طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

خیس کردن دست قبل از اعطای وام!


این طوری که از شواهد و قرائن بر می آید، مدتی است بانکها، علی الخصوص بانک های دولتی در زنده کردن مطالبات شان و باز پس گرفتن وام هایی که به با سود های متعارف(!) به خلق الله پرداخت کرده اند ؛ دچار مشکل شده اند و با ابداع طرح های نظیر ستاره دار کردن مشتریان، ارسال پیامک، اخم و تخم کردن، راه ندادن مشتریان بد حساب به بانکها، اجازه ندادن به مشتریان بد حساب در استفاده از آب سرد کن بانک، تلفن زدن به افراد بدهکار و فوت کردن در تلفن و ... سعی در زنده کردن مطالبات خود دارند. البته این مشکل فقط در خصوص وام های زیر 10 میلیون است وگرنه در خصوص وام های میلیاردی که برخی هبه شده است اصلاً نیازی به نگرانی و دلشوره نیست!
اما با وجود چنین روش های کارساز، دیروز در سایت ها با این تیتر روبرو شدیم « شیوه‌های وصول مطالبات بانکی از افراد بد حساب!» ما بر حسب وظیفه سرک کشیدیم که ببینیم دوستان چه شیوه جدیدی ابداع کرده اند که در لیست مان اضافه کنیم ولی با این جملات یکی از بزرگان اقتصاد مملکت مواجه شدیم: «قاعدتاً دولت از همه امکانات و ابزارهای خود برای وصول مطالبات که در واقع مطالبات مردم است، استفاده می‌کند، زیرا سپرده‌های شبکه بانکی متعلق به مردم است و دولت خودش را مکلف می‌داند که مطالبات نظام بانکی را از این افراد بد حساب دریافت کند!»
ما که در این جملات راهکاری ندیدیم شما اگر دیدید برای ما پیامک کنید!
هر چند به قول قدیمی ها پول چرک کف است و ما نیز شخصاً از مال دنیا و وام و بانک و سود و ... گریزان هستیم ولی این دلیل نمی شود که در این چالش ملی سرک نکشیم و افاضات نکنیم. دعوای دائی و مایلی کهن که نیست، به قول دوستان مطالبات مردم است. فلذا با عنایت به سوابق و تجربیات حقیر در زمینه امورات بانکی و اقتصادی چند رهنمود پیشگیرانه و چند راهکار اجرایی در خصوص بازپس گیری مطالبات ارائه می شود.
الف) عدم پرداخت وام: از قدیم گفته اند «پیشگیری بهتر از درمان است» و «پول هم پول هم می آورد.» هر چند ما پول آن چنانی نداریم که خودمان تجربه کنیم «پول پول می آورد» ولی عقل سلیم این را می گوید. « البته منظور سلیم پسر عمو سیفی نیست، چون اگر ایشان عقل داشت با وام 27 درصد مبل نمی خرید که الان برای پرداخت اقساطش مثل آهو توی گل گیر کرده است!»
وقتی با چهار تا معامله و خرید و فروش و بساز و بفروش می شود به در آمد های آن چنانی رسید چه اصراری به پرداخت وام و بعد هم دنبال طلب دویدن و درد سر تراشیدن برای بانک! در واقع بهترین شیوه برای پیشگیری از خروج منابع بانکی از بانکها پرداخت نکردن وام است. بنابراین توصیه می شود امورات جزیی و پیش افتاده نظیر اعطای وام به بانک های خصوصی و موسسات مالی محول شود( البته با اجازه بانک مرکزی) و بانک های دولتی به امورات اقتصادی و کلان بپردازند.
ب) اعطای وام مجدد: پیشنهاد دیگر اینکه به فرد بد حساب وام دیگری پرداخت شود و قبل از اینکه فرصت کند وام را دریافت کند، بانک وام قبلی را تسویه کند.( این شیوه هیچ ربطی به کندن چاه دیگر و ریختن خاک چاه قبلی در آن ندارد!)
پ) خیس کردن دست: دیروز در جراید خواندیم مدیر گروه بهداشت محیط استان اصفهان فرموده اند ملت قبل از خرید آجیل دستشان را خیس کنند تا اگر آجیل دارای مواد شیمیایی است مشخص شود! توصیه می شود روسای بانک هم هنگام اعطای وام دستشان را خیس کنند و ببینند آب از دست طرف می چکد یا خیر!؟

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدهادی افشان شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:54 ب.ظ http://tabiatekatul.blogfa.com

جانم هدر خودتون طراحیدین؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد