهی اختراع کنند که می‌تواند چون سگ‌های موادیاب، بوی دلار را استشمام کند و سالانه مانع از قاچاق میلیون‌ها قطعه اسکناس از مرز آمریکا به مکزیک شود. شیمیدانانی که موفق به کشف رایحه دلار آمریکا شده‌اند، یافته‌های خود را در اجلاس انجمن شیمی آمریکا ارایه کرده‌اند. دکتر جوزف استتر از گروه مهندسی کی.وی.جی می‌گوید: «استشمام پول هنری ناشناخته است. هیچ کس تاکنون تلاش نکرده بود این رایحه‌ها را شناسایی کند. ما متوجه شدیم که ضراب خانه آمریکا از مواد طبیعی متنوعی در ساخت اسکناس دلار استفاده می‌کند که در نهایت رایحه منحصر به فردی را متصاعد می‌کند و می‌توان آن را ظرف یک دقیقه شناسایی کرد.» گروه متخصصانی که جوزف استتر آن را رهبری می‌کند موفق شده‌اند دستگاهی بسازند که به ماموران گمرک کمک می‌کند رایحه دلار را ردیابی کنند. ( روزنامه جام جم- 28 مرداد 93)

ملاحظه فرمودید. حالا حق را به ما می دهید که قربان صدقه قدیمی ها برویم. اما از آنجایی که استفاده از تجارب و اکتشافات سایرین در ارائه رهنمود های ارگانیک و مدبرانه، در ذات ما نهفته است، فقط به قربان صدقه رفتن خشک و خالی اکتفا نمی کنیم و  سعی می کنیم با استفاده از این قابلیت، چند پیشنهاد کاربردی افاضه کنیم: 

الف) تولید بنزین معطر: همانگونه که مستحضرید همه ساله چندین هزار لیتر بنزین و گازوئیل از ایران به کشور های دوست، همسایه، پسرخاله، آشنا و ... قاچاق می شود. پیشنهاد می شود با افزودن مواد معطر به محصولات پالایشگاه ها و تولید بنزین و گازوئیل معطر، امکان رد یابی آنها فراهم شود. در ضمن در صورت لزوم دولت های کشور های مقصد هم، می توانند با صاحبان خودروهای معطر به جرم خرید بنزین قاچاق برخورد کنند!

ب) تشکیل ستاد بررسی جملات بزرگان: راستش را بخواهید قدیمی ها از این دست عبارات و فرمایشات ( علی الخصوص در مورد پول) زیاد داشته اند. مثل پول علف خرسه، آدم بی‌پول غالباً تنبور زن می‌شود، بی‌پول مرو به بازار‌/ هرچند سکندر زمانی، پول مثل چرک کف دسته، از روی زمین هم پول پیدا کردی بذار جیبت! ببخشید از روی زمین هم پول پیدا کردی بازم بشمار  و قس علی هذا... فلذا پیشنهاد می شود با تشکیل یک ستاد یا حتی راه اندازی یک رشته دانشگاهی، مفاهیم علمی و کاربردی این جملات استخراج و در حل معضلات کلان جامعه به کار گرفته شوند. شاید این برخی از این مفاهیم به درد تنظیم «سند بسته خروج از رکود اقتصادی» هم خوردند. خدا را چه دیدید!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد