طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

شبکه نسیم و فضاپیمای شاتل!

چندی قبل بالاخره بعد از کلی و مانور تبلیغاتی و بگیر و ببند و آزمایشات مختلف، به خیر و خوشی «شبکه نسیم» هم افتتاح رسمی شد. یعنی این قدری که صدا و سیما شبکه ی نسیم را به صورت آزمایشی پخش کرد، ناسا روی فضا پیمای شاتل آزمایش نکرد! ما که کم کم داشتیم نگران می شدیم که آیا این شبکه از زیر این همه آزمایش سالم بیرون خواهد آمد یا نه!؟ 
هر چند در طی این سال ها برنامه های طنز فراوانی در صدا و سیما تولید شده، ولی مردم بعد از افتتاح رسمی این شبکه منتظر یک قاشق خلاقیت و دو پیاله ساختار شکنی در محتوای برنامه های طنز این شبکه هم هستند چرا که اگر برنامه های شبکه رسمی نسیم هم مثل برنامه های شبکه آزمایشی آن آبکی و مقوایی باشد، کار بیخ پیدا می کند. باور بفرمائید در پخش آزمایشی برخی شبکه های استانی داستان هایی را تبدیل به طنز و فکاهی کرده بودند که مربوط دوره شِپِل میرزا و یا همان عهد ماشین دودی و شهر فرنگ بودند و در حد برنامه های ساعت خوش و عیدانه های شصت. آخر برادر من یک خلاقیتی، یک مطالعه ای؛ یک تحقیقی... حال و حوصله مطالعه ندارید، لااقل یک چرخی در اینترنت بزنید کلی سوژه و داستان طنز جور واجور پیدا می شود.
از سوی دیگر هر چند شبکه نسیم در این مدت چیز جدید و تازه ای، یا به قول بر و بچه های فرهنگستان شگفتانه ی( همان سوپرایز سابق)  چمشگیری ارائه نکرد، ولی برای افرادی مثل عمو سیفی (سرایدار مفخم مدرسه ما ) سرگرمی خوبی فراهم کرد. چرا که ایشان از صبح علی الطلوع تا بوق سگ با موبایل در حال فیلم گرفتن از شیرین کاریها و ادا و اصول درآوردن بچه هایش است به امید اینکه روزی از این شبکه پخش جهانی شود و مردم سراسر جهان با این خانواده منحصر به فرد و رویایی آشنا شوند. بماند که هر از گاهی نیز خودش صدای بهائم و جانوران پستاندار را تقلید می کند و جوک های بی مزه تعریف می کند و پس از ضبط به صورت سِلفی ( خود اجرا) آنها برای این شبکه ارسال می کند! اصلاً ما در راستای رهنمود های سوفسطایی و فلک فرسایمان پیشنهاد می کنیم مسئولان این شبکه یک تک پا به مدرسه ما تشریف بیاورند و بدون نیاز به آبگیری، یک سریال چند صد قسمتی از شاهکار ها، ماجراها و رویداد های زندگی این زن و شوهر منحصر به فرد و بچه هایشان بسازند. باور کنید از این سریال های درپیت و آبکی کره ای یا سریال های خاک بر سری مربع و مستطیلی عشقی شبکه های آن طرف جوب ، بیشتر طرفدار پیدا می کند.
در خاتمه به دوستان صدا و سیما توصیه می کنیم که سعی کنند لااقل در ساخت برنامه های این شبکه « خشت نو از قالب دیگر بزنند» و یک بار هم که شده به ذائقه مشتری احترام بگذارند. ما نیز در همین راستا طبق شیوه مالوف و رسم معهود، چند پیشنهاد نازک اندیشانه و مدبرانه هم به تنگ نوشته اضافه می کنیم تا نخودی در این هلیم انداخته باشیم:
الف) بی خیال تبلیغات: عزیزان تهیه کننده و سایر دست اندرکاران این شبکه مفخم اعم از تدارکات، نوادل، اکسسوار، سینه موبیل، خانواده محترم رجبی و ... عنایت داشته باشند این شبکه فقط و فقط برای سرگرم کردن مردم راه اندازی شده و قرار است روز هایی که ملت بابت طوفان پیش بینی نشده، و تورم پیش بینی شده، آلودگی هوا، گرانی و ... حال و حوصله و اعصاب ندارند، با پخش برنامه های متنوع در آرامش مردم سهیم باشند. فلذا شما را به ارواح خاک اخوان لومیر، پخش آگهی تبلیغاتی را در این شبکه بی خیال شوید و بساط تبلیغات را در سایر شبکه ها پهن کنید.
ب) رعایت مراتب ساختار شکنی: هر چند ساختار شکنی و خلق آثار فاخر و خنداندن مردم عین صواب و صلاح است و مردم با آغوش باز از این مقوله ]عین یارانه 45 هزار تومانی[، استقبال میلیونی می کنند ولی این کار آداب و مرابتی هم دارد و با ادا در آوردن و لوده بازی و پخش چند باره جوک های دهه شصت و خانه تکانی صدا و سیما و گرد گیری حلقه های فیلم های قدیمی به بهانه پخش یادگاری ها، تومنی هشت صنار تفاوت دارد! موفق باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد