طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

آتش در گلستان و تورم نقطه به نقطه!


بعد از کشف آتش توسط اجداد غار نشین ما که اتفاقاً در جراید آن دوران حسابی سر و صدا به پا کرد، یک بار دیگر آتش در استان گلستان بی خطی کرد و تعداد زیادی از درختان پارک ملی گلستان طعمه حریق شدند. هر چند عده ای از بزرگواران و دلواپسان طبیعت در استان گلستان و عده ای هم کمی آن سوتر در استان سمنان، فقط جنگل و درختان محدوه جاده ابر را از مصادیق طبیعت و محیط زیست بر می شمردند و باقی درختان را نی(!) هم حساب نمی کنند ولی این دلیل نمی شود ما هم نسبت به وظیفه ذاتی خود که همانا ارائه راهکار های سوفسطایی و نازک بینانه است غافل شویم. فلذا اگر ریا نباشد در خصوص جلوگیری از حوادث این چنینی و نحوه برخورد با آنها، مختصر رهنمود هایی افاضه می کنیم:
الف) تعطیلی کامل پروژه جاده ابر: از آنجایی که هر حادثه ای در خصوص درختان این مرز و بوم رخ می دهد عده ای فریاد وا اَبرا، وامصیبتا، واجنگلا و ... سر می دهند و برای درختان «محدوده جاده ابر» دایه دلسوز می شوند ، پیشنهاد می شود در وهله اول، این پروژه به طور کامل تعطیل شود.
ب) جلوگیری از بزرگنمایی حادثه: از آنجا که بسیاری از مردم این منطقه کشاورز بوده و از نزدیک با متراژ کشاورزی آشنا هستند، با اعلام مثلاً 50 هکتار آتش سوزی، ملت تصور می کنند 4 میلیون درخته سوخته است. از این رو پیشنهاد می شود به جای ترساندن مردم و اعلام مساحت سوختگی به هکتار، تعداد درختان آتش گرفته اعلام شود! الان برخی دوستان هم هنگام قیمت گذاری خودرو از نرخ تورم بخشی که بالای 50 است استفاده می کنند ولی موقع اعلام تورم به مردم، از تورم دونه به دونه ببخشید تورم نقطه به نقطه استفاده می کنند که زیر 20 است!
پ) مدیریت بحران: در ضمن دوستان عنایت داشته باشند سیل و زلزله و آتش سوزی همه جایی است و مهم نحوه برخورد با داستان است و اینکه یک مقام مسئول گستره حریق را 20 هکتار و دیگری 50 هکتار اعلام می کند زیاد جای نگرانی نیست! به قول شاعر: آتش همه جا فت و فراوان داریم . . .  از شوش گرفته تا گلستان داریم  / اما دلمان محکم و قرص است همه . . . زیرا که مدیریت بحران داریم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد