طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

بانک میوه!

در همه جای دنیا مردم در آغاز سال نو به استقبال بهار یا زمستان یا هر فصل دیگری که دوست دارند، می روند و با به جای آوردن برخی رسم و رسوماتی مثل در آوردن درختان کاج از بیخ (البته دور از چشمان بانوی محیط زیست) این ایام خجسته را جشن می گیرند. در کشور ما نیز در این ایام بازار انواع رسم و رسومات از خانه تکانی، هفت سین، دید و بازدید، چهارشنبه سوزی ببخشید چهارشنبه سوری و ... داغ است. اما ظاهراً باید یک مراسم دیگر نیز به این رسم و رسومات اضافه شود آن هم مراسم قیمت بالا برون! ما متوجه نشدیم چرا در کشور ما، با نزدیک شدن هر نوع مراسم و مناسبت از مترقبه گرفته تا غیر مترقبه یک عده یاد کودکی های شان می افتند ولی به جای هوا کردن بادبادک، دق دلی شان را سر قیمت ها پیاده می کنند و تا جایی که بتوانند، قیمت ها دولا پهنا حساب می کنند. برایشان موقعیت و مناسبت هم مهم نیست. از عید و ماه رمبارک رمضان گرفته تا موسم نزولات جوی و باد باران. الان هم دوباره عید نزدیک شده و دلالان گرامی و مافیای میوه در حال چاق کردن قیمت انواع میوه جات هستند و هر قدر هم عزیزان ستاد تعزیرات و ستاد حمایت از تولید کننده در بعضعی مواقع مصرف کننده، هشدار می دهند، گوششان بدهکار نیست. هر چند ما در سنوات گذشته نیز رهنمودهای مدبرانه و فلک فرسایی در خصوص جلوگیری از افزایش بی رویه و هم در بیل میوه افاضات کردیم، ولی همانطور که مستحضرید یک دست صدا ندارد و نیاز به عزم ملی دارد. باور بفرمائید اگر رسانه ملی فقط چند ثانیه از پیام های بازرگانی را کم کند و یک نکته از هزاران را در راستای فرمایشات ما پخش کند، نور علی نور می شود. علی ای حال با عنایت به داشته ها و امکانات سخت افزاری موجود، کما فی السابق بساط بسته پیشنهادی را در خصوص بازار میوه شب عید پهن می کنیم. به شرطی که بچه های سد معبر آش را با جاش نبرند و بگذارند دو ریال کاسبی کنیم:
الف) جلوگیری از خام خواری: یکی از راه های جلوگیری از افزایش قیمت میوه در فصول مختلف، جلوگیری از خام خواری میوه می باشد. با توجه به قیمت تقریباً ثابت میوه های فرآوری شده، استفاده از کمپوت، آب میوه، مربا و برگه میوه جات می تواند در کاهش قیمت موثر باشد. باور بفرمائید تا اسم آبمیوه و کمپوت می آید ملت شاخک های شان بلاتشبیه عین پهپاد سمت بیماری و بیمارستان و عیادت می رود. چه اشکالی دارد برای مهمان هم از کمپوت و آبمیوه استفاده کنیم.
ب) ذخیره میوه در فصل مناسب: از دیگر شیوه های سوفسطایی و مدرن ذخیره میوه در فصل آن و استفاده از میوه های ذخیره شده در ایام نوروز می باشد. چطور دولت با همه گرفتاری های و مشغله هایی که دارد می تواند چندین هزار تن میوه برای شب عید ذخیره کند، آن وقت من و شما نمی توانیم دو جعبه میوه ذخیره کنیم!
پ) بانک میوه: الان در هر کوچه و خیابانی یک بانک دیده می شود. از بانک قطعات موبایل گرفته تا بانک نرم افزار و در سطح پیشرفته تر بانک اعضای بدن و خون و بند ناف و هزار رقم بانک دیگر . پیشنهاد می شود با نظارت بانک مرکزی بانک میوه هم احداث شود تا مردم بتوانند میوه های خود را در این بانک ذخیره کنند. به شرطی این بانک ها مثل آن بانکها به بهانه شلوغی و انبار گردانی و ... تحویل میوه را به بعد از ایام نوروز موکول نکنند! 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد