طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

بیمه بدنه یوزپلنگ!

ما گاهی اوقات از اینکه در برخی امور نمی توانیم منشاء خیر باشیم یا نخودی در آش ماجرا بیندازیم، حسابی احساس شرمساری می کنیم و خجالت می کشیم. یکی از موضوعاتی که تا به حال راجع به آن خیری از ما به کسی نرسیده است و هیچ بسته پیشنهادی ارائه نکرده ایم، موضوع حیات وحش و حفظ گونه های نادر است. (نه آقا جان نیازی به کاشت گونه برای نادر نیست. برای سر و صورت و گونه های نادر هم هیچ اتفاقی نیفتاده است، منظور حفظ حیات وحش این مملکت است!) حقیقتاً خجالت هم دارد. چرا که برخی افراد با سبیل های آنچنانی که تا چند سال قبل حیوانات را با اسلحه لت و پار می کردند الان به مدد تریبون رسانه ملی، دایه مهربان از مادر و دوستدار محیط زیست شده اند ولی ما با این همه درایت و سواد عاطفی، در این امر حرکتی از خود نشان نداده ایم. اما شما اصلاً نگران نباشید. چرا که وقتی عزم مردم برای انجام کاری جزم می شود، دیگر هیچکس جلودار آنها نیست. الان هم مردم تصمیم گرفته اند تا یوز پلنگ را حفظ کنند. از بازیکنان تیم ملی گرفته تا شکار چی اسبق و دوستدار محیط زیست فعلی... این امر حیاتی تا جایی برای مردم مهم است که بیمه ها نیز آستین بالا زده اند تا حیوانات را سر کیسه کنند ببخشید تا به حیوانات نیز خدمت رسانی کنند. اصل خبر بنا به روایت خبرگزاری ها ...
«معاون پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از بیمه شدن جمعیت این گونه جانوری خبر داد.به گزارش مهر، رجبعلی کارگر درحاشیه بازدید از حیات وحش نایبندان گفت: برای اولین بار در دنیا پرسنل زیستگاه های یوزپلنگ و خود یوزپلنگ زیر پوشش بیمه تکمیلی برده شده است. وی افزود: اگر یوز به هردلیلی در منطقه تلف شود به میزان50 میلیون تومان برای هر قلاده یوز هزینه همان زیستگاه خواهد شد و درسال تا 5 قلاده این موضوع اجرا خواهد شد.کارگر تصریح کرد: اگر یوز آسیبی به دام دامداران وارد کند نیز بیمه موظف خواهد بود خسارت دامدار را بپردازد.( خبر گزاری مهر)
ملاحظه فرمودید. دیگر وقت آن رسیده که عینک بد بینی را از روی چشمانتان بردارید. شما که این همه از بیمه ها بد می گوئید و مدعی هستید که بیمه ها بابت خسارات رانندگی مبلغ چندانی نمی دهند، به زمین و زمان و دارو خانه ها و بیمارستان ها بدهکار هستند، بیمه تکمیلی کارآیی ندارد، اعمال جراحی زیبایی و خدمات دندانپزشکی از بیمه بهره نمی برند و هزار تا ان قلت دیگر، حالا جواب این مهر و محبت بیمه ها به حیات وحش را چگونه می دهید!؟ بهتر نیست قبل از صحبت کردن... بگذریم. هر چند ما از منفی بافی و سایر بافتنی های دیگر کلاً بیزاریم، ولی می ترسیم دو روز دیگر که قرار داد بیمه حمایت از یوز پلنگ آسیایی نهایی شد و بیمه نامه صادر شد، مندرجات پشت آن به شرح ذیل باشد:
الف) به جراحات ناشی از درگیری یوز پلنگ ها بابت حفظ حریم، فصل جفتگیری، همسریابی، بی احتیاطی و سقوط از ارتفاع هیچ غرامتی تعلق نمی گیرد.
ب) غرامت ناشی از فوت در اثر هل دادن یکدیگر، فوت به ضرب گلوله سلاح های غیر مجاز، فوت در فصل غیر شکار، فوت در اثر برخورد با وسائط نقلیه فاقد بیمه در هنگام عبور از محدوده بزرگراه ها پرداخت نمی شود.
پ) غرامت هر گونه نقص عضو شامل کنده شدن دم و یا از دست دادن هر کدام از امعاء و احشا هر سال فقط یکبار پرداخت می شود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد