طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

اقتصاد هورمونی!

هر چند فهرست 17 نفره دانشمندان پزشکی ایران منتشر شد و نامی از حقیر در این لیست نیست ولی ما همچنان بر جراحی اقتصادی و ادامه ارائه راهکار های هرمنوتیک و فنی خود در زمینه اقتصاد و سایر مقولات اجتماعی، فرهنگی، ادبی، سینمایی، آموزشی و خلاصه تمام آن 60 مقوله ی مهم عصر حاضر، مُصر هستیم و سعی می کنیم بدون هیچ چشمداشتی در این عرصه یاریگر تمامی دوستان باشیم. قبلاً هم اعلام کرده ایم شهرام و بهرام برای ما فرقی ندارد. مهم مردم هستند. و اما رابطه علم طب و اقتصاد ....
ممکن است کسانی در این بین پیدا شوند و ادعا کنند که بین اقتصاد و پزشکی هیچ فصل مشترکی وجود ندارد. جهت اطلاع دوستان نتایج آزمایشات برخی از همکاران را در این زمینه، عیناً به عرض می رسانم: «نتایج پژوهش صورت گرفته توسط محققان دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد سطوح بالای هورمون کورتیزول با بدبینی غیرمنطقی و تمایل به خطرپذیری کمتر مالی در هنگام بروز بحران اقتصادی در ارتباط است. به گزارش ایسنا، کورتیزول به عنوان هورمون استرس می‌تواند باعث تغییر عادات خطرپذیری تجار و بازرگانان در هنگام بروز مشکلات اقتصادی در بازار شود.
محققان دانشکده تجارت دانشگاه کمبریج با همکاری مؤسسه علوم متابولیک این دانشگاه مطالعه‌ای را با هدف تأثیر هورمون استرس بر میزان خطرپذیری مالی افراد انجام دادند که نشان می‌دهد، خطرپذیری مالی شخصی بطور قابل ملاحظه‌ای در نوسان بوده و این تغییر با پاسخ‌های هورمونی در ارتباط است. مطالعه اخیر نشان می‌دهد، هورمون‌ استرس نقش محوری در تغییر خطرپذیری مالی افراد ایفا کرده و حتی می‌تواند منجر به وقوع بحران‌های اقتصادی جهانی شود. ( به نقل از جراید)
عنایت فرمودید. خطر پذیری مالی هیچ نیازی به سواد اقتصادی و بررسی بازار ندارد و همین که سطح کوتیزول را کنترل کنید کفایت است. حالا متوجه شدید که چرا برخی افراد جرات سرمایه گذاری ندارند، ولی همین عمو سیفی خودمان( سرایدار مفخم مدرسه) ، دو سال قبل با شروع نوسانات دلار، خانه و زندگی اشت را فروخت و همه را سنگ پا و فِلش خرید. الان هم دو دستی توی سرش می زند! علی ای حال با عنایت به مستندات پزشکی در خصوص لزوم کنترل سطح کورتیزول و رابطه آن با بحران های مالی دنیا، چند پیشنهاد در این خصوص ارائه می شود:
 
الف) کنترل میزان کورتیزول در افراد بالای 30 سال: پزشکان عزیز عنایت داشته باشند هنگام چکاپ یا معاینات دوره ای فقط به میزان دور شکم و کنترل قند، چربی، کلسترول و فشار خون افراد بسنده نکنند. یک مختصر آزمایشی هم در خصوص میزان کورتیزول افراد انجام دهند؛ ضرر ندارد.
ب) اتوبوس کورتیزول: چندی اگر خاطرتان مبارکتان باشد، اتوبوس های در سطح شهر با نام «اتوبوس دیابت» راه اندازی شدند که این طرح مختص ارائه خدمات به افراد دیابتی بود. پیشنهاد می شود « اتوبوس کورتیزول» هم راه اندازی شود تا به خلق الله و سرمایه گذارانی که در کوچه و خیابان، به ناگاه با نوسانات فراوان قیمت ارز و سکه و خودرو مواجه می شوند، خدمات اساسی بدهد!
پ) پیشگیری از سنین کودکی: همانطور که صدا و سیما و مهد های کودک در پیشگیری از تنبلی چشم یا تغییر ذائقه کودکان در مصرف نمک تلاش دارند، پیشهاد می شود دوستان یک برنامه ای برای کنترل کورتیزول بچه ها پیاده کنند تا آینده سازان پس فردا جرات خطر پذیری در سرمایه گذاری باشند و مثل حقیر نباشند که سال قبل جهت سرمایه گذاری، یک نیم سکه ابتیاع فرمودیم و روزی ده تا سایت و خبرگزاری را زیر و رو می کردیم که مبادا قیمت سکه پائین بیاید و سرمایه مان از بین رود، آخر سر هم سکه را با 25 هزار تومان ضرر فروختیم رفت!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد