طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

قبور 4 طبقه و بتن مسلح!

حقیقتاً جدای از هرگونه شوخی و طنز ما هر وقت در می یابیم که از تکنولوژی در خدمت رسانی به اهل قبور استفاده می شود، روح ما شاد می شود و احساس نشاط می کنیم. از شستشوی مکانیزه اموات در غسالخانه مشهد گرفته تا واردات کفن های چینی و ساخت قبور 4 طبقه با بتن مسلح! به هر حال همانطور که می دانید اموات دستشان از دنیا کوتاه است و از طرفی این سفر شهرام و بهرام ندارد و به قولی مرگ شتری است که زنگ در خانه را همه را می زند و یک روز هم نوبت من و شما فرا می رسد.
اما اصل ماجرا: مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا (س) فرموده اند: «ساخت قبور چهار طبقه از جنس بتن مسلح با هدف مقابله با بحران‌های طبیعی به پایان رسیده و این قبرها در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.» ( به نقل از جراید)
شاید روزی که خدا بیامرز جناب «جوزف مونیر» باغبان فرانسوی بتن مسلح را در سال 1849 اختراع کرد و هدف از ساخت چنین بتنی را واگذاری نیروهای کششی بوجود آمده در بتن به میلگردها و جلوگیری از ترک خوردگی و پکیدن بتن اعلام کرد، هرگز فکر نمی کرد که از این اختراع در بهشت زهرا برای ساخت قبر آن هم چهار طبقه استفاده شود! حقیقتاً دست مملی... به عقیده حقیر هر گونه تلاش و هر قدمی در جهت شادی اموات جای قدردانی و حمایت دارد. همین دو هفته قبل بود که ما از مجتمع های مدفونی برای دفن قربانیان حوادث غیر مترقبه نوشتیم، الان دوباره طرح قبور چهار طبقه مطرح شده است و ملت خیالشان از بابت «ضیق قبر» راحت شد! ما هم در این راستا طبق فرموده شاعر و اصل مَسلم « ای دستت می رسد کاری بکن» چند رهنمود مدبرانه ارائه می کنیم:
الف) دریافتن زنده ها: والله تا جایی ما از دنیای اموات و زندگی ایشان اطلاع داریم، این جماعت حال تکان خوردن ندارند، یعنی اگر هم داشته باشند، فرصت شان تمام شده است. بنابراین شما مطمئن باشید در بحران های طبیعی و غیر طبیعی هم از جایشان جم نمی خورند. شما زنده ها را دریابید!
ب) لرزیدن در گور: هر چند حُسن این قبور این است که دیگر تن هیچ مرده ای در گور نخواهد لرزید! ولی پیشنهاد می شود از این سیستم و این نوع بتن مسلح در ساخت و سازها ویژه افراد زنده هم استفاده شود تا در زلزله احتمالی تهران تن شهروندان در آپارتمان ها و ساختمان های بساز و بفروشی نلرزد! شاد باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد