طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

خشونت سبز!

گاهی وقت ها در جراید اخباری منتشر می شود که والله در عصر هجر و قرون وسطی هم چنین چیزهایی دیده نمی شد. در دوران پارینه سنگی، انسانهای عصر هجر در حالی که گرسنه بودند با نیزه کنار هم می خوابیدند اما همدیگر را نمی خوردند! اما در هزاره سوم که همه صحبت از فرهنگ و تمدن می کنند در برزیل سر داور را از تنش جدا می کنند! اما اصل ماجرا: «تماشاگران فوتبال در یکی از مسابقات فوتبال برزیل، سر داوری را که‌ یک بازیکن آماتور فوتبال را به دلیل سرپیچی از دستور او برای خروج از زمین به ضرب چاقو کشته بود، از بدنش جدا کردند. به گزارش رویترز «اتاویو جوردائو داسیلوا»  پس از نشان دادن کارت قرمز به یک بازیکن و خودداری او برای خروج از میدان بازی، با چاقو این بازیکن را زخمی می‌کند که در راه بیمارستان فوت کرد! گروهی از هواداران و اقوام این بازیکن نیز پس از دیدن ‌صحنه، به درون زمین هجوم آوردند و دست و پای داور را با طناب بستند و او را به شیوه‌ای بسیار خشونت آمیز به قتل رساندند و سر بریده‌اش را روی تکه چوبی در وسط زمین فوتبال گذاردند!» ( سایت تابناک)
والله ما شنیده بودیم یک سری داور، سر تیم ها را می برند، اما ندیده بودیم تماشاگران سر داور را ببرند! شانس ما را ببینید. بعد از عمری که تیم ما به عنوان تیم اول صعود کرد به جام جهانی , حالا این برزیلی ها آن قدر شورش را در می آورند، تا کلاً فیفا بی خیال جام جهانی 2014 شود. تظاهرات برای لغو جام کنفراسیون ها از یک طرف حالا هم سر بریدن و آدم کشی در زمین فوتبال. البته این تماشاگر نما ها اگر کمی فرهنگ داشتند باید به همان فحش و پرتاب اشیای مختلف بسنده می کردند و نیاز به این همه خشونت نبود!
یعنی اگر تا امروز باید حواسمان را جمع می کردیم که بچه های ما برخی از احوالپرسی های تماشاگران با اقوام داور را نشنوند یا شادی پس از گل(!) بازیکنان را نبینند، حالا باید مراقب تصاویر خشونت آمیز بالای 18 سال هم باشیم.
علی ایحال با عنایت به اینکه برزیلی ها در ترانسفر بازیکنان به سایر بلاد سرآمد هستند پیشنهاد ارائه می شود، الف) مدیران باشگاه ها، قبل از عقد قرار داد با بازیکنان برزیلی، از آنها گواهی سوء پیشینه مطالبه کنند. ب) در جام جهانی هم اگر خدای ناکرده بازیکنان تیم ملی از داور کارت قرمز دریافت کردند، مثل قرقی از زمین بیرون بیایند تا کار بیخ پیدا نکند. از ما گفتن بود...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد