طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

انتصابات هیجان انگیز و یهویی!

فرهنگ نکو داشت، قدر دانی و عرض تبریک به مناسبت های مختلف چنان در سویدای ضمیر مردم ما نهادینه شده که گاهی اوقات سیستم های مخابراتی از این همه ابراز محبت و پیام و پیامک تبریک متعجب می شوند و در پاره ای موارد حتی داغ هم می کنند! البته این عرض تبریک ها فقط به ارسال پیامک های گوناگون، چاپ پیام تبریک در جراید، تبریکات شفاهی و تلفنی، اهدا دسته گل و تاج گل، پذیرایی در منزل، اهدای وام کم بهره و ... خلاصه نمی شوند و محققان تاکنون گونه های مختلفی از آنها کشف و شناسایی کرده اند. اما نوعی جدیدی از پیام تبریک که در سال های به سرعت نیز فراگیر شده است، «نصب بنر در ابعاد و سایز های مختلف» می باشد.
در همین راستا و با همین فرمون، دانشمندان علوم سپاسگزاری در آخرین تحقیقات شان از نسخه جدیدی از مراتب قدردانی و عرض تبریک با عنوان نصب بنر در ابعاد «سه متر در هر مقدار که دلت بخواد»، رونمایی کردند که به نوعی انقلابی در عرض تبریک به مناسبت های مختلف محسوب می شود! این مدل جدید عرض تبریک در شمایل مختلف تولید می شوند و قابل نصب روی سر در ادارات، دیوار های خیابان ها و کوچه های اطراف ادارات و سازمان ها و دارای قابلیت آویزان از اشجار ( البته با کسب اجازت از محضر بانوی محیط زیست)می باشند.
هر چند ما از فرهنگ عرض تبریک در سایر بلاد و ممالک دور و نزدیک اطلاع چندانی نداریم ولی به ضرس قاطع اعلام می کنیم که در برخی کلان شهرها، شهرها، شهرستان ها، روستاها، دهات، قبصات و ....  فرهنگ تبریک و تهنیت به مسئولان جدید الانتصاب بیداد می کند تا جایی که در برخی موارد بعضاً نصف آبادی زیر بنر های تبریک به این عزیزان مخفی می شود. علی ای حال از آنجایی که مالکیت فکری طرح ها و ایده ها هم به زودی در فرابورس ساماندهی می شوند و امکان دخل و تصرف در ایده های سوفسطایی حقیر میسر نخواهد بود، فی المجلس و بدون در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، جناحی و شخصی به منظور ایجاد فرصت های مناسب و استفاده بهینه از این رویکرد خودجوش، چند پیشنهاد فراجناحی و سازمان یافته در این خصوص ارائه می کنیم: 
الف) تشکیل ستاد نظارت بر تبریکات مردمی: هر چند اکثر این بنر های تبریک، شخصی هستند و از جیب مبارک اشخاص به منظور حمایت از شایسته سالاری هزینه می شوند ولی پیشنهاد می شود یک «ستاد نظارت بر تبریکات مردمی» تشکیل شود تا میزان خود جوش بودن این تبریکات را اندازه گیری کند که خدای ناکرده  این جوشش از بودجه بیت المال هزینه نشود!
ب) به کارگیری کلمات و عبارات جدید: سال هاست عبارت «انتصاب بجا و شایسته» در این نوشته ها جا خوش کرده است و تکراری شده؛ در واقع نیاز به یک نوع دگردیسی و ساختار شکنی در این زمینه احساس می شود. فلذا توصیه می شود به کمک اساتید ادبیات و دوستان اهل فن یا حتی بر و بچه های فرهنگستان زبان عبارت های مشابه اختراع و به کارگیری شود. مثل عبارات مشعشع و مطنطن « انتصاب میمون و خجسته» یا «انتصاب هیجان انگیز و یهویی» و قس علی هذا ...
پ) حل معضل بیکاری: با توجه به تعداد زیاد بنر ها و پارچه نوشته ها در دو طرف معابر و خیابان ها در موعد انتصاب های بجا و شایسته و گردش مالی حاصل از چاپ نوشته های مذکور،  پیشنهاد می شود دولت روی این امر حساب ویژه باز کند و در جهت اشتغال زایی بیشتر و ریشه کن کردن معضل بیکاری، میزان انتصابات هیجان انگیز و یهویی( همان انتصاب بجا و شایسته قبلی) افراد را تا حد ممکن و تا دنده آخر بالا ببرد! اصلاً هم نگران اتوبوس و بولدوزر و داس و این قبیل وسایل نباشید. آدم بد بین همه جا هست!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد