طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کله پاچه در گذر تاریخ!

ما بنا داریم مطلب امروز را با دو خبر چرب و دارای کلسترول فراوان و مشتی آغاز کنیم. خبر اول:«به گزارش میراث، هیات باستان شناسی ایران و ایتالیا، حین کاوش در محوطه باستانی چلو، در نزدیکی شهر سنخواست، با دو قبر مواجه شد که در هر کدام یک دست کله پاچه گذاشته شده بود. (نه پدر جان سنخواست یکی از شهر های اسپانیا نیست. سنخواست یکی از شهر های همین خراسان شمالی خودمان است.) علی اکبر وحدتی، سرپرست ایرانی هیات کاوش در محوطه باستانی توضیح داد: در کنار جسد، ظرفی به شکل کاسه گذاشته شده که در آن بقایای سر گوسفند و چهار پاچه قابل رویت است. این موضوع نشان می دهد که احتمالا کله پاچه غذای محبوب آنها بوده که پس از مرگ به آنها هدیه شده است!» اما خبر دوم :«معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به چاقی و اضافه وزن شهروندان گفت: 48 درصد جامعه یعنی 26 میلیون نفر در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.» (به نقل از جراید)
ملاحظه فرمودید. حالا شما چاقی خلق الله را به این خوراکی های نچسب و من درآوردی هزاره اخیر مثل پیتزا و سوسیس کالباس ربط دهید. آقا جان چاقی ملت ریشه در اعصار تاریخ دارد و شوخی بردار هم نیست. درست است عده ای می گویند، ملت حافظه تاریخی ندارند ولی وقتی صحبت از غذای ایرانی باشد، دیگر هیچ چیز و هیچ کس جلو دارمان نیست و غذای نیاکان ما هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد. اما با وجود اینکه ما در رنکینگ چاقی جزو آن 52 درصد هستیم ولی سلامت هموطنان ما نیز بخشی از دغدغه های ذاتی ما محسوب می شود، فلذا چند توصیه و رهنمود کلسترولی ارائه می کنیم: الف) حذف یارانه: در حال حاضر تهدید به قطع یارانه یکی از اثرگذار ترین شیوه ها در اصلاح برخی امور است. به عنوان مثال قرار بود یارانه افراد دارای خودروی بالای 30 میلیون یا آپارتمان 130 متری حذف شود. الان هم شایعه کنیم یارانه افراد بالای 100 کیلو حذف می شود. باور بفرمائید این آمار هفته بعد به 6 میلیون نفر می رسد!
ب) استمداد از شعرا: به خاطر داشته باشیم گذشتگان فقط برای ما غذا های چرب و چیلی به یادگار نگذاشته اند و باید به جملات حکیمانه و اشعار آنها نیز توجه کنیم. پیشنهاد می شود روی چهار تا بیلبورد از این جملات هم بنویسیم مثل: «از خوردن پر، ملال خیزد» و یا «به کم خوردن کسی را تب نگیرد.» سالم و تندرست باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد