طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

نازنینی از مالزی!

راستش را بخواهید ما هیچ وقت فکر نمی کردیم اوضاع صنایع هوایی دنیا یا به قول فرنگی ها naviation industry مملکت ها این قدر شیر تو شیر باشد. هر چند سقوط هواپیما امری اجتناب ناپذیر و مسبوق به سابقه است؛ ولی قبلاً هواپیما ها عین بچه آدم سقوط می کردند و دو ساعت بعد نهایتاً یک روز بعد، لاشه هواپیما و جعبه نارنجی آن که به آن بیخودی جعبه سیاه می گویند، پیدا می شد؛ علت سقوط هم که از قبل مشخص بود و گردن شکسته خلبان می افتاد و پرونده بسته می شد تا سقوط بعدی! اما این مدل گم و گور شدن و محو شدن از صفحه رادار خدا وکیلی نو بر است.
شما را به خدا نگاه کنید. خلبان یک هواپیما با چند تن وزن، 400 نفر مسافر و کلی بار و بندیل، سر صبح در کمال صحت و سلامت، با باک پر از بنزین، از مالزی استارت زده و گازش را گرفته و به هوا پریده تا مسافران را به چین برساند و دوباره از آنجا یک عده دیگر را جابجا کند.( بله شما فکر کردید ماجرای دخل آخر روز و این داستان ها فقط مال رانندگان محترم مینی بوس های دروازه غار و پامنار است! نه خیر آقا جان این خلبان ها هم آخر وقت باید یک دخل معین به صاحب ایر لاین بدهند وگرنه باید مابقی را از جیب بگذارند!)
بله عرض می کردیم. اما هنوز دقایقی از این پرواز نگذشته بود که نازنینی از مالزی ]این عبارت پشت هواپیما نوشته شده بود[! عین برخی اسناد قرار داد های داخلی بازیکنان میلیاردی باشگاه پرسپولیس از صفحه رادار گم شد که گم شد. الان هم نزدیک به چهل روز است دوستان کار و زندگی شان را رها کرده اند و منطقه را وجب به وجب گشته اند ولی  هیچ اثری از آن پیدا نکردند. از سوی دیگر هر قدر دوستان رمال و فال بین و کف بین هم در آینه و ظرف آب و بانکه و آفتابه و دریا و زیر دریا نگاه کردند، نتیجه ای حاصل نشد.
هر چند گم شدن افراد و اشیاء یک پدیده طبیعی است و ممکن است گم شده اصلاً پیدا نشود ولی شاعر می فرماید این مقوله چندان مهم نیست و به قولی « هان تا سر رشته خرد گم نکنی» و باقی داستان ...
البته خدا را شکر که ما شانس آوردیم قیمت بلیط هواپیما در حال آزاد شدن است و ما کارمندان رسماً دیگر نمی توانیم بپریم، هر چند قبل از این عمراً نمی توانستیم!
علی ای حال با عنایت به این که ما چهل روزی دندان به جگر گذاشتیم تا بلکه اثری از هواپیما یافت شود، اما امروز بالاخره تصمیم گرفتیم سکوت معنا دارمان را در این خصوص بشکنیم و دست به گمانه زنی بزنیم:
الف) دزدان هوایی: هر چند تا بحال ما فقط از دزدان دریایی شنیده ایم ولی فرض محال که محال نیست. ممکن است دزدان هوایی هم اعلام موجودیت کرده باشند و ما بی خبر باشیم. در ضمن اگر می خواهید بدانید دزدان هوایی چطور هواپیمای داراک پلاک را آب می کنند، از دزدان دریایی که نفتکش می دزدند بپرسید که چطور چند هزار تن نفت دزدی را به پول نزدیک می کنند؟!
ب) اوراق یا نمره کوبی موتور هواپیما: احتمال دیگر این است که خلبان و کمک خلبان هواپیما را جایی فرود آورده اند تا آن را اوراق کنند یا با تغییر شماره موتور به صورت دستکوب هواپیما را نصف قیمت آب کنند. بالاخره صنایع هوایی دسته دوم هم مشتری خاص خودش را دارد. چند وقت قبل یک بابایی برای سایت ناسا کامنت گذاشته بود:« داداش یه سفینه دست دوم تمیز، بی رنگ، مدل 88- 89  سراغ نداری؟!»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد