طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

سارقان هوشیار و سریال پایتخت 3!


هر چه به روز های پایانی سال نزدیک تر می شویم، شور و هیجان مردم نیز بیشتر می شود. از خرید وسایل منزل و آجیل و میوه تنظیم بازار گرفته تا خانه تکانی و پخت سمنو و سفره هفت سین و ... در این بین فروشندگان هم سعی می کنند با شکستن قیمت ها و ابداع روش های بازار یابی مدرن و سنتی خریداران را در خرید کالا ترغیب کنند و شب عیدی دو زار بیشتر کاسبی کنند. بالاخره مراسم سنتی عید نوروز در سال یکبار برگزار می شود. ایران خودرو و سایپا که نیست سالی ده بار قیمت ها را هوا کنند! فلذا در این ماه های پایانی سال سر بیشتر اصناف و مغازه داران و دست فروشان محترم شلوغ است و خدا را شکر کاسبی ها هم رونق دارد. اما یک گروه دیگر از بزرگوارانی که در ماه های پایانی سال در خدمتگزاری البته از نوع معکوس حاضرند جماعت دزد و سارق می باشند که در این روز های پایانی سال از هیچ مکان و روشی چشم پوشی نمی کنند و به قولی« سارقان در کار هشیار آمدند.»
راستش را بخواهید سیستم کار سارقان جدید با سارقان سده های گذشته تفاوت های ماهوی پیدا کرده است. سارقان در قدیم بیشتر در پی سرقت دل و دین و عقل و هوش و غم و این جور برنامه ها بودند حالا این لابلا، یک کیسه یا همیان زر، چهار تا سکه یا نهایتاً بزی یا شتری چیزی سرقت می کردند. اما امروز با توجه به مشکلات فراروی صنعت مال خری و رد یابی اموال و درد سرهای بعدی، سارقان محترم بیشتر طالب سرقت طلا جات ، سکه و دلار به صورت خشکه هستند. از طرفی مردم هم بیشتر تمایل دارند این سرمایه را در خانه نگهداری کنند .چرا!؟ ببخشید مردم پولشان را در موسسات می گذارنند، بانک مرکزی در همه موسسات را گل می گیرد. در بانک سرمایه گذاری می کنند، اختلاس می شود! همان در خانه نگهداری کنند، خیالشان راحت تر است.
اما از آنجایی که ما خودمان سفر نوروزی مان را تعطیل کرده ایم تا با تماشای سریال پایتخت 3 اورلپ یا همپوشانی نداشته باشد، دوست داریم خلق الله هم امسال عید دغدغه ای جز تماشای این سریال نداشته باشند و شب عیدی در به در پاسگاه و دادگاه و گیر انداختن سارقان نشوند. فلذا چند رهنمود دوستانه و دشمن نا شاد کن ارائه می کنیم تا نوروز به کام تان شود:
الف) هشیاری همسایه ها: چندی قبل در ولایت ما ساعت سه صبح چند سارق محترم با وانت جلوی انبار لوازم خانگی یک بابایی پارک کردند و بعد از شکستن قفل شروع به بار کردن اجناس کردند. برای این همسایه ها شک نکنند زنگ در همه را زده اند و از یکی آب، از یکی قند و چای و حتی گلاب به رویتان از یکی از همسایه ها گوشی خواستند تا زنگ بزنند! بی زحمت همسایه ها این چند شب یک مقدار حواسشان را بیشتر جمع کنند و حرکات مشکوک را به 110 گزارش دهند. این سریال پایتخت سه را تلویزیون بعداً 100 بار باز پخش می کند.
ب) تجهیزات مدرن دزدان: قدیمی ها معتقد بودند« چه دلاور است دزدی که به کف چراغ دارد!» اما قابل توجه اینکه دزدان امروزی به انواع و اقسام تجهیزات و وسایل پیشرفته مجهزند. ما الان دزد داریم که معتقد است جی پی اس کارآیی ندارد و از سیستم Bido  استفاده می کند. بنابراین توصیه می شود شهروندان به روش های نخ نمایی نظیر روشن گذاشتن چراغ یکی از اطاق ها و فقط اطلاع دادن به همسایه ها و ... اکتفا نکنند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد