طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رابطه بلیط هواپیما و چلو کباب!

چند سالی است که مقایسه کردن بین خانواده ها مد شده است. از مقایسه فرزندان با بچه های همسایه گرفته تا مقایسه لوازم منزل باجناق و حتی تغییرات ظاهری بانوان با اعمال شاقه جراحی و قس علی هذا...
البته فرآیند مقایسه و قیاس کردن خانواده ها هیچ ربطی به ما ندارد چرا که ملت مختارند الماس لکه دار را با خر مهره قیاس کنند؛ ولی چند وقتی است این قیاس های گاهاً نیمه مع الفارق و تمام مع الفارق به حوزه مسئولان هم رسیده است. چندی قبل یکی از مسئولین بزرگوار پراید را با هندوانه در بسته مقایسه کرده بود الان هم قیمت بلیط هواپیما با چلو کباب قیاس شده است!
«رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با انتقاد از دخالت دولت در قیمت گذاری بلیت هواپیما، گفت: نرخ بلیت هواپیما با قیمت یک پرس چلوکباب برابری نمی‌کند و به همین دلیل قیمت بلیت هنوز جذابیت دارد.ایشان در گفتگو با تسنیم فرمودند:‌ وقتی قیمت یک پرس چلوکباب در برخی نقاط تهران 60 تا 65 هزار تومان است، قطعا بلیت 100 هزار تومانی هنوز جذابیت دارد. بروید یک عکس از لیست قیمت رستوران‌ها بگیرید و آنرا با نرخ بلیت هواپیما مقایسه کنید. آیا قیمت بلیت یک هواپیما که یک نفر را 1000 کیلومتر ظرف یک ساعت جابجا می‌کند با یک دست چلوکباب واقعا برابری می‌کند!»( تابناک – 28 تیر 92)
ما که نه ولی اگر مولوی اینجا بود حتماً به صورت فی البداهه و خود جوش می گفت:« از قیاست خنده آمد خلق را» مومن یک پرس چلو کباب را در کبابی های هر ولایتی می توان با قیمتی پائین تر هم خورد ولی سفر با هواپیما به قول شاعر « آنجا سعادتیست که آن را قیاس نیست» و ما کارمندان هر طور حساب می کنیم باز هم باید با همان دود افزای کوچک( اتوبوس) و خانه آخرش با دود افزای بزرگ(قطار) به سیر افاق و انفس بپردازیم. در ضمن شما اگر این چلو کباب را در کافه دولارژانس یا پروکوب پاریس یا چرا راه دور می روید همین برج میلاد خودمان میل بفرمائید، چند برابر قیمت بلیط هواپیما باید پرداخت کنید.
فقط خدا کند در این گیر قیاس های مع الفارق، شورای قیمت گذاری خودرو که هنوز قیمت خودرو را به صورت دقیق و شفاف اعلام نکرده است، ملاکش قیمت چلوکباب نباشد! چون در آن صورت خودرو سازان مجبورند برای پائین آوردن قیمت خودرو مثل این چلوکبابی های بین راهی، پیاز، نان خشک، کالباس و آشغال گوشت بیشتری به خودرو بمالند! در جریان هستید که ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد