طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

نقش «سربند» در بانک مرکزی!

هر چند تا شروع سال نو چند روزی بیشتر نمانده و خلق الله کُلهم اجمعین در حال خانه تکانی و خرید ملزمات شب عید و آجیل مشکل گشا هستند، ولی این دلیل نمی شود دوستان نخبه و دانشمند هم مثل من و شما فکر کنند و کار را تعطیل کنند. در ضمن کار اختراع و اکتشاف با خدمات برخی ادارات و بانک ها که دو ماه به عید به بهانه پایان سال و دو ماه بعد از عید به بهانه شروع سال جدید، از دادن خدمات ابا دارند، تومنی 8 ریال توفیر دارد!
خدا وکیلی گاهی اوقات با خودمان فکر می کنیم که اگر روزی در مملکت یک کاره ای شویم نه تنها نمی گذاریم هیچ دانشمندی فرم انصراف از یارانه پر کند، بلکه دستور می دهیم هر ماه بدون صف به ایشان سبد کالا بدهند؛ اما چه کنیم که «دست ما کوتاه و چیپس خرما بر نخیل» و عجالتاً به همین قربان صدقه رفتن شان بسنده می کنیم!
اما اصل داستان به روایت جراید...
«به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رابرت جیکوب، دانشمند علوم رایانه و سرجیو فانتینی، مهندس زیست پزشکی در دانشگاه توفتس در آمریکا، نمونه اولیه از سربندی را ساخته اند که فعالیت مغزی را می خواند. در این سربند یک ردیف چراغ قرمز کوچک تعبیه شده است که امواج نوری را به مغز منتقل و یک رایانه متصل به این سربند میزان فعالیت اعمال ذهنی فرد را با اندازه گیری میزان نور جذب شده توسط مغز می سنجد. مغز فعال، جریان خون بیشتری در خود دارد، بنا براین نور بیشتری جذب می کند. این افزایش جریان خون به رایانه نشان می دهد که کاربر باید غرق در فکر باشد.» ( به نقل از جراید)
عنایت فرمودید... شاید اگر شما هم مثل عمو سیفی( سرایدار مفخم مدرسه) که 90 در صد خون بدنش در شکمش جریان دارد، به صورت سطحی به این خبر نگاه کنید، چیزی عایدتان نشود ولی اگر با دید اپیستمولوژیک و هرمونتیک به این مطلب نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این اکتشاف منشاء چه خیرات و مبراتی در جامعه است.
کاهش میزان تصادفات، جلوگیری از رشد نرخ طلاق، جلوگیری از زمین خواری، ویژه خواری، کاهش مطالبات معوق بانکها و هزاران مزیت دیگر که شمارش آنها از حوصله سروران و خوانندگان این مطلب خارج است. فلذا در راستای تنویر افکار عمومی و خصوصی به برخی از جزئیات کاربردی این طرح اکتفا می کنیم:
الف) کاربرد بانکی: رئیس محترم بانک مرکزی می تواند هنگام تعیین روسای بانکها با نصب این سر بند روی کله  دوستان تمام اهداف، نیات، برنامه های ایشان را مشخص کند تا اگر به چیزی جز انداختن ردای خدمت به دوش می اندیشند، مشخص شود! این سیستم در خصوص اعطای وام های چند میلیاردی نیز کاربرد دارد ولی استفاده از آن زیاد توصیه نمی شود چرا که در آن صورت رئیس بانک اعصابش به هم می ریزد و « سر و سربند نداند که کدام اندازد!؟»
ب) کاربرد زناشویی: در شب خواستگاری با نصب این سربند روی کله مبارک داماد، می توان تمام نیات داماد از این وصلت را روی صفحه نمایشگر ریخت و به کمک عمه جان، تجزیه و تحلیل کرد و مشخص کرد که داماد به حساب بانکی و ماشین شاسی بلند پدر زن چشم دوخته یا واقعاً عاشق صداقت و پاکی عروس خانم است. آیا تجدید فراش در مخلیه اش جا می گیرد یا ظرفیت حافظه اش پر است؟ اصلاً می توان یک شب دیگر با نام «سر بند زنون» به مراسمات خواستگاری اضافه کرد تا هیچ خللی به سایر رسوم و رسومات نیز وارد نشود.
در مورد سایر مزایای این طرح کمی خودتان فکر کنید. جای دوری نمی رود، اگر هم رفت زود بر می گردد!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد