طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

حضور قلبی در بهارستان!

این روز ها خدا را شکر تا دلتان بخواهد، موضوع و سوژه در بازار موجود است و علی رغم نزدیکی ایام نوروز و کمیاب و نایاب شدن برخی اقلام در بازار، مافیای سوژه در خصوص احتکار و عرضه محدود این یک قلم جنس ناکار آمد بوده است. موضوعاتی نظیر واریز حق ماموریت 12 میلیاردی و پرداخت 530 میلیون تومانی بابت غذای یک نفر در یکی از استان ها(!)، به کار گیری یک قهرمان مشت زنی در کادر تیم ملی فوتبال، اختراع تلفن همراهی که مسواک می زند، تلاش برای خوشه چینی ببخشید خوشه بندی مجدد خلق الله که خودش یک دنیا خاطره و سوژه است و موضوعات ریز و درشت دیگر...
اما اگر ریا نباشد ما امروز بنا داریم سری به مجلس بزنیم. درست است که بر و بچه های مجلس از جنس خودمان هستند و ما آنها را به دست خودمان روانه مجلس کرده ایم ولی این دلیل نمی شود ما فقط با دولت و بانک مرکزی و خودرو سازان و سایر دوستان خوش و بش کنیم و سری به مجلس نزنیم و فکر کنیم در مجلس ما همیشه ماه رخ دوست تمام است. حقیقت امر این است که در مجلس ما نیز گاهی اوقات اتفاقات ریز و درشتی رخ می دهد البته که چیز عجیبی هم نیست. در دوره فردوسی خدا بیامرز هم گاهاً در مجلس از این اتفاقات می افتاد تا جایی که خود مجلسیان در شگفت می ماندند: «بماندند یک مجلس اندر شگفت . . . همی هرکسی رای دیگر گرفت» و باقی ماجرا ...
اما این بار داستان مربوط حضور و غیاب نمایندگان است. نماینده مردم ارومیه، گفت: «چرا برخی نمایندگان در جلسه نیستند - حتی ممکن است خارج از کشور باشند - اما دستگاه ثبت کننده حضور آنها را نشان می دهد؟» ( به نقل از ایسنا)
البته مطرح ساختن چنین مباحثی نیاز به داشتن به آگاهی از علم فیزیک و متافیزیک و علومی از این دست دارد که ما با توجه به غنای دانش مان سعی می کنیم در حد توان به صورت مختصر شبهات را برطرف سازیم: 
الف) مبانی حضور متافیزیکی : حضور در یک مکان خاص درجات و مراتبی دارد که یکی از آن درجات که به نوعی نازل ترین درجات نیز محسوب می شود، حضور فیزیکی است. الان بسیاری از دوستان که در مجلس حضور دارند، هنگام رای گیری، از دادن رای امتناع می کنند! بنابراین حضور متافیزیکی و قلبی بهترین گزینه در چنین مواقعی محسوب می شود. در تایئد فرمایش ما نیز شاعر فرموده: «هرگز حدیث مجلس خوبان شنیده ای . . . دل در میان جمع و خودم جای دیگرم!»
ب) دنیای مجازی: نکته دیگر این که الان دنیا، دنیای مجاز و تکنولوژی و فیس بوک است. الان موبایل اختراع شده که مسواک هم می زند. خبرش را همین حمایت خودمان هفته قبل چاپ کرد. بنابراین سیر در آفاق و انفس و مسافرت به حوزه انتخابیه و حتی سایر بلاد، هیچ منافاتی با حضور در مجلس ندارد و می توان در آن واحد از رویداد ها و مصوبات مجلس مطلع شد. اصلاً ما پیشنهاد می کنیم رای گیری در مجلس الکترونیکی شود نمایندگان بتوانند از هر جای دنیا در رای گیری ها شرکت کنند!
فقط جسارتاً دوستان عنایت داشته باشند که مردمی که به آنها رای داده اند، به امیدی رای داده اند و انتظار دارند مجلسیان، مردم و وعده و وعید هایی که به آنها داده شده، فراموش نکنند و به قول شاعر «ای مجلسیان سوز دل حافظ مسکین . . . از شمع بپرسید که در سوز و گداز است»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد