طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

شیخ اجل و ساپورت پوشی

چند وقتی است جماعت جلیله نسوان به پوشیدن نوعی پوشش به نام ساپورت روی آورده اند که با توجه به سرعت بالای چشم هم چشمی در مملکت، قیمت ارزان این نوع پوشش، تنوع در رنگ و طرح و ... ضریب نفوذ آن در جامعه به طرز چشمگیری بدون در نظر گرفتن شیب رایج در جامعه، در حال افزایش است.( فقط خدا کند این بار جماعت شبه ذکور حتی هوس تست کردن این نوع پوشش زنانه را در سر نپرورانند که خدایی خیلی ضایع است!) البته ما هر قدر صبر کردیم که این بلیه خود به خود رفع شود و ما مجبور نشویم در باره هر خنزر پنزری افاضه کنیم، چنین نشد و به ناچار دست به قلم شدیم.
از شما چه پنهان، این ماجرای جلف پوشی و بد لباس پوشیدن مسئله جدیدی نیست و بر اساس شواهد و قرائن موجود، «بد پوششی» ریشه در اعصار و قرون گذشته دارد و حتی شیخ اجل خدا بیامرز سعدی [که شخصاً آدم چشم پاکی بود] از این موضوع شاکی بودند و در یکی از مراسمات در تقبیح رفتار بانوان بد پوشش آن عصر چنین فرمودند : « تُنک مپوش که اندام های سیمینت/ درون جامه پدید است چون گلاب از جام» که این نصیحت با استقبال عامه بانوان فخیمه و حرف گوش کن آن عصر مواجه شد و تا مدت ها عین پیامک های امروزی بین افراد رد و بدل می شد!
البته مد گرایی مختص ساپورت تنها نیست و اگر روزی پوشیدن شلوار کردی و پیژامه هم مد شود، چیز غریبی حاصل نشده است و خلق الله با همین پیژامه ]که تا دیروز مثل ژیان فقط تا سر کوچه کاربرد داشت،[ به مجالس عروسی و پاتختی هم خواهند رفت!
علی ای حال با عنایت به اینکه مسئله پوشش و حجاب در کشور مورد توجه عده ای بسیاری قرار گرفته است ما نیز به شیوه مالوف و رسم معهود چند پیشنهاد و رهنمود خرد اندیشانه در این خصوص ارائه می کنیم:
الف) توجه به پوشش اصحاب هنر: نسل جوان در الگو برداری از پوشش هنرمندان و افراد سرشناس جامعه ید طولایی دارند؛ شاید اگر می توانستیم در طی این سال ها 4 تا هنر پیشه و خواننده و فوتبالیست متعهد تربیت کنیم که با 60 سال سن آن طرف آب شلوارک نپوشند و یا با پتوی مسافرتی روی دوش، شال گردن های 11 متری و لباس شنل قرمزی در انظار عمومی و رسانه ملی ظاهر نشوند، امروز ساپورت اینقدر تو چشم نبود!
ب) کاهش تناقضات موجود در جامعه: شاید ]شاید که نه قطعاً[ اگر بین رفتار و گفتار برخی از مسئولین فرهنگی کشور هم تناقاضات کمتر می شد، حرف شنوی نسل جوان بیشتر می شد و دغدغه های مسئولین کمتر...
پ) خروج ساپورت پوشی از مصادیق مجرمانه: در خاتمه از نمایندگان محترم مجلس و عزیزانی که قصد برخورد جدی و اساسی با مقوله ساپورت پوشی را دارند تقاضا داریم خواهشاً ساپورت پوشی را از مصادیق مجرمانه محسوب نکنند و کلاً دور حبس و جریمه و هر گونه برخورد سلبی را قلم بگیرند و به راهکار های اساسی فکر کنند!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد