طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

این مختصر خزانه و انبار روزگار!

ما با وجود اینکه مثل دیوژن حکیم در نیم بشکه نمی خوابیم و از انرژی خورشیدی برای گرم ساختن وجود مبارکمان بهره نمی گیریم ولی همانند مشارالیه به هیچ عنوان به مال دنیا چشم ندوخته و نخواهیم دوخت و معتقدیم « همه مُلک عجم خزانه من». فلذا هیچ اطلاعاتی در خصوص خزانه دولت، میزان تقریبی ابعاد آن، محل اسقرار ، جنس و مواد به کار رفته در استحکامات و سایر مختصات آن نداریم! اما این را نیز می دانیم که تقریباً دو هفته ای است که سیاسیون کشور و اعضای دولت جدید و قدیم به خاطر سوء تفاهم در مفهوم خزانه و به قولی « این مختصر خزانه و انبار روزگار» پیغام و پسغام می فرستند و از خالی بودن و پر بودن آن سخن ها به میان می آورند و باقی ماجرا...  البته اگر میزان موجودی خزانه همان 1600 میلیاردی باشد که جناب حسینی وزیر محترم اقتصاد دولت سابق می فرمایند ما همین جا به وزیر جدید اعلام می داریم که « به که دل زان خزانه برداری» و به فکر چاره دیگری باشد. چرا که وزیر جدید فرموده اند:«امسال ۱۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم. ضمن اینکه بودجه عمرانی صفر شد و پول عمرانی را به یارانه های نقدی اختصاص دادیم. در واقع از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه تا پایان سال ۱۱۰ هزار میلیارد تومان قابل وصول نیست بنابراین منابع بودجه کفایت هزینه های جاری را نمی کند.» اما عده ای دیگر خزانه را به معنای درآمدها و هزینه های عمومی دولت می دانند. ما که از علم اقتصاد چیزی سر در نیاوردیم. به همین منظور در راستای ابهام زدایی از برخی مسایل مملکتی چند پیشنهاد از منظر اقتصادی خودمان ارائه می کنیم:
الف) اول اینکه موجودی خزانه مثل میزان مهریه است و همان داستان معروف « کی داده کی گرفته؟» بنابراین دولتی ها در تعیین مبلغ دقیق خزانه زیاد حساس نباشند و کمپروسور روی خشخاش نگذارند!
ب) در ثانی اگر هم خدای ناکرده خزانه خالی شده است، جای دوری نرفته است و در قالب یارانه به جیب من و شما رفته است. خدا وکیلی شد یک ماه کوتاه بیائیم و به دولت بگوئیم آقا شما غریبه نیستید، این برج اگر دستتان تنگ است، یارانه را دیر تر بدهید یا اصلاً ندهید! سر ساعت پول توی حساب مان بوده، حالا می پرسیم پول خزانه کجا رفته است! از وزیر و وکیل گرفته تا میلیاردر و مولتی میلیاردر همه یارانه می گیریم، بعد از خالی شدن خزانه تعجب می کنیم! عجب حکایتی است...
   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد