طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

لیگ برتر و رژیم لاغری!



بعد از راه افتادن تب القاب آکادمیک در کشور و فله ای شدن دریافت برخی مدارک دانشگاهی و قابلیت داد و ستد و حتی پیشنهاد عرضه شدن آنها در بورس و فرا بورس، بالتبع ارائه نظرات کارشناسی و بالاتر حسابی رونق گرفته است. با ورود این نقطه نظرات قلقلی و کج و کوله به جامعه علی الخصوص در مورد ورزش همگانی، خیلی از افراد تصور می کنند برای رسیدن به تناسب اندام باید شخصاً به ورزش پرداخت و تماشای مسابقات ورزشی هیچ تاثیری در سلامت انسان ندارد و به نوعی اتلاف وقت تلف محسوب می شود. البته شما به دل نگیرید. این دوستان چون در عمرشان یک بار هم به توپ لگد نزده اند، یا حتی پایشان را در جوب نگذاشته اند چه برسد به شنا در استخر، اصلاً مفهوم آندورفین، هیجان آنی، احوالپرسی با اقوام سببی و نسبی داور، تخمه شکستن، شرط بندی، تبانی، کمیته انضباطی و این جور چیز ها را درک نمی کنند و ورزش از زاویه دید آنها یعنی جست و خیز روی ترد میل و خم و راست شدن با این چیزهایی که تلویزیون شبانه روز تبلیغ می کند. از سویی چون این افراد مثل زامبی ها، همه جای کره زمین پراکنده هستند، دانشمندان همیشه در صحنه و بزرگوار تصمیم گرفتند با تحقیقاتشان یک گوشمالی مَشتی به آنها بدهند تا دیگر تماشای مسابقات ورزشی را به مثابه اتلاف وقت در نظر نگیرند. اصل سند به روایت جراید دارای تناسب اندام و فاقد هر گونه چربی اضافه...

« محققان دانشگاه وسترن سیدنی به این نتیجه رسیده اند، تماشای برنامه های تلویزیونی ضربان قلب آدم را مثل موقع ورزش کردن بالا می برد و همین باعث می شود، کالری های موجود در بدن بسوزند و افراد لاغر شوند.»( مجله دانستنیها – آذر 92)

ملاحظه فرمودید. گاهی اوقات این تحقیقات دانشمندان درست به وسط خال می خورد و عین صواب است. در واقع زمانی که شما یک خروار چی توز موتوری، یک کیسه پفک و مقادیر معتنابهی تخمه جات و آجیل خام می خرید و باغ مغازه دار را آباد می کنید تا با دوستان یا اهل و عیال به تماشای ال کلاسیکو بنشینید یعنی سناریوی سلامتی خودتان را کلید زده اید و هر قدر جناب رونالدو و مسی عین غزال وحشی و یوز ایرانی در حال انقراض، این طرف و آن طرف بروند و عرق بریزند، مستقیم به حساب سلامتی شما واریز می شود و هر چه آنها بیشتر بدوند، شما بیشتر کالری می سوزانید! سلامتی هم که شوخی بردار نیست.

نکته بعدی اینکه دوستانی که فکر می کنند لیگ برتر ما که گاهی در آن بازیکنان برجسته، کمتر از 4/2 کیلو متر در زمین می دوند، در سلامت تماشاگران تاثیر ندارد، به شدت در اشتباهند؛ چرا که فقط تماشای فوتبال سطح بالا در سلامتی موثر نیست، بلکه یکی دیگر از عوامل موثر در لاغری و جزغاله کردن کالری های اضافه و چربی های موجود در لابلای امعا و احشاء آدمی، همین حرص خوردن است. بازیکنی که توپ را به جای دروازه هفت متری خالی، داخل باقالی ها شوت می کند یا وقتی بازیکنان تیم بزرگ پایتخت در جام حذفی هیچکدام از پنالتی ها را گل نمی کنند به نظر شما در لاغری من و شما موثر نیست!؟ قطعاً هست و اگر این طور نبود سردار از بیت المال و یارانه سلامت من و شما، بابت تیم قرمز پایتخت 62 میلیارد تومان ناقابل هزینه نمی کرد!؟ این طور نیست؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد