طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

سفر در تعطیلات نوروز!


ما ایرانی ها اگر جانمان برود پای یک سری رسم و رسومات می مانیم و به هیچ عنوان حاضر به تغییرات شرایط نیستیم و در چنین مواردی اصلاً به هیچ بسته پیشنهادی هم توجه نمی کنیم. به عنوان مثال رسم و رسومات ایام عید که از چند هزار سال قبل پا بر جاست و فقط کمی ظاهر امر تغییر پیدا کرده است. مثلاً اگر دو هزار سال قبل ملت آخرین چهار شنبه سال را با آتش زدن کاغذ های خرد شده جعبه میوه ها یا پوشال کولر و خواندن چند بیت شعر و سوزاندن چهار مثقال عنبر و زعفران جشن می گرفتند، الان اوضاع کمی فرق کرده و عنبر و زعفران جای خود را به سرنج و اکلیل داده اند و اگر کسی مثل حقیر سراپا تقصیر که گنه کار تر در زمانه منم، شب چهار شنبه سوری از شهرستان به تهران سفر کند، بلا شک یاد پارتیزان ها و جنگ های خیابانی بلگراد می افتد! یعنی در خیابان همه نوع صدای انفجار شنیده می شود و همه رقم جراحت و خونریزی هم دیده می شود، فقط تیراندازی مستقیم صورت نمی گیرد که دوستان قول داده اند روی این موضوع نیز کار کنند. اما یکی دیگر از رسم و رسومات ایام و تعطیلات نوروز مسافرت های نوروزی می باشد. هر چند حافظ خدابیامرز فرموده« که از جهان ره و رسم سفر براندازم» ولی خدا وکیلی شما مقررات راهنمایی و رانندگی را از قلم نیندازید و این ایام را به کام خانواده تلخ نکنید.
علی ای حال با عنایت به اینکه همه ساله تعداد زیادی از هموطنان رهنمود های ما را جدی نمی گیرند و در سفر های نوروزی بر اثر هیجان زیاد یا سایر عوامل تامه جان خود را در جاده های کشور از دست می دهند، چند پیشنهاد برای سایر دوستان در این خصوص ارائه می کنیم:
الف) ترمز های هوشمند: همانطور که دانشمندان هشدار می دهند هنوز قرص ضد پیری یا قرص شب امتحان اختراع نشده است، دوستان عنایت داشته باشند ترمز های هوشمند هنوز اختراع نشده اند و اگر هم اختراع شوند تا یک جایی و یک مسافتی قابلیت اجرایی دارند. چون این قوانینی که نیوتن اختراع کرده است، مو لای درزش نمی رود. در ضمن از قدیم گفته اند « ترمز مثل سبد کالاست، بگیر نگیر دارد!» خواهشاً در جاده ها به امید ترمز، گازش را نگیرید و کمی احتیاط کنید.
ب) سرعت مطمئنه: هر چند دوستان قول داده اند قبل از آغاز سال جدید تمام چاله چوله های خیابان ها و اتوبان ها را پر کنند، ولی باز هم ممکن است چند تایی چاله از قلم بیفتند و شما هنگام رد کردن این چاله ها به چاه بیفتید. جسارتاً در این ایام به اعداد و ارقام ثبت شده روی کیلو متر خودرو و قیمت خودروی تان توجه نداشته باشید و در طول روز 95 و در طول 85 کیلومتر در ساعت را پر کنید تا اگر چاله ای، گودالی، خندقی در مسیر دیدید بتوانید عکس العمل نشان دهید.
پ) بستن کمر بند: ما راجع به بستن کمر بند هیچ توصیه ای نمی کنیم چون هر عقل سلیمی بستن کمر بند را از واجبات می داند. فقط نشود موقع تصادف هنگام پرت شدن از شیشه به بیرون با خود زمزمه کنید: دریغ آن کمربند و آن خدمتش!
ت) موبایل لِس: باور بفرمائید بنده اگر یک روز منصبی چیزی به من تعارف کنند، همان اول کار دانشمندان را مجبور به تولید خودرو های موبایل لس می کنم. با این قابلیت که اگر موبایل در ماشین روشن باشد، ماشین خاموش شود و بالعکس. آن خانمی که در سمند صحبت می کند، بگوید: این است خودروی ملی، اینجا یا جای منه یا جای تو!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد