طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

وزارت ازدواج و طلاق!

ما گاهی اوقات که خوشی منتهی الیه دلمان ما را می زند و به خیال خودمان پیشنهادات و رهنمود های محیر العقول مان، در رفع دغدغه های مختلف مردم و مسئولین تاثیرات وافی و کافی داشته است، با فراغ بال و شرح صدر و گشادگی چهره و ... روی تراس منزل می نشینیم و به جای گوش کردن به الحان بلبل و سایر پرندگان، به زوزه های اره برقی هایی که با مجوز در حال قطع ده هزار اصله درخت از همین جنگل روبروی خانه مان هستند، گوش فرا می دهیم!( قابل توجه بانوی محیط زیست) این طوری هم این دوستان در حال پیشروی هستند فکر کنم تا صباح دیگر به جای شبنم «جنگلی بینی که خاک اره می‌چکد از برگ گل» بگذریم... هر چند ارائه پیشنهاد و رهنمود از دلمشغولی ها و علاقه مندی های اساسی حقیر محسوب می شود ولی این دلیل نمی شود که به نظرات سایر دوستان بی توجه باشیم؛ فلذا در طرح ها و پیشنهادات عزیزان مسئول و غیر مسئول نیز تامل و تدبر می کنیم. آخرین پیشنهادی که نظر ما را به خودش جلب کرد و اینکه چطور چنین پیشنهادی به ذهن خودمان نرسید، پیشنهاد تاسیس « وزارت ازدواج و طلاق» است!
اصل پیشنهاد به روایت جراید ....ابراهیم نکو عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین پیش نویس طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق خبر داد و گفت: «با توجه به این که ادغام وزارت ورزش و جوانان به بی توجهی به حوزه جوانان منجر شد، تشکیل این وزارتخانه کمک بزرگی به حل معضلات جامعه جوان خواهد کرد؛ به طوری که با تشکیل وزارت ازدواج و طلاق علاوه بر تسهیل در ازدواج جوانان، راهکارهای کاهش تمایل جوانان به طلاق و جدایی نیز بررسی خواهد شد.»( جام جم – 24 بهمن 92)
همانطور که در ابتدای عرایض مان فرمودیم ارائه پیشنهاد و تاسیس وزارتخانه جدید فی نفسه بد نیست ولی دوستان فقط عنایت داشته باشند قبل از تاسیس هر گونه وزرات خانه همان اول کاری، شرح وظایف دوستان را با ماژیک روی وایت برد یا یک تکه مقوای بزرگ بنویسند که شبهه ایجاد نشود و دوستان از اهداف تشکیل وزارتخانه جدید غافل نیفتند. چون وزیر محترم کار در دولت قبلی مدعی بود که وزارت کار هیچ تعهدی در قبال ایجاد اشتغال ندارد! علی ای حال ضمن تقدیر و تشکر از فعالان حوزه ازدواج که به نیت خیر دنبال حل مشکلات جوانان هستند،( البته منظور عمه تُکَز، عمه عمو سیفی نیست که بیش از حد در زمینه ازدواج فعال است و تا بحال 5 مورد ازدواج نافرجام داشت است !) به استحضار می رساند تا جایی ما خبر داریم مشکل ازدواج جوانان با تاسیس وزارتخانه و اداره و سازمان حل نمی شود. چرا که اگر قرار باشد بابت حل هر مشکل یک وزارتخانه جدید تاسیس کنیم الان باید به تاسیس وزارتخانه آلودگی هوا، وزارتخانه ریز گرد ها، وزارتخانه انتقال پایتخت و ...  هم فکر می کردیم. علی ای حال با عنایت وظیفه ذاتی مان در خصوص رهنمون سازی دوستان به امورات صواب چند نکته به عرض می رسانیم:
الف) حل مشکل وام : یکی از مشکلات اساسی جوانان در مقوله ازدواج مسئله وام ازدواج است. شما داستان وام ازدواج را سر و سامان دهید، نصف مشکلات ازدواج جوانان خود به خود حل می شود.
 ب) موضوعات حاشیه ای: نکته بعد اینکه ما می ترسیم این وزارتخانه در بدو تاسیس که هنوز نو پا است خاکی بزند و مثل برخی ادارات و نهاد ها به امورات فرعی بپردازد نظیر: گل گرفتن درب موسسات همسر یابی، تاسیس بانک ترانه یا شادمانه های ملی جهت مراسمات، سامانه تعیین مهریه، سامانه تعیین نام فرزند با توجه به نام والدین، سامانه اجاره میز و صندلی برای مراسمات، نوبت دهی برای طلاق و ...  موفق باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد